Gå til innhold

Hvordan "løfte" seg selv sosialt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var det som gjorde at dere plutselig ble populær? Var det noe dere gjorde/sa som fikk folk til å se opp til dere? Hva da i så fall?

Hvem er de populære menneskene?

Anonymkode: 5f20b...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvtillit.

Anonymkode: 575fa...953

Skrevet

Bli mer utadvendt. Jeg eier lite selvtillit, men tiltrekker meg fort venner.

Anonymkode: 1a0e6...075

Skrevet

Tja, 'plutselig populær', det er vel heller sjelden. Noen mennesker tiltrekker seg andre som fluepapir, det har vel med utstråling å gjøre, og sånt skjer ikke plutselig. Jeg tror det hjelper å ha selvtillit og noen venner fra før. Akkurat som med søvn, så vil gode nettverk avle nye gode nettverk... Jobb med egen selvtillit, vær ærlig, og vær engasjert i hva som skjer rundt deg - så kommer nok populariteten mer naturlig. 

Skrevet

Jeg havnet sammen med folk, som jeg faktisk hadde noe til felles med.

Gikk fra å være den snåle som interesserte seg for andre ting, til å være « hun som er seg selv» og kjører sin egen stil, til inspirasjon for andre. 

Anonymkode: 7208f...26f

Skrevet

De som var de populære rundt meg tidligere, ville blitt sett på som litt platte, overfladiske og uinteressante i blant de jeg ble populære hos. Det var egentlig ikke noe jeg prøvde på, det bare skjedde, når miljøet ble riktig for at jeg skulle blomstre.

Anonymkode: 7208f...26f

Skrevet

Hvis man ikke sitter forknytt og neurotisk inne i sin egen boble med egoet sitt i en knute, men er hyggelig, åpen, og bryr seg om andre, så er det utrolig hvor folk responderer på det. Det er de færreste som sier nei takk, en kjempegod venn, det trenger jeg ikke i livet mitt.

Anonymkode: e522d...c0d

Skrevet

Populær og populær. Det viktigste er vel å være den du er, og at folk vet hva de har å forholde seg til. Det holder lenge å bli godtatt og respektert. Selvtillit, vennlighet og smil kommer du langt med. Vis litt interesse for andre, og det er et pluss med humor. Å se andre er nok kanskje det viktigste. 

Skrevet

Vær snill. Bry deg,lytt. Alle mennesker er interessante, husk det. Hvis du er enig, kan du bli populær.

Anonymkode: a5e37...803

Gjest Den tredje
Skrevet

For meg bestemte jeg meg for å gjøre det jeg lærte til en sosial greie.  Feks så bestemte jeg meg at jeg skulle kunne diskutere matematikk. Det gjør meg ganske populær blant de som er interessert i matematikk, evt de som prøver å lære seg det. 

Det lar meg kunne prate om noe, og det i dybden. Noe som gjør meg til en interessant person å prate med. 

Før tror jeg var svært lite interessant, fordi jeg satt for det meste og bare lyttet og hadde ikke noe å komme med i en hvilken som helst sak. Nå kan jeg ihvertfall skyte inn om matematikk her og der. (Jeg har så klart lært meg flere ting oppigjennom tiden.)

Skrevet

De som er "populære" er stort sett de som ikke anstrenger seg for mye for å bli likt. Folk som er usikre på seg selv ender ofte med å gjøre for mye eller for lite for å bli likt. 

Anonymkode: f1520...2fb

• Liker 1
Skrevet
På 13.12.2018 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Hva var det som gjorde at dere plutselig ble populær? Var det noe dere gjorde/sa som fikk folk til å se opp til dere? Hva da i så fall?

Jeg begynte å trene, fikk bedre selvtillit av å gå opp i vekt. Bestemte meg for å bli mer sosial og via ei venninne ble jeg kjent med en haug av andre folk. Det er snart 5 år siden jeg møtte denne gjengen på sikkert 12 voksne som møtes i blant. Vennskapene har jeg ennå og utad ville ingen trodd at jeg egentlig et sjenert. 

Anonymkode: 500e4...658

Gjest Monsieur Beau
Skrevet
På 13.12.2018 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Er du ute etter å høyne din sosiale status?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...