Gå til innhold

Angst. Fysiske symptomer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke fysiske symptomer opplever dere i forbindelse med angst? Jeg har symptomer fra nesten hele kroppen men er i teorien ikke noe fysisk galt med meg. 

Anonymkode: a0bde...5ab

Skrevet

Hjertebank, magevondt, må på do, skjelvinger, kalde og klamme hender og føtter,  kvalme, svimmelhet, vondt i bryst og rygg, pusteproblemer, innvendig kløe og you name it. 

• Liker 2
Skrevet

Pusteproblemer, brennende følelse i armer og ben noen ganger. Skjelving også i ben, vanskelig for å stå på bena.

Anonymkode: 6ac7a...31d

Skrevet

Rask puls, hurtig overfladisk puls, diaré, skjelver og vondt i hodet, uro. Fullstendig utmattet, men klarer ikke slappe av.

Anonymkode: 54aff...f30

Skrevet

Høy puls, høyere blodtrykk, svimmelhet, blekhet, diaré, forstoppelse, magesmerter, svett, iskald, hyperventilering, brystsmerter, kramper, gangsperr

Anonymkode: 51985...fb1

Skrevet

Skjelven på hender omtrent hver dag. Jeg har ikke turt noen å fortelle om angsten, så pleier si jeg har drukket for mye kaffe. Kan ikke bære en kopp eller glass med noe i uten at det omtrent skvetter over.. 

Muskelspenninger og vond hals innvendig. Det plager meg mest. 

Anonymkode: d8dd3...b3a

Skrevet

Alt som er listet opp av andre pluss at jeg en periode også blødde neseblod hver gang jeg skulle ut døra. 

Anonymkode: 0a674...d0a

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke fysiske symptomer opplever dere i forbindelse med angst? Jeg har symptomer fra nesten hele kroppen men er i teorien ikke noe fysisk galt med meg. 

Hjertebank, svetting, tunnelsyn, støt i hjernen, støt i hjertet, kribling i beina, tungpust, tunnelsyn, skjelvende bein, prikking i synsfeltet, stive muskler bla bla bla. Hatt det slik siden jeg var 18 og er 26 nå. Blitt mye bedre de siste årene, men det hender fortsatt at det dukker opp, spesielt under situasjoner som er spesielt angstutløsende. 

Anonymkode: 89b91...6a4

Skrevet

stressmage og svetting, anspenthet

Skrevet

Jeg har alt dere har skrevet, nå om dagen er jeg mest plaget med øyne og stivt fjes. Og spenninger i hodet, fjes, nakke, skuldre, rygg, bryst. Har ofte vondt i magen. Jeg går rart, fordi jeg har vondt i bekken, rumpa, og anklene. Jeg klarer nesten ikke å sove. Jeg har hørt mye på Noia podkasten, og jeg har 5 angst problemer. Jeg trodde jeg hadde kun helseangst, generalisert angst og sosial angst. 

Beklager å si det, men det føles godt å vite at jeg ikke er den eneste som sliter med angst. Fordi jeg føler meg skikkelig alene, fordi ingen snakker om det. 

Anonymkode: 8e02e...4c6

Skrevet

Pustebesvær eller hyperventilering, hjertebank med eller uten smerter i brystet, tunnelsyn eller sorte prikker, noen ganger aura som om jeg har migrene. Svimmelhet, nummenhet eller prikking som sprer seg fra fingertupper og tær, og oppover(jeg klarer ikke kjenne at jeg tar i noe, og er vanskelig å gå for klarer ikke helt holde balansen). Kvalme, akutt løs mage, kaldsvetting, økt spyttproduksjon. Dette er heldigvis blitt bedre det siste halvåret takket være behandling:)

Anonymkode: 9bcd2...378

Skrevet

Hovedsakelig sosial angst; Svette, hetetokter, svimmelhet, konsentrasjonsproblemer, rødming, uro, hjertebank, sliter med å sovne på kvelden tross trøtthet, overtenking/grubling, utmattelse (spesielt etter jobb eller sosiale sammenkomster), løs mage, våkner ofte midt på natten med hjertebank, takler stress svært dårlig, spenning i kjevemuskulatur, anspent, følelsen av å gå på "høygir" hver gang man er blant folk, "brainfog" osv osv. Ja, lista er lang.🙈 

Anonymkode: 0fa13...498

Skrevet

Er det noen av dere som opplever øresus?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det også ja 

Anonymkode: 0a674...d0a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever ikke øresus som i tinnitus, men jeg opplever noen ganger en uforklarlig susing i et eller begge ører når jeg er mentalt sliten (pga angst). Jeg blir også mer nærsynt når jeg er mentalt sliten.

I tillegg har jeg hodepinne, spenningshodepinne, stiv nakke, blodtrykksfall, hjertebank, brystsmerter, kaldsvetting, frostrier, magesmerter, diare, forstoppelse, kvalme og sikkert flere som jeg ikke kommer på. 

Mange av symptomene kommer først etter et angstanfall eller som følge av lengre perioder med økt angstgrad. Det er litt som en slags hangover.

Anonymkode: 146f0...f9d

Annonse
Skrevet

Jeg er en engstelig person, og har alltid tenkt jeg har mer angst enn de fleste «normale» mennesker. Er bekymret over alt fra flyreiser, helse og generelt det meste. Har fysiske symptomer som leamus rundt øynene ofte. Vondt i brystet. Spenninger i nakke/ rygg. Vondt i kjevene. Lista er lang. Er ofte hos lege for å sjekke om det er noe alvorlig fatt, men man finner aldri noen fysiske årsaker til mine plager- så da er de vel forårsaket av engstelse. Er ikke diagnosert med angst, men har aldri blitt utredet. 

Anonymkode: c40f3...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...