LilleBille Skrevet 1. april 2005 #1 Skrevet 1. april 2005 Jeg blir så provosert av den idiotiske reklamen for et eller annet teleselskap med denne fyren som sitter i møte - og som tar telefonen når den ringer - og begynner å prate .. og deretter avtaler å prate mer "skit" til helgen... Er Ranværingene mer uforskammede enn andre siden de er valgt - eller føler de seg uthengt? Vet hvertfall at er det noe som ikke ville få meg til å bytte telesleverandør - så er det en sånn reklame .. men jeg er kanskje alene..
Dagoberta Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 Er det ikke et vanlig nordnorsk uttrykk "å prate skjit"? Vi bruker det ihvertfall også der jeg kommer fra, og vi mener ikke å si noe stygt når vi sier det sånn
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 De kunne sikkert valgt hvilken som helst dialekt, det var nok tilfeldig at de brukte en ranaværing. Det handler vel i grunnen om kommunikasjon og at den flyter lettere når man plutselig oppdager at man har felles referansegrunnlag som f.eks. dialekt og stedstilknytning. Men det blir jo selvsagt litt mere "ramsalt" av å bruke en ranaværing da..........
LilleBille Skrevet 1. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2005 ... det var ikke skitpratet som irriterte meg .. men det at han i et møte (typisk jobb) med minst tre andre .. prater høyt og privat i telefonen.... Jeg har nemlig "lært" at man skrur at mobiler når man er i møter .. eller i det minste - om det ikke er jobbrelatert tar man dem ikke - så sant det ikke er kriser.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #5 Skrevet 1. april 2005 Neida, vi er ikke så veldig mye mer uforskammede enn resten av befolkningen Men fyren kan snakker jo ikke ranværing en gang! Det er det verste av alt med reklamen.
Dagoberta Skrevet 1. april 2005 #6 Skrevet 1. april 2005 ... det var ikke skitpratet som irriterte meg .. men det at han i et møte (typisk jobb) med minst tre andre .. prater høyt og privat i telefonen.... Jeg har nemlig "lært" at man skrur at mobiler når man er i møter .. eller i det minste - om det ikke er jobbrelatert tar man dem ikke - så sant det ikke er kriser. Jo, der har du jo et poeng.. Men vet ikke om det er betegnende for ranværinger eller nordlendinger generelt - om de er mer tilbøyelige til å oppføre seg sånn enn f.eks. møringer eller bergensere.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. april 2005 #7 Skrevet 1. april 2005 Ingen av de ranværingene jeg kjenner er uforskammete i hvert fall.
Gjest Lilleulv Skrevet 1. april 2005 #8 Skrevet 1. april 2005 herregud, det er jo bare en morsom reklame vet at det ikke er normalt å gjøre sånn i møter, men det er ikke alt i reklamefilmer som er normalt akkurat... Oh my god den der adidas eller nike-reklamen, da går han i taket!! Er DET normalt a?? :o
Gjest Lilleulv Skrevet 1. april 2005 #9 Skrevet 1. april 2005 synes egentlig det er litt typisk nordlendinger jeg ikke å prate i mob'en i møter, det vet jeg ingenting om. Men måten de er ellers liksom i reklamen synes jeg traff bra jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #10 Skrevet 1. april 2005 Jeg skal ikke skryte på meg å kjenne noen ranaværinger, men siden du spør så er de sikkert sånn. Det kjennes alltid så godt å gi folk rett isine antagelser.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #11 Skrevet 1. april 2005 Hvorfor snakker alle som kommer nord for Trondheim likt i reklame? Ikke skjønner jeg at han kan skille en Ranværing fra alle andre nordlendinger for de snakker jo akkurat samme dialekten jo.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #12 Skrevet 1. april 2005 Enb ranværing an du skille fra en fra Troms. Og hvis du ikke kan det har du ekstremt dårlig gehør. Poenget i denne reklamen er at ingen av dem snakker ranværing! Og jeg burde vite det, siden jeg er ranværing!
Gjest Devil's Spawn Skrevet 1. april 2005 #13 Skrevet 1. april 2005 Er Ranværingene mer uforskammede enn andre siden de er valgt - eller føler de seg uthengt? Neida, koselig mennesker alle 12.
Gjest Valhalla Skrevet 1. april 2005 #14 Skrevet 1. april 2005 Er vel bare bergensere som er frekkere enn nordlendinger.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #15 Skrevet 1. april 2005 Det heter ikke Ranværinger, det heter Ranere. Svaret på trådens spørsmål er dermed gitt.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #17 Skrevet 1. april 2005 Enb ranværing an du skille fra en fra Troms. Og hvis du ikke kan det har du ekstremt dårlig gehør. Poenget i denne reklamen er at ingen av dem snakker ranværing! Og jeg burde vite det, siden jeg er ranværing! I virkeligheten ja. Men på reklame snakker alle nordlendinger likt.
Gjest Valhalla Skrevet 1. april 2005 #18 Skrevet 1. april 2005 Han med mobilen er ikke nordlending, det høres i hvert fall ut som han faker dialekten særlig når han sier den linjen med snakke skit.
Dagoberta Skrevet 1. april 2005 #19 Skrevet 1. april 2005 Er vel bare bergensere som er frekkere enn nordlendinger. Nei, bergenserne er frekke, vi nordlendinger er bare frittalende!
Fixie Skrevet 2. april 2005 #20 Skrevet 2. april 2005 Jeg er ranværing.. Og jeg digger den reklamen, blir i godt humør hver gang jeg ser den Og han ene av dem som snakker er faktisk ranværing..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå