AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #1 Skrevet 14. desember 2018 Jeg har hatt AAP med ung ufør tillegget i noen år og har nylig fått innvilget uføretrygd, men i samme vedtak står det at det blir bestemt på et senere tidspunkt om jeg fyller vilkårene for ung ufør tillegget med uføretrygden? Har noen her opplevd dette? Når fikk dere svar på om ung ufør tillegget ble videreført fra AAP til uføretrygden deres? Anonymkode: 9a48c...39f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #2 Skrevet 14. desember 2018 Fikk svar med en gang, i samme brev. Stod at jeg hadde hatt ung ufør tillegget på aap og at det ble videreført Anonymkode: 9fa79...255
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #3 Skrevet 14. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk svar med en gang, i samme brev. Stod at jeg hadde hatt ung ufør tillegget på aap og at det ble videreført Anonymkode: 9fa79...255 Da er det vel ikke deg TS vil ha svar fra. Hun spør jo om folk som har opplevd det samme. Ts: har ikke opplevd det selv, men har hørt det av andre. Aner ikke behandlingstiden, men du kan jo ringe og høre? Anonymkode: 8c38a...a15 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #4 Skrevet 14. desember 2018 Fikk svar på begge deler i samme brevet. Anonymkode: 3044d...a94
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #5 Skrevet 14. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det vel ikke deg TS vil ha svar fra. Hun spør jo om folk som har opplevd det samme. Ts: har ikke opplevd det selv, men har hørt det av andre. Aner ikke behandlingstiden, men du kan jo ringe og høre? Anonymkode: 8c38a...a15 Ehh.. nå er det vel du som har misforstått her. Anonymkode: 3044d...a94
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #6 Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ehh.. nå er det vel du som har misforstått her. Anonymkode: 3044d...a94 Få høre:) Anonymkode: 8c38a...a15
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #7 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Få høre:) Anonymkode: 8c38a...a15 Beklager, leste visst feil. Anonymkode: 3044d...a94
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #8 Skrevet 14. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det vel ikke deg TS vil ha svar fra. Hun spør jo om folk som har opplevd det samme. Ts: har ikke opplevd det selv, men har hørt det av andre. Aner ikke behandlingstiden, men du kan jo ringe og høre? Anonymkode: 8c38a...a15 Er du dum? 😂 Det er veldig relevant da jeg var i akkurat samme posisjon, men fikk vite alt i samme brev. Dermed gir det en indikasjon på at ts burde kjappe seg å klage på dette vedtaket, for det er feil. Derimot skjønner jeg ikke hvorfor DU skal svare som ikke har opplevd samme situasjon, ditt svar gir 0 informasjon til ts sitt spørsmål, noe mitt gjør. Anonymkode: 9fa79...255 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #9 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du dum? 😂 Det er veldig relevant da jeg var i akkurat samme posisjon, men fikk vite alt i samme brev. Dermed gir det en indikasjon på at ts burde kjappe seg å klage på dette vedtaket, for det er feil. Derimot skjønner jeg ikke hvorfor DU skal svare som ikke har opplevd samme situasjon, ditt svar gir 0 informasjon til ts sitt spørsmål, noe mitt gjør. Anonymkode: 9fa79...255 De fleste får det i samme brev derfor er det ikke relevant. Noen får et vedtak slik som TS, og det er ikke feil. Er du mindre begavet? Anonymkode: 8c38a...a15 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #10 Skrevet 14. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du dum? 😂 Det er veldig relevant da jeg var i akkurat samme posisjon, men fikk vite alt i samme brev. Dermed gir det en indikasjon på at ts burde kjappe seg å klage på dette vedtaket, for det er feil. Derimot skjønner jeg ikke hvorfor DU skal svare som ikke har opplevd samme situasjon, ditt svar gir 0 informasjon til ts sitt spørsmål, noe mitt gjør. Anonymkode: 9fa79...255 H*n spør etter folk som har opplevd dette. Har du lest HI? Ikke kom med feil informasjon. Anonymkode: c17ff...467
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #11 Skrevet 14. desember 2018 Takk for svar. Blir litt bekymret over at folk får videreført det og det ikke gikk automatisk i min situasjon. Kan det bety at jeg ikke får det? Dumt spørsmål kanskje... Anonymkode: 9a48c...39f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #12 Skrevet 14. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: H*n spør etter folk som har opplevd dette. Har du lest HI? Ikke kom med feil informasjon. Anonymkode: c17ff...467 «Når fikk dere svar på om ung ufør tillegget ble videreført fra AAP til uføretrygden deres?« Fra HI 🙄 Anonymkode: 45e3c...2b4 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #13 Skrevet 14. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: «Når fikk dere svar på om ung ufør tillegget ble videreført fra AAP til uføretrygden deres?« Fra HI 🙄 Anonymkode: 45e3c...2b4 Hvis du leser spørsmålet før så der du at hun lurer på hvor lang tid det tar for dem som ikke får det vedtatt i samme vedtak som uføresøknaden. De fleste får det jo vedtatt samtidig, men det hjelper jo ikke TS. Anonymkode: c17ff...467 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #14 Skrevet 14. desember 2018 Setter pris på at så mange vil hjelpe altså. Jeg var kanskje ikke så klar i hovedinnlegget, så beklager misforståelser. Anonymkode: 9a48c...39f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #15 Skrevet 15. desember 2018 Nei, det er ikke garantert at man får videreført ung uføretilegget når man/hvis man får innvilget uføretrygd. Men det er større sjanse for at man får videreført det, selvfølgelig har aldri hørt om noen som har blitt garantert ung uføretilegget når man har fått det innvilget på aap. det er vel to ulike behandlingsinstanser? Anonymkode: 47ca6...52d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #16 Skrevet 15. desember 2018 Ikle helt det samme, men fikk innvilget aap nå. Har også søkt om ung-tillegget. Etterspurte dette, og fikk beskjed om at det måtte vurderes av en overlege og derfor tok lenger tid, får vite om jeg får ung -tillegg eller ikke en stund senere Anonymkode: 590cf...673
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #17 Skrevet 15. desember 2018 Selvom du har ung uføre på AAP så er set ingen automatikk i at det videreføres. I noen tilfeller gjør det,men i andre tilfeller vil nav ta en ny vurdering av særtillegget. Anonymkode: b9b28...394
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #18 Skrevet 15. desember 2018 På 14.12.2018 den 13.32, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Blir litt bekymret over at folk får videreført det og det ikke gikk automatisk i min situasjon. Kan det bety at jeg ikke får det? Dumt spørsmål kanskje... Anonymkode: 9a48c...39f Ja det kan ser bety Anonymkode: b9b28...394
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #19 Skrevet 16. desember 2018 Jeg har snakket med noen på Nav som forklarte at de ofte tar en ting om gangen. Ung ufør er det ikke de samme som avgjør så derfor kom det ikke samtidig. Så jeg antar at de som har fått det videreført fra AAP har en situasjon som er mer åpenbar. Jeg fikk i hvertfall ikke følelsen av at jeg ikke får det bare fordi det ikke ble avgjort samtidig. HI Anonymkode: 9a48c...39f
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #20 Skrevet 16. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har snakket med noen på Nav som forklarte at de ofte tar en ting om gangen. Ung ufør er det ikke de samme som avgjør så derfor kom det ikke samtidig. Så jeg antar at de som har fått det videreført fra AAP har en situasjon som er mer åpenbar. Jeg fikk i hvertfall ikke følelsen av at jeg ikke får det bare fordi det ikke ble avgjort samtidig. HI Anonymkode: 9a48c...39f Men det betyr fortsatt at du ikke kan få det. Så vær forberedt. De jeg kjenner som fikk det på uføretrygd fikk det automatisk overført Anonymkode: b9b28...394
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå