Gå til innhold

Hva er det meste du har hatt i kredittgjeld og/eller forbrukslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det meste jeg har hatt er nær 100 000,- hos Bank Norwegian. 

Anonymkode: 89c56...ed2

Skrevet

50 000 kr etter bomkjøp av bolig + tregt salg av nevnte skitbolig. Det må sies at mitt totale tap var nærmere 300 000 kr. Da er man glad for at man hadde EK og ikke kausjonist. Da hadde jeg fortsatt betalt på gjelden. 

Anonymkode: 4e0c7...67c

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått det betalt ned?

Jeg har ca 100 000 nå. Litt vanskelig å få det betalt ned dessverre men jobber med saken. Bort skal det.

Anonymkode: 5f4e5...93c

Skrevet

Bortimot 60000, etter en periode med boligkjøp/salg, ny jobb og ingen opptjente feriepenger.

For lengst betalt, men jeg glemmer ikke følelsen av å overhodet ikke ha ei krone!

Anonymkode: 116e4...031

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bortimot 60000, etter en periode med boligkjøp/salg, ny jobb og ingen opptjente feriepenger.

For lengst betalt, men jeg glemmer ikke følelsen av å overhodet ikke ha ei krone!

Mener altså at jeg brukte kredittkortet for å kjøpe ting som mat og togbilletter og sånt, ting jeg absolutt ikke kunne klart meg uten. Null luksus whatsoever.

Skrevet

Jeg hadde 150.000 i forbruksgjeld og maxede kredittkort. Det var hovedsaklig brukt på hobbyen min og på klær.

En dag summerte jeg alt sammen av fakturaer og så summen det faktisk var og fikk sjokk. Der og da bestemte jeg meg for at nå er det nok, og satte i gang å betale store avdrag. Doblet og triplet minsteavdragene, noen ganger mer enn det også. Satte alt annet på sparebluss og ofret alle kroner jeg hadde til overs til å nedbetale.

Dette er noen år siden nå, og siden har jeg ikke hatt forbruksgjeld. Har stålkontroll på kredittkortbruken og betaler hele fakturaene når de kommer, utsetter ingen beløp så det blir ingen renter.

Har også sparepenger på konto nå. 75 000 kr.

Anonymkode: ef57e...701

• Liker 2
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Driver ikke og stifter gjeld på kreditt. Bruker kredittkortene og betaler regningen fullt ut nå fakturaen kommer i nettbanken noe annet er galskap.

Anonymkode: dcf26...02d

Skrevet

Har 10 000 i kredittkortgjeld. Betaker alt hver måned, men bruker opp kreditten hver måned også.

Anonymkode: fad32...42a

• Liker 2
Skrevet

Har 10 000 i kredittkortgjeld. Betaker alt hver måned, men bruker opp kreditten hver måned også.

Anonymkode: fad32...42a

Skrevet

Hadde nærmere 30 000 i kredittkortgjeld tidlig dette året. Har endelig kommet meg ned til 0 nå :)

Anonymkode: c7b84...492

• Liker 2
Skrevet

Nærmere 1,4 mill. Et resultat av et endeløst heisaliv. Fikk GO og er nå gjeldfri og happy.

Anonymkode: 68a2d...bcf

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nærmere 1,4 mill. Et resultat av et endeløst heisaliv. Fikk GO og er nå gjeldfri og happy.

hvor mange år tok det å bli gjeldsfri? og fikk du slettet noe av gjelden? 

Anonymkode: fadc8...532

Skrevet

Har hatt 70 000,- alt er brukt på mat faktisk, litt i slutten av hver måned i lang tid med dårlig råd.

Anonymkode: d39c4...247

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hvor mange år tok det å bli gjeldsfri? og fikk du slettet noe av gjelden? 

Anonymkode: fadc8...532

Som sagt GO (gjeldsordning) Tok 5 år. Fikk slettet alt. Pluss noe annet lite.

Annonse
Skrevet

Hadde 5000 en gang, høres veldig lite ut, men slet i flere måneder, da jeg bare kunne betale minste 😕

min x hadde nesten 40 tusen i kredittgjeld, rundt 30 av de bak min rygg/viten... pga den dritten der, måtte jeg jobbe vanvittig mye mer, så sluttet på skolen, å har fått alt i studiegjeld nå... Men det betales sakte men sikkert ned. 

Anonymkode: 59d76...645

Skrevet

O kr. Aldri hatt og skal aldri ha. De som reiser og shopper på kreditt må skamme seg. De har jo ikke råd. Jeg har ikke råd og tar heller ikke opp lån. Stor skam at det er så lett. Mastercard i utlandet kan være greit, men å bruke 50 000 på kreditt til sydentur man bruker åresvis å nedbetale er bare hinsides idiotisk. 

Hilsen Nei til forbrukslån !!!

Anonymkode: 11ec7...4d5

• Liker 1
Skrevet

150 000 kr. Refinans av en haug med forbrukslån/klarna greier. Havnet rett i luksusfellen i en dårlig periode med mye rus. Holder på å rette opp i dette nå. Satser på at det er ferdig om 1 1/2 år 😊

Anonymkode: 58380...c91

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått det betalt ned?

Jeg har ca 100 000 nå. Litt vanskelig å få det betalt ned dessverre men jobber med saken. Bort skal det.

Anonymkode: 5f4e5...93c

Ja. Det er noen år siden nå. Jeg tok meg ekstrajobb som renholder kveld og helg, og da ble jeg kvitt det raskt. 

TS

Skrevet

3000. Betaler alltid ned hver mnd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...