Gå til innhold

Er Ranværinger mer uforskammede enn andre??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke rana væreing, meg digger reklamen fordi det er mye humor i den. Reklamer med humor er geniale. :)

Skrevet

Jeg liker også godt reklamer med humor i.. men denne synes jeg ikke er artig - tvert i mot bare "uforskammet". Men det er jo tydelig at det er delte meninger om hva som er morsomt..

Gjest GreenSky
Skrevet
... det var ikke skitpratet som irriterte meg .. men det at han i et møte (typisk jobb) med minst tre andre .. prater høyt og privat i telefonen....

Jeg har nemlig "lært" at man skrur at mobiler når man er i møter .. eller i det minste - om det ikke er jobbrelatert tar man dem ikke - så sant det ikke er kriser.

Kanskje dette var forretningstaktikk fra han. Kanskje han hadde gjort grundeig reasearch om han andre fyren, og visste at det ville falle i god fisk hvis han fortalte at han var nordlending. Eller... Kanskje han ikke var nordlending i det hele tatt, kanskje han bare lot som. *fantasifull* :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Og hvorfor er det ikke mint 40% kvinner i den reklamen? :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet
Og hvorfor er det ikke mint 40% kvinner i den reklamen? :evil:

Fordi den ikke har politisk innhold.

Skrevet

:ler:

Så artig dokker e :ler:

Førr det første, om dokk ikke hør førskjell på en Ranværing å en Tromsøgut - ja, da har dokk sjekkele dårlig hørsel.

Førr det andre; eg bi i jækla gådt humør nårr eg ser den reklamen. Eg får sjekkele heimlængsel :-)

Førr det tredje; han som snakk i telefon - han e faktisk Ranværing så so som aille andre (å det e fleir enn tåll, Rattleshake).

Hain snakk litt slæng sånn som ungdåmman gjor den tia eg å han va ungdomma på Mo.

Hain andre som har ei tanta i Finni, han e fra Troms nån plass å e faktisk en ikke aldri så lite kjent skuespeller.

Nei, eg syns det e ojæfsle løyle å sjå på den reklamen, sjøl om eg syns det e dumt han tar telefon sånn medt i ett møte - fy på skam :sjarmor:

Og den som ikke har forstått dette innlegget er altså da ikke en Ranværing :wink:

Skrevet

Så artig dokker e :ler:

Førr det første, om dokk ikke hør førskjell på en Ranværing å en Tromsøgut - ja, da har dokk sjekkele dårlig hørsel.

Førr det andre; eg bi i jækla gådt humør nårr eg ser den reklamen. Eg får sjekkele heimlængsel :-)

Førr det tredje; han som snakk i telefon - han e faktisk Ranværing så so som aille andre (å det e fleir enn tåll, Rattleshake).

Hain snakk litt slæng sånn som ungdåmman gjor den tia eg å han va ungdomma på Mo.

Hain andre som har ei tanta i Finni, han e fra Troms nån plass å e faktisk en ikke aldri så lite kjent skuespeller.

Nei, eg syns det e ojæfsle løyle å sjå på den reklamen, sjøl om eg syns det e dumt han tar telefon sånn medt i ett møte - fy på skam :sjarmor:

Og den som ikke har forstått dette innlegget er altså da ikke en Ranværing :wink:

Gjest Valhalla
Skrevet

Alle disse nordlendingene og Brimi wannabe folkene skulle tatt en studietur til Oslo og lært seg norsk.

Skrevet

Kjæmpetøff reklame!!

E kjæm frå samme distrikte sjøl (heldiivis ikke ranværing sjøl! Kjæm frå ein "konkurrerannes" plass! :ler: ) og syns dein reklamen e ufatteli kul! Og som de anner her sei; hain eine E jo Ranværing og! Og ein anna teng; ho Randi neffør butikken som de snakka om - ho finnes på årntli og! Moro!

Syns'kje hain e så "uforskammet"... vel..tja...bære litt... MÆN reklamen e jo kuuul! Trur'kje dæ e vanli i nord heiller å ha mobil'n på når main sett i møta, mæn...

PS: Mamma'n min jobba på Billettservice og då ho snakka med en Moværing her om dagen så sa ho tel hain; "No må du reis og ryk, e du ranværing?!!?" Typen ho snakka mæ holdt på å flir seg ihjæl! :ler::hoho:

Skrevet
Alle disse nordlendingene og Brimi wannabe folkene skulle tatt en studietur til Oslo og lært seg norsk.

Eller de som bor nedi Oslo skulle tatt seg en tur utenfor byens grenser og sett at det faktisk finnes ett Norge utenom Oslo :tunge1:

Skrevet
Kjæmpetøff reklame!!

E kjæm frå samme distrikte sjøl (heldiivis ikke ranværing sjøl! Kjæm frå ein "konkurrerannes" plass! :ler: ) og syns dein reklamen e ufatteli kul! Og som de anner her sei; hain eine E jo Ranværing og! Og ein anna teng; ho Randi neffør butikken som de snakka om - ho finnes på årntli og! Moro!

Syns'kje hain e så "uforskammet"... vel..tja...bære litt... MÆN reklamen e jo kuuul! Trur'kje dæ e vanli i nord heiller å ha mobil'n på når main sett i møta, mæn...

PS: Mamma'n min jobba på Billettservice og då ho snakka med en Moværing her om dagen så sa ho tel hain; "No må du reis og ryk, e du ranværing?!!?" Typen ho snakka mæ holdt på å flir seg ihjæl! :ler::hoho:

:ler::wink:

Egentlig sku jo eg å du ikke vært på talefot heiller da :tunge1:

Skrevet
De kunne sikkert valgt hvilken som helst dialekt, det var nok tilfeldig at de brukte en ranaværing. Det handler vel i grunnen om kommunikasjon og at den flyter lettere når man plutselig oppdager at man har felles referansegrunnlag som f.eks. dialekt og stedstilknytning.

Men det blir jo selvsagt litt mere "ramsalt" av å bruke en ranaværing da..........

:Nikke:

herregud' date=' det er jo bare en morsom reklame vet at det ikke er normalt å gjøre sånn i møter, men det er ikke alt i reklamefilmer som er normalt akkurat... [/quote']

:Nikke:

Jeg blir i så godt humør av den reklamen! :)

Ser også et poeng i det at folkene i reklamen har "normalisert" språket sitt for å passe inn i det fisefine business-miljøet i hovedstaden...hihi... Som innflytter til Oslo, så skal ihvertfall jeg aldri gi slipp på dialekten min! :sinnatagg:

Skrevet

say whaaat? :o mener du at nordlenninger ikke snakker norsk? :-? men det gjør trøndere?bergensere?kristiansandfolka?oslofolka? syns vi har kjempestilig dialekt...verken bedre eller verre enn andre..jeg er stolt av å vær nordlenning og syns vi prater dritkult..og den reklamen....kicks ass :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...