Gå til innhold

Gifteringer i roségull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ikke at jeg kler gult gull, noen mer erfaringer med roségull? Blir man fort lei fargen ? 

Anonymkode: 72c3d...388

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jo bli en konstant påminner om hva som var moderne i slutten av 2010'erne, en skal jo tross alt ha de resten av livet. På den andre siden kjenner jeg folk som har valgt hvitt gull som kan minne om sølv...

Anonymkode: 5f1ed...f87

• Liker 5
Skrevet

Vi elsker våre gifteringer i roségull, det var mannen som i utgangspunktet ønsket disse. 

Vi tok en liten runde i familien og spurte om noen hadde litt gull de kunne tenke seg å gi bort. Vi fikk en øredobb av mormor hvor den andre var forsvunnet, gifteringen til en skit tante (som jeg hadde et fantastisk forhold til eksmannen hennes), den gamle ringen til oldefar og noen kjeder i gull fra våre foreldre. 

At mennesker som betyr mye for oss har gitt deler av ringene gjør de bare  enda mer spesielle. ❤

Vi fikk en liten selvstendig gullsmed til å smelte om gullet og blande i nok kobber til å få den fargen vi ønsket 😊 

• Liker 3
Skrevet

Jeg pleide å elske roségull men nå syntes jeg det ofte kan se slitt og billig ut, du vet sånn som billige HM smykker blir i fargen etter en tid? 

Anonymkode: b61f8...d37

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke velge hvitt gull?   Det har vi. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor ikke velge hvitt gull?   Det har vi. 

Fordi de vi kjenner med hvitt gull sier de må pusses/ fikses så ofte. 

Anonymkode: 72c3d...388

Skrevet

Hvis dere synes det er fint, så hvorfor ikke. Det er en herlig farge. Jeg tror for min del jeg ikke ville blitt noe fortere lei rosegull enn vanlig gull - men det er vel en smakssak. Rosegull er elegant og veldig fint - og noe som ikke "alle andre" har.

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Vi hadde samme problemet som deg, mannen min kler ikke gult gull og vi ville ikke ha hvitt. Nå har vi bare hatt våre ringer et halvt års tid, så om vil gå lei er vanskelig å si. Men vi gikk for en rosegull farge som ikke er veldig fremtredende. Den er bare en litt varmere gullfarge, liksom. Vi var innom mange gullsmeder for å finne den rette fargen for oss, mange er veldig røde. Det er ikke de vi endte opp med, de er veldig diskré rosegull. Jeg tenker omtrent ikke over at våre er rosegull, og det er ingen som legger merke til det før vi sier det og vi sammenligner med helt gult gull😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...