Gå til innhold

Hvordan er din finansielle situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La sammen alle lånene jeg har, og fant ut at jeg har drøye 680K i gjeld. Eier nesten ikke nåla i veggen. Leier leilighet og er 32 år. Av disse 680 er nesten 210K forbrukslån. Er jeg bekymret? Nei.

Hvordan er din situasjon?

Anonymkode: fd562...16c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 år. Bil til 100 000 k, og nesten nedbetalt hus. Bilen er utbetalt. Alenemor og 100% sykepleier. Kjøpte huset som nybygg og verdien har steget med nesten 1 mill. Ikke at det er aktuelt siden huset ikke skal selges. Har bare huslån.

Har buffer på 100 000 kr om noe skulle skje.

Anonymkode: fe7d1...467

• Liker 2
Skrevet

34 år,er alenemamma og har fast inntekt. Eier bolig, har ca, 1,3 igjen på lånet.

Har ingen grunn til å være bekymret.

Anonymkode: 37103...3ca

Skrevet

Er 40 år, enslig mor. Ca 1,3 i gjeld, da boliglån og studielån. Eier bolig til verdi på ca 3 mill. Er ikke veldig bekymret. 

Anonymkode: 46f60...127

Skrevet

43 år, samboer. 2,2 millioner boliglån på et hus verdt 5-6 millioner. Ingen andre lån.

Anonymkode: ebf82...8f5

Skrevet

Gift, 37år gamle, 2 greie biler, hus verdt 6 mill, vi har 3,3mill i boliglån, ingen andre lån. Litt bekymret pga helsa mi da jeg ikke klarer å jobbe, men er ikke bekymret mtp lånet vi har nå, men mere om jeg kommer til å kunne klare å jobbe for å kunne leve det livet vi drømmer om å kunne leve (reise, unne oss ting vi og barna ønsker oss, hjelpe barna når den tid kommer, økonomisk)

Anonymkode: 8ca1b...8b0

Skrevet

42 år. 2.2 millioner i gjeld (Husbanklån). Jeg har fond, pensjonssparing, buffer, dødsfallforsikring, innboforsikring og reiseforsikring. Uføretrygdet med uføreforsikringsutbetalinger. Jeg føler meg veldig trygg.

Anonymkode: fa3fa...263

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har ingen andre lån enn boliglånet. Eier leilighet i blokk. Klarer meg fint økonomisk pga en forsikring, selv om jeg er uføretrygdet. Bor her sammen med min sønn i tenårene. Er selv 51.

Jeg er ikke bekymret, og vi klarer oss veldig fint. Husleien skal stige med 1000 kr frem mot sommeren pga rehabilitering i borettslaget, men jeg greier det selv om det er sure penger.

Endret av Million
Skrevet

31, gift, barn på vei, leier. Spart ca 80.000 kr til bolig, ingen gjeld. Fast arbeid. Målet for oss er å kjøpa eller byggja bolig ute i distriktet, og få fleire barn. På sikt kjem vi til å klara spara mykje.

Anonymkode: e99f5...20a

Skrevet

32 år og enslig, 1,8 mill i boliglån, og 200 000 i studiegjeld, null gjeld ellers. 
Hadde fått panikk om jeg hadde hatt 200k i forbruksgjeld, og iallefall om jeg ikke hadde eiendeler av verdi! 

Anonymkode: 7825a...2f6

• Liker 1
Skrevet

Under 30, gift. Mann uten arbeid. Har bil til 100k takket være arv. Leier. Dårlig betalt jobb, ingen utdanning, ingen gjeld. 

Anonymkode: 44662...ef2

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

31, gift, barn på vei, leier. Spart ca 80.000 kr til bolig, ingen gjeld. Fast arbeid. Målet for oss er å kjøpa eller byggja bolig ute i distriktet, og få fleire barn. På sikt kjem vi til å klara spara mykje.

Glemte å leggja til at eg har studiegjeld såklart. Litt under 200.000kr.

Skrevet

Mine eiendeler er verd mer enn lånet, så jeg vil si det går helt fint.

Har ikke bolig, og kommer ikke til å kjøpe det med det første heller. 

Skrevet (endret)

23 år, bil verdt kanskje 10.000kr, lån fra lånekassa på rundt 90.000kr, og litt under 100.000 på bsu. Leier og får ca 10.000kr i lønn i mnd. Leier leilighet.

Samboeren min har null lån, får inn rundt 15.000kr. Han har også rundt 100.000kr på bsu. 

Vi har felles økonomi, så har rundt 25.000kr i mnd. Nok til at vi får fylt opp begge sin bsu iløpet av året og klarer oss veldig bra. Han er lærling og jeg går på aap.

kan også legge til at vi har ca 10.000kr på spar. ikke mye, men det hjelper hvis bilen skulle ryke 

Endret av blomaden
Skrevet

Uten å ramse opp alle tallene mine så har jeg erfart at denne varierer mye iløpet av en 5årsperiode.

For 8 år siden var det romslig og man hadde mye ekstra hver mnd.

For 3 år siden var regnestykket  dårligere - mye lån, lavere inntekt, litt usikker jobb, lavere buffer etc. Har aldri hatt det trangt, men måtte tenke litt ekstra før man tok avgjørelser.

Nå er det snudd igjen og man har det veldig romslig.

Grunnen er i hovedsak jobbmarked og boligkjøp/salg hvor man har presset grensene eller fått innløst en verdistigning.

Skrevet

Gift, 32 år, begge har godt betalte jobber, bil til 300k, hus verd 5,5 mill. Lån på rundt 4 mill + studielån. Overhodet ikke bekymret. Ingen forbrukslån eller andre dyre lån. 

Anonymkode: e944d...cd2

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

La sammen alle lånene jeg har, og fant ut at jeg har drøye 680K i gjeld. Eier nesten ikke nåla i veggen. Leier leilighet og er 32 år. Av disse 680 er nesten 210K forbrukslån. Er jeg bekymret? Nei.

Hvordan er din situasjon?

Anonymkode: fd562...16c

Hei Ts. 

Din situasjon er faktisk ikke så bra... du har 680K i gjeld men eier ingenting. Og du er 32 år? Altså andre i.din alder enten eier en bolig eller i det minste har spart opp til egenkapital. Jeg aner ikke hvordan du skal kjøpe eller eie.noe som helst om du fortsetter sånn. Og 210K i forbrukslån? Seriøst? 

Men for å svare på spørsmålet ditt da: jeg er 33 år. Gift og 2 barn. Har 900K i lån, men eier leilighet til ca 2.8mill. Har også bil til 300K som vi kjøpte med oppsparte penger. Har ca 100K på sparekonto i tilfelle det skjer.noe... 

Anonymkode: f01b8...977

• Liker 2
Skrevet

Rævva! Har 500 I forbruk og 100 i billån. Og jeg kommer til å gå ned i lønn. Den eneste løsningen blir gjeldsordning, noe jeg synes er både flaut og kjipt. Men heller det enn å gå - i teorien 15 år på nedbetaling - men så går jeg i minus hver måned i praksis.

Men etter møte med gjeldsrådgiver serjeg faktisk lyset i tunnellen!

Anonymkode: 4f4e7...2db

• Liker 1
Skrevet

43 år, enslig mor og 3 mill i gjeld og tilsvarende i egenkapital.

Tok over bolig etter brudd. Vurderer å bytte bolig for å redusere gjelden på sikt, men klarer fint å betjene den. 

Anonymkode: 2a593...f44

Skrevet

26 år, leilighet verdt 3,7 millioner, boliglån på 2 mill og studielån på 300 k. Er ikke bekymret.

Anonymkode: 9272d...439

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...