AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #1 Skrevet 14. desember 2018 Noen som jobber med det her? Er det en spennende jobb? Hva kan en forvente i lønn? + / - ? Jeg jobber med innkjøp i det private i dag og må ta litt kurs før eventuelt jobbskifte. Ser for meg at det kan være mer utfordrende. 🙂 Anonymkode: 06e1a...d37
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #2 Skrevet 14. desember 2018 For å svare for min arbeidsplass, som er en stor statlig organisasjon: Avhengig av typen anskaffelse (vi anskaffer både varer, tjenester og entrepriser) er det veldig mange forskjellige fagområder som er involvert. Mange jobber med anskaffelser som en del av den andre jobben sin, og har fagkunnskap på området anskaffelsen gjelder, ikke nødvendigvis akkurat på anskaffelsesreglementet. De som jobber bare med anskaffelser (anskaffelseskoordinatorer) er ofte jurister av ett eller annet slag. Disse bistår gjerne andre avdelinger med å gjøre anskaffelser, der noen stiller med fagkunnskap (om f.eks. bygg/anlegg/elektro) og andre stiller med juskunnskapen. Lønningene spenner ganske vidt, men som sagt er det ofte jurister som sitter som anskaffelseskoordinatorer. Andre driver med anskaffelser bare der det er naturlig for deres daglige virke. Jeg anskaffer f.eks. kontorutstyr og møtemat som en del av min jobb, mens andre anskaffer milliardkontrakter på utbygging av infrastruktur. Det sier seg selv at lønna er ganske forskjellig om man er jurist, ingeniør eller kontormedarbeider. Og generelt tjener man vel dårligere i det offentlige enn i det private. Anonymkode: 2d3df...734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå