Gå til innhold

Hjelp...Jeg må løpe i trapper!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hehe...Har tatt meg en midlertidig jobb som morgenbud for tjene ekstra penger, men hjelp, brystet snører seg så og si sammen når jeg spurter opp og ned disse trappene...(og det må jeg for å rekke runden...er tidsbestemt, før klokka seks, og avisene kommer ved halv fire tiden, og ruta er STOR! Masse blokker)

Snører det seg rett og slett pga dårlig kondis, eller kan det ligge noe mer i det? Jeg er 19 år, men var "døden nær" igår føltes det ut som :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Det er nok normalt. Men hm, :klø: er jobben lagt opp slik at du må løpe for å rekke det? Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i så god form som da jeg løp med aviser på videregående. Skulle nesten ønske jeg ble tvunget ut i slik fysisk aktivitet i dag. Ta det som gratis trening og vær glad. Formen blir bedre etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping i trapper høres ur som bra trening! Det er nok verst i begynnelsen, akkurat som å begynne å jogge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så sammensnøringen i brystkassa er normalt? Nå har jeg faktisk vært sånn i hele dag da :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spacegirl
Hehe...Har tatt meg en midlertidig jobb som morgenbud for tjene ekstra penger, men hjelp, brystet snører seg så og si sammen når jeg spurter opp og ned disse trappene...(og det må jeg for å rekke runden...er tidsbestemt, før klokka seks, og avisene kommer ved halv fire tiden, og ruta er STOR! Masse blokker)

Snører det seg rett og slett pga dårlig kondis, eller kan det ligge noe mer i det? Jeg er 19 år, men var "døden nær" igår føltes det ut som :hoho:

Har hatt akkurat samme jobb selv, og det er et helvete de første månedene. Holdt på å stupe! Men etter et halvt år var jeg i superform og hadde gått ned 15 kilo. Hvis du klarer det, så hold ut! Det blir bedre, og du kan føle deg stolt når kondisjonen bare blir bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den blir bare bedre og bedre. Gikk i 1 år med avisen, og tapte 10 kg på det, og har aldri vært i bedre form.

Hadde dog kveldsruten, fordelt på 12 blokker fra 4-8 etasjer. Avisene kom i tretiden, og jeg måtte være ferdig innen 5, pluss på tirsdager (tror jeg det var), og på torsdager, så var det jo avis1 også, dobbelslit.

Og ja, det er et helvete de/n første måned/en, men hvor bra det er når du først er igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Trådstarter her...Ja, jeg sliter litt med å "få en rutine" på dette, og ikke dø underveis med pusteproblemer :hoho: har Romerikes Blad, Aftenposten, Avis 1 sånn nå og da + reklame, så det blir bra styrketrening også...Hehe.. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mest sannsynlig det alle over sier, at det bare er sånn det er og at det blir bedre.. Husk også på at å løpe i trapper ER jo forferdelig tungt og noe helt annet enn å løpe.. Merker det på trappe-maskinen på treningsenteret, det er jo helt forferdelig! :)

Men som den over sa, det kan være astma, jeg hadde også en periode hvor jeg ble veldig andpusten, ikke av trapper engang men bakker, hvor jeg hadde jern-mangel.. Litt sært, men god unnskyldning :hoho:

Du kan jo se hvis det ikke blir noe bedring og da ta en tur til legen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Formosiss

Veldig mange nå til dags tror de har astma, men som regel er det bare dårlig kondis :-) Dersom det ikke har gitt seg på noen måneder, ville jeg gå til doktor - men ikke nå, siden du nettopp har startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Gjør godt å springe i trapper. Gikk med posten i en periode å måtte ofte springe i trapper. Gikk masse ned i vekt i den tiden. Tenk på den gode trimmen du får gratis da. Så kan du drive med andre ting enn trening på fritiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...