Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har innsett at jeg ikke greier å arbeide 100%. Jeg har i hele yrkeslivet gått på en smell gang på gang og endt opp sykmeldt i perioder. Jeg orker ikke leve slik lenger, og ønsker å jobbe redusert. Men når jeg har tatt opp med arbeidsgiver at jeg ønsker redusert ønsker arbeidsgiver kun å gi meg dette for en kortere periode. Man kan bare få permisjon hvis det ikke er til vesentlig belastning for arbeidsplassen, eller man har barn under 12 år. Jeg føler ikke livet er verdt å leve hvis jeg skal være så utmattet hver eneste dag år ut og inn, orker ikke ta meg av eget utseende eller hus og lever litt på randen. Har blitt en skygge av meg selv og savner tiden der jeg hadde energi. Jeg er hundre prosent sikker på at jeg ville gjort en mye bedre jobb dersom jeg reduserte med 20-30- 40 prosent. I mitt yrke er det nesten ikke mulig å få redusert stilling lenger. Noen som har samme erfaring eller råd og dele om en slik situasjon? Når det gjelder økonomien er jeg så heldig at jeg kan greie meg med lavere inntekt, jeg er villig til å ofre materielle goder for å ta vare på helsa. 

Anonymkode: 11885...844

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en LEGE som bestemmer om du kan få redusert arbeidstid. Om legen mener det er bra for helsen din, må arbeidsgiver tilrettelegge dette. Du må gå riktig vei for å få arbeidsgiver til å høre

Anonymkode: 100a4...5a0

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en LEGE som bestemmer om du kan få redusert arbeidstid. Om legen mener det er bra for helsen din, må arbeidsgiver tilrettelegge dette. Du må gå riktig vei for å få arbeidsgiver til å høre

Anonymkode: 100a4...5a0

Viktig og få med at arbeidsgiver ikke behøver å tilrettelegge på arbeidsstedet, du kan bli flyttet. 

Anonymkode: ace5f...275

• Liker 2
Skrevet

Ta det opp med legen din og hør med legeerklæring. Om du blir så utmattet at du ikke en gang blir å bry deg om utseende vitner det mer om depresjon som er alvorlig. Det er bra du vil gjøre noe med dette før det blir alvorlig. Å ta vare på seg selv er og viktig. 

Hvis ikke, Har du mulighet til å bytte arbeidsplass? Finnes det en annen arbeidsplass med arbeidsgiver som lar deg få redusert stilling? Evt bytte yrke helt. Man lærer tross alt hele livet og det er ikke nødvendig å måtte ha det samme yrket hele livet. 

Hvis du har noe annet du heller vil jobbe med, som du ikke blir sliten av synes jeg du bør gjøre det istedet. 

Jeg vet ikke hva du jobber med, men finnes mange lette yrker. Kunne noe budbil vært noe, hvis du har lappen? Da er det jo bare å kjøre rundt og levere. 

Anonymkode: c8cf8...cce

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp med legen din og hør med legeerklæring. Om du blir så utmattet at du ikke en gang blir å bry deg om utseende vitner det mer om depresjon som er alvorlig. Det er bra du vil gjøre noe med dette før det blir alvorlig. Å ta vare på seg selv er og viktig. 

Hvis ikke, Har du mulighet til å bytte arbeidsplass? Finnes det en annen arbeidsplass med arbeidsgiver som lar deg få redusert stilling? Evt bytte yrke helt. Man lærer tross alt hele livet og det er ikke nødvendig å måtte ha det samme yrket hele livet. 

Hvis du har noe annet du heller vil jobbe med, som du ikke blir sliten av synes jeg du bør gjøre det istedet. 

Jeg vet ikke hva du jobber med, men finnes mange lette yrker. Kunne noe budbil vært noe, hvis du har lappen? Da er det jo bare å kjøre rundt og levere. 

Anonymkode: c8cf8...cce

Det er ikke lett og få en jobb innen noe annet du er utdannet som. Se innlegg foran og bak her inne..

Anonymkode: ace5f...275

Skrevet

Høres ut som klassisk vantrivsel.. Hva jobber du med, og kan du bytte arbeidssted, arbeidsplass, evt omskolere deg?

Jobber du 7,5 timer om dagen med fri i helgene, eller jobber du skift/ turnus? Uansett skal du ikke bli utslitt av det, hvis du ellers er fysisk frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...