Gå til innhold

Ødelegger remeron forbrenninga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bivirkning av remeron er vektøkning. Og da lurer jeg på om det er fordi man får økt matlyst eller ødelegger den forbrenningen? Vil dette gå tilbake til normalt når man avslutter behandlingen med remeron? Redd det skal ødelegge forbrenningen for alltid. 

Anonymkode: 4a5ed...a41

Skrevet (endret)

Så vidt jeg vet så øker remeron/mirtazapin apetitten, men det er ikke påvist noen effekter på basalmetabolismen. Dvs. det er ikke påvist at det fører til noen endringer i forbrenningen. 

Endret av studerende
  • Liker 1
Skrevet

Nei den ødelegger ikke forbrenninga

Anonymkode: 15f9e...a9b

Skrevet

Man er sulten konstant og spiser mye mer. Husker jeg spiste 5 skiver til kvelds en gang og var fortsatt sulten.  La på meg 5 kilo på bare 3-4 uker.  Fortsatte ikke for å si det sånn.  Hadde jo endt opp som en ball!

Skrevet

Remeron er kjent for å gi ulvehunger, og den brukes også for mennesker som har problemer med apetitt for å øke apetitten. Men dette gjelder ikke for alle. Jeg sluttet på den fordi jeg var skrubbsulten konstant, det gikk over da jeg sluttet.

Skrevet

Neinei, den bare øker apetitten (hos noen). Jeg har aldri fått "ulvehunger" av Remeron. Om noe, virker den heller litt motsatt. Blir ikke så sulten da, fordi den bedøver meg litt eller noe. Bruker den for søvn i perioder. 

Anonymkode: c4147...7dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...