AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #1 Skrevet 14. desember 2018 Flere sier at incest er ulovlig. Hadde jeg og broren min blitt straffet om vi hadde sex? La oss si jeg hadde blitt gravid. Kunne de tvunget meg til å ta abort? Jeg vet at søsken ikke kan gifte seg. Anonymkode: d3de4...383
blomaden Skrevet 14. desember 2018 #3 Skrevet 14. desember 2018 Eeh... er det en grunn til at du lurer?
Ti.09 Skrevet 14. desember 2018 #4 Skrevet 14. desember 2018 Kan jeg få spørre om hvorfor du skriver dette? 1
Gjest floram Skrevet 14. desember 2018 #5 Skrevet 14. desember 2018 § 313. Søskenincest Med fengsel inntil 1 år straffes den som har seksuell omgang med bror eller søster eller får vedkommende til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. Ingen kan vel tvinges til abort? Jeg vet ikke. Men det er skumle saker for barnet kan få misdannelser.
Gjest theTitanic Skrevet 14. desember 2018 #6 Skrevet 14. desember 2018 Alder er vel vesentlig å vite her. Ser ikke for meg påtvunget abort eller straff, men hva vet vel jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #7 Skrevet 14. desember 2018 Det er bare nysgjerrighet. Har ingen planer om å ligge med noen av mine søsken:p Men la oss si to voksne mennesker. Jeg synes det er veldig merkelig at en bror og søster på f.eks 22 og 25 år skal straffes med fengsel dersom de velger å ha sex med hverandre Anonymkode: d3de4...383 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #8 Skrevet 14. desember 2018 2 minutter siden, floram skrev: § 313. Søskenincest Med fengsel inntil 1 år straffes den som har seksuell omgang med bror eller søster eller får vedkommende til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. Ingen kan vel tvinges til abort? Jeg vet ikke. Men det er skumle saker for barnet kan få misdannelser. Ja, det kan få misdannelser. Men hva med to stykker med downs som har sex og får barn feks? Anonymkode: d3de4...383
SoWhat? Skrevet 14. desember 2018 #9 Skrevet 14. desember 2018 Gravid med bror? Barnevernet ville nok kommet raskt inn i bildet her, og de burde kanskje ha vært det uansett? 3
Gjest floram Skrevet 14. desember 2018 #10 Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, det kan få misdannelser. Men hva med to stykker med downs som har sex og får barn feks? Anonymkode: d3de4...383 Blir ikke de sterilisert? Downs er vel ikke arvelig, så de kan få friske barn.
SoWhat? Skrevet 14. desember 2018 #11 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bare nysgjerrighet. Har ingen planer om å ligge med noen av mine søsken:p Men la oss si to voksne mennesker. Jeg synes det er veldig merkelig at en bror og søster på f.eks 22 og 25 år skal straffes med fengsel dersom de velger å ha sex med hverandre Anonymkode: d3de4...383 Det er straffbart med incest om du skjønner eller ikke. Hvorfor i huleste syns du at det er rart? 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #12 Skrevet 14. desember 2018 Hvem skal straffes om de er enige og begge er voksne evnt.? Anonymkode: 3322a...690 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #13 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Gravid med bror? Barnevernet ville nok kommet raskt inn i bildet her, og de burde kanskje ha vært det uansett? Jeg aner ikke hvordan det fungerer. Jeg snakker ikke om meg selv. Jeg så en annen tråd om incest og ble nysgjerrig. Så du mener at om søsken blir gravide sammen mister de barnet? 1 minutt siden, floram skrev: Blir ikke de sterilisert? Downs er vel ikke arvelig, så de kan få friske barn. Det kan godt hende, og er sikkert lurt. Joda, men ta vare på barnet da? Anonymkode: d3de4...383
Gjest Alterego666 Skrevet 14. desember 2018 #14 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, floram skrev: Blir ikke de sterilisert? Downs er vel ikke arvelig, så de kan få friske barn. Downs er en feil i kromosomene, så jo, det er arvelig.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #15 Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvem skal straffes om de er enige og begge er voksne evnt.? Anonymkode: 3322a...690 Det er det jeg også tenker på 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Det er straffbart med incest om du skjønner eller ikke. Hvorfor i huleste syns du at det er rart? Synes det er rart fordi det er to voksne mennesker som VELGER sammen å gjøre noe. Hvorfor skal man straffes for noe de begge er enige i som kun går utover dem selv. Anonymkode: d3de4...383 2
megda Skrevet 14. desember 2018 #16 Skrevet 14. desember 2018 (endret) Rent moralsk så har jeg vanskeligheter med å se problemet i handlingen om begge parter gir sitt samtykke Endret 14. desember 2018 av megda 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #17 Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, megda skrev: Rent moralsk så har jeg vanskeligheter med å se problemet i handlingen om begge parter gir sitt samtykke Det er det jeg også tenker. Så lenge begge er voksne. Nå vet jeg ikke hvordan det er med innavl, men tror da også det er relativt små sjanser for å få barn med misdannelser selv om man er søsken (med mindre det ligger kjente ting bak i familien) Anonymkode: d3de4...383 1
SoWhat? Skrevet 14. desember 2018 #18 Skrevet 14. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke hvordan det fungerer. Jeg snakker ikke om meg selv. Jeg så en annen tråd om incest og ble nysgjerrig. Så du mener at om søsken blir gravide sammen mister de barnet? Det kan godt hende, og er sikkert lurt. Joda, men ta vare på barnet da? Anonymkode: d3de4...383 Jeg vet ikke om de mister barnet, og jeg syns at det er fælt når noen gjør. Iblant så forstår man godt at de ikke kan ha omsorgen for dem. Syns det ville vært veldig uforståelige om de fikk beholde barnet i dette tilfellet, for det må handle om total mangel på grensesetting og hva mer.... ? Kan ikke se at det er forsvarlig at de som blir gravide ved incest på den måten kan beholde barnet. For du skriver som at det var frivillig fra begge sider. Da mangler noe vesentlig i hodet.
megda Skrevet 14. desember 2018 #19 Skrevet 14. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det jeg også tenker. Så lenge begge er voksne. Nå vet jeg ikke hvordan det er med innavl, men tror da også det er relativt små sjanser for å få barn med misdannelser selv om man er søsken (med mindre det ligger kjente ting bak i familien) Anonymkode: d3de4...383 Om du drar barn inn i det på sikt, så blir det raskt problematisk.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #20 Skrevet 14. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er veldig merkelig at en bror og søster på f.eks 22 og 25 år skal straffes med fengsel dersom de velger å ha sex med hverandre Anonymkode: d3de4...383 Årsaken er sannsynligvis faren for graviditet. Men loven er kanskje litt antikvarisk. Anonymkode: 335dd...ac1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå