Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 7dpo i dag, og har kun fått negative graviditetstester - selvfølgelig😅 men kjenner en del på flere symptomer som jeg ikke har hatt tidligere. Jeg har murringer og ømme pupper.

Hva var dine første tegn på graviditet? Jeg er så spent på dagene fremover, holder nesten ikke ut. Blir gal av dette.🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syklusen jeg faktisk ble gravid så var det første symptomet uteblitt mens 😉 Men jeg innbilte meg mye rart og var sikker på at jeg var gravid flere ganger før det, da. (En blir litt tussete av å være prøver.) Uansett, ved 7dpo er det ikke sikkert et eventuelt befrukta egg har festa seg engang, og før det skjer vet ikke kroppen din at du er gravid heller, så "symptomer" så tidlig er nok mest tilfeldig/ønsketenkning. 

7dpo er alt for tidlig å teste også av samme grunn (hcg som testene fanger opp begynner heller ikke å stige før egget fester seg), så ingen grunn til å gi opp håpet, altså! Om du klarer så anbefaler jeg å vente med å teste til du skulle hatt mensen - sånne hypersensitive tidligtester klarer også å fange opp kjemiske graviditeter (altså at et egg streifer livmorslimhinna, nok til å produsere litt hcg, men fester seg ikke). Dette skjer i ca halvparten av befruktninger, og du slipper å vite om det om du venter en ukes tid med å teste. Men vet det er vanskelig! 🙈

Anonymkode: 2118f...418

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syklusen jeg faktisk ble gravid så var det første symptomet uteblitt mens 😉 Men jeg innbilte meg mye rart og var sikker på at jeg var gravid flere ganger før det, da. (En blir litt tussete av å være prøver.) Uansett, ved 7dpo er det ikke sikkert et eventuelt befrukta egg har festa seg engang, og før det skjer vet ikke kroppen din at du er gravid heller, så "symptomer" så tidlig er nok mest tilfeldig/ønsketenkning. 

7dpo er alt for tidlig å teste også av samme grunn (hcg som testene fanger opp begynner heller ikke å stige før egget fester seg), så ingen grunn til å gi opp håpet, altså! Om du klarer så anbefaler jeg å vente med å teste til du skulle hatt mensen - sånne hypersensitive tidligtester klarer også å fange opp kjemiske graviditeter (altså at et egg streifer livmorslimhinna, nok til å produsere litt hcg, men fester seg ikke). Dette skjer i ca halvparten av befruktninger, og du slipper å vite om det om du venter en ukes tid med å teste. Men vet det er vanskelig! 🙈

Vil bare kommentere at det ikke trenger å være ønsketenkning. Det er hormonet progesteron som gir samme symptomer som graviditet. Når man er gravid så produseres det også progesteron for at mensen ikke skal komme slik at fosteret ikke skal utstøtes. Rett før mensen synker progesteronnivået og synptomene avtar😊 det er ikke nødvendigvis HCG som lager disse symptomene, det eneste jeg har lest er at høyt hcgnivå gir kvalme. 

Anonymkode: dc10e...b41

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare kommentere at det ikke trenger å være ønsketenkning. Det er hormonet progesteron som gir samme symptomer som graviditet. Når man er gravid så produseres det også progesteron for at mensen ikke skal komme slik at fosteret ikke skal utstøtes. Rett før mensen synker progesteronnivået og synptomene avtar😊 det er ikke nødvendigvis HCG som lager disse symptomene, det eneste jeg har lest er at høyt hcgnivå gir kvalme. 

Takk for svar, kjære deg! Blir en spennende tid fremover, så skal prøve å vente med testingen😊 

Skrevet

Jeg er i uke 9 nå og har ikke oppdaget et eneste symptom enda. Grunnen til at jeg tol test var at jeg ikke var skikkelig søtsugen slik jeg blir før mensen. Så det å ikke ha lyst på søtt er vel det eneste symptomer jeg har.. 

Anonymkode: abc6e...c06

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Joda, men kroppen produserer alltid progesteron etter eggløsning, nettopp fordi den forbereder seg på at et eventuelt befrukta egg skal feste seg. Poenget mitt var bare at *før* egget fester seg "vet" ikke kroppen at den er gravid ennå, og dermed har den heller ikke graviditetssymptomer (men den forbereder seg som sagt på en eventuell graviditet, hver syklus). Men du har helt rett i at om egget fester seg så synker ikke progesteronnivået slik det ellers ville før mensen, og det kan absolutt gi symptomer. Jeg har alltid ømme pupper mellom eggløsning og mens, sannsynligvis på grunn av progesteron, forskjellen da jeg ble gravid var at de fortsatte å være ømme (og mensen kom ikke). 

... tidlige graviditetssymptomer er gjerne både såpass individuelle og såpass vage at det er helt umulig å tolke sikkert, men det er jo umulig å la være å lure 😉 Lykke til TS, håper det er starten på noe!

Skrevet

Det jeg merket var at jeg ikke fikk så kraftig pms som jeg pleide. Tok en test på gøy 9 dpo og den viste at jeg var gravid. Nå er jeg 4+5 og har allerede begynt å merke kvalme og trøtthet. Har innimellom svake mensmurringer og kjenner av og til «strekk» og stikkinger i livmorområdet. Kjenner det ofte når jeg nyser. 

Det varier veldig i løpet av dagen, og noen ganger føler jeg ingenting i det hele tatt. Det er fortsatt ganske uvirkelig!! 

Anonymkode: 4529a...665

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg merket var at jeg ikke fikk så kraftig pms som jeg pleide. Tok en test på gøy 9 dpo og den viste at jeg var gravid. Nå er jeg 4+5 og har allerede begynt å merke kvalme og trøtthet. Har innimellom svake mensmurringer og kjenner av og til «strekk» og stikkinger i livmorområdet. Kjenner det ofte når jeg nyser. 

Det varier veldig i løpet av dagen, og noen ganger føler jeg ingenting i det hele tatt. Det er fortsatt ganske uvirkelig!! 

Anonymkode: 4529a...665

Gratulerer! Det bevis bare at alle er forskjellige. Lykke til videre😊

ts 

Skrevet
19 timer siden, Elleeenn skrev:

Jeg er 7dpo i dag, og har kun fått negative graviditetstester - selvfølgelig😅 men kjenner en del på flere symptomer som jeg ikke har hatt tidligere. Jeg har murringer og ømme pupper.

Hva var dine første tegn på graviditet? Jeg er så spent på dagene fremover, holder nesten ikke ut. Blir gal av dette.🙈

her var det kvalme allerede fra 5dpo. 

Anonymkode: f6a91...389

Skrevet

Siden jeg fjernet p-stav nylig, har jeg ikke hatt slike symptomer mellom EL og mens - så gjerne derfor jeg går og kjenner på symptomer jeg ikke har hatt før.🙈 

men har dere merket forskjell på livmorhalstappen?

ts

Skrevet (endret)

Jeg begynte å merke symptomer fra noen dager etter eggløsning. Hadde en merkelig murring nederst i magen som jeg ikke har hatt før, i tillegg til at jeg begynte å bli svimmel og veldig trøtt en uke før ikm. 6 uker på vei i dag, fortsatt litt svimmel og veeeldig trøtt. 

Endret av amygdalas
Skrevet

Med eldste hadde jeg kanskje litt symptomer som at jeg frøs litt, muligens litt murring og små blødde i begge graviditeten rundt uke 5-6 (spotting). Ellers merka jeg absolutt ingenting med graviditet nr 2, tok bare en test fordi jeg ville drikke den helga og var helt uforberedt på positiv test. Så generelt lite symptomer før uke 5-6 da kom kvalmen og etterhvert oppkast hver dag. 

Skrevet

Det var visst en liten baby👶🏼

8EADB750-BD78-463A-8D8D-CBEFF8ED4A0F.jpeg

• Liker 7
Skrevet

Ååh gratulerer!  Ser du nevnte rappen, merket du noen forskjell på den? Og hvilke symptomer hadde du?❤️

Anonymkode: 914a9...abf

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååh gratulerer!  Ser du nevnte rappen, merket du noen forskjell på den? Og hvilke symptomer hadde du?❤️

Takk!❤️ Hmm, for en uke siden var den høy og hard, samtidig litt gjemt bakover. Men på tirsdag føltes den lav og hadde stor åpning - og derfor trodde jeg det var mens som var på vei! 

Ellers hadde jeg ømme pupper, murringer og var litt obstipert. 

Skrevet
På 20.12.2018 den 11.27, Elleeenn skrev:

Takk!❤️ Hmm, for en uke siden var den høy og hard, samtidig litt gjemt bakover. Men på tirsdag føltes den lav og hadde stor åpning - og derfor trodde jeg det var mens som var på vei! 

Ellers hadde jeg ømme pupper, murringer og var litt obstipert. 

Så spennende!  Har hatt akkurat det samme her.  Den ble plutselig lav og åpen nå, 10 Dpo.  Tok du noen tester før disse?🙈❤️

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende!  Har hatt akkurat det samme her.  Den ble plutselig lav og åpen nå, 10 Dpo.  Tok du noen tester før disse?🙈❤️

Ja, men alle var negative.🙈 så når jeg fikk festeblødning, som jeg trodde var mensen, så ventet jeg til 14dpo til ny test. 

Skrevet
1 time siden, Elleeenn skrev:

Ja, men alle var negative.🙈 så når jeg fikk festeblødning, som jeg trodde var mensen, så ventet jeg til 14dpo til ny test. 

Ååh så spennende!🙈 

Skrevet
På 22.12.2018 den 17.04, AnonymBruker skrev:

Ååh så spennende!🙈 

Hvordan går det med deg?😊

Anonymkode: 99699...eb3

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg?😊

Anonymkode: 99699...eb3

Har ikke testet enda.  IKM i dag Eller i går, og ingen mens.  Kjøper test i morgen hvis den ikke kommer :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...