helene89 Skrevet 14. desember 2018 #1 Skrevet 14. desember 2018 Hei. Jeg tok blodprøve hos legen Igår pga stikking og murring ved eggstokkområdet. Da var jeg 6-7 dpo. HCG viste ingen stigning... Kan jeg forstsatt ha litt håp om at det kan forandre seg frem til ikm ? Tusen takk for svar på forhånd 🤗
jenta98 Skrevet 14. desember 2018 #2 Skrevet 14. desember 2018 6 minutter siden, helene89 skrev: Hei. Jeg tok blodprøve hos legen Igår pga stikking og murring ved eggstokkområdet. Da var jeg 6-7 dpo. HCG viste ingen stigning... Kan jeg forstsatt ha litt håp om at det kan forandre seg frem til ikm ? Tusen takk for svar på forhånd 🤗 Hva var verdien på?
helene89 Skrevet 14. desember 2018 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2018 Under 1 fikk jeg beskjed om. Er vel det jeg har ligget på normalt også .
helene89 Skrevet 14. desember 2018 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2018 21 minutter siden, jenta98 skrev: Hva var verdien på? Under 1 fikk jeg beskjed om. Er vel det jeg har ligget på normalt også . Siter
jenta98 Skrevet 14. desember 2018 #5 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, helene89 skrev: Under 1 fikk jeg beskjed om. Er vel det jeg har ligget på normalt også . Siter Hmm.. Okei.. 😕
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #6 Skrevet 14. desember 2018 6-7 Dpo trenger jo ikke egget være festet en gang, så er jo absolutt sjangs! Alt for tidlig med hCG-prøve! Anonymkode: 8407f...9f3 1
jenta98 Skrevet 14. desember 2018 #7 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 6-7 Dpo trenger jo ikke egget være festet en gang, så er jo absolutt sjangs! Alt for tidlig med hCG-prøve! Anonymkode: 8407f...9f3 Altså jeg tok hcg blodprøve i går! Den var bare på 3,6. Fikk beskjed om noe forhøyet så derfor skal jeg ta om 2 uker igjen. Dette er testen min i dag, altså en dag etter.. tror jeg er gravid. Er 2 dager etter ikm! Så du har absolutt sjans! (Den nederste idag, de to øverste i går)
Ginny Skrevet 14. desember 2018 #8 Skrevet 14. desember 2018 6-7 DPO er jo aaalt for tidlig, rart at de gadd å ta prøve da i det hele tatt. Ta en hjemmetest 12 DPO, så kan du vurdere en ny hCG-prøve hos legen rundt IKM. 2
helene89 Skrevet 14. desember 2018 Forfatter #9 Skrevet 14. desember 2018 (endret) 4 minutter siden, Ginny skrev: 6-7 DPO er jo aaalt for tidlig, rart at de gadd å ta prøve da i det hele tatt. Ta en hjemmetest 12 DPO, så kan du vurdere en ny hCG-prøve hos legen rundt IKM. For min del var det «godt» å vite det var for tidlig av deg nå. Hehe Ja, tar en hjemmetest 12 dpo. Endret 14. desember 2018 av helene89
helene89 Skrevet 14. desember 2018 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2018 19 minutter siden, jenta98 skrev: Altså jeg tok hcg blodprøve i går! Den var bare på 3,6. Fikk beskjed om noe forhøyet så derfor skal jeg ta om 2 uker igjen. Dette er testen min i dag, altså en dag etter.. tror jeg er gravid. Er 2 dager etter ikm! Så du har absolutt sjans! (Den nederste idag, de to øverste i går) Se der ja gratulerer på forhånd ! Ja var fint og vite det da. For meg så virket jo alt håp ute nå. Hehe
Ginny Skrevet 14. desember 2018 #11 Skrevet 14. desember 2018 12 minutter siden, helene89 skrev: For min del var det «godt» å vite det var for tidlig av deg nå. Hehe Ja, tar en hjemmetest 12 dpo. Det skjer at folk får svaaaakt positive tester 8-9 DPO, de fleste må til 10 DPO eller mer. Nå er jo blodprøve litt bedre, men likevel, vent til det faktisk er håp Ellers blir du jo bare deppa 😛
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #12 Skrevet 15. desember 2018 3 timer siden, helene89 skrev: Hei. Jeg tok blodprøve hos legen Igår pga stikking og murring ved eggstokkområdet. Da var jeg 6-7 dpo. HCG viste ingen stigning... Kan jeg forstsatt ha litt håp om at det kan forandre seg frem til ikm ? Tusen takk for svar på forhånd 🤗 Hvorfor bruke egen og legens tid og krefter på å ta en blodprøve som gir deg samme svar som en g-test kunne gjort om 4-7 dager? stikkinger og murringer kan være så mangt. Selv kjenner jeg for eksempel svært godt avføring som flytter seg i tarmen. Det gir i alle fall ikke HCG-stigning. Anonymkode: 4ea3c...6c3 3
helene89 Skrevet 15. desember 2018 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruke egen og legens tid og krefter på å ta en blodprøve som gir deg samme svar som en g-test kunne gjort om 4-7 dager? stikkinger og murringer kan være så mangt. Selv kjenner jeg for eksempel svært godt avføring som flytter seg i tarmen. Det gir i alle fall ikke HCG-stigning. Anonymkode: 4ea3c...6c3 Nå var det en sammenheng i alt da. HCG var en av blodprøvene jeg tok. Og jeg spurte vel her for å høre om noen visste om det «var for sent» . Er det ikke det vi gjør, vi prøvere ? Bruker også forum for å spørre om det er noe vi lurer på ? Har ikke brukt legens tid unødvendig på noe som helst om du lurte! Hu tok med en HCG test fordi jeg var en prøver ...
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #14 Skrevet 15. desember 2018 8 timer siden, helene89 skrev: Nå var det en sammenheng i alt da. HCG var en av blodprøvene jeg tok. Og jeg spurte vel her for å høre om noen visste om det «var for sent» . Er det ikke det vi gjør, vi prøvere ? Bruker også forum for å spørre om det er noe vi lurer på ? Har ikke brukt legens tid unødvendig på noe som helst om du lurte! Hu tok med en HCG test fordi jeg var en prøver ... Javel, det kom ikke fram i HI. Der kommer det kun fram at du testet for HCG-stigning. Uansett, her har du en oversikt over HCG-nivå: http://krakle.com/ventenett/hcg.html Siden HCG fordobler seg ila 24 timer vil en lav HCG-verdi være på ca 3 6 DPO, og så vidt jrg forstår kan man ha en HCG-verdi opp til 5 uten å være gravid. https://labhandbok.no/labhaandbok/hcg-2/ Så om ikke mens dukker opp bør du ta en test. Anonymkode: 4ea3c...6c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå