Gå til innhold

Dere som har vannfontene til katten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før katten ble fortrolig med å drikke fra den? 

Katten min har blitt mer og mer kresen på vannet med årene (8 år gammel) han er jevnlig til dyrlege (Og tannlege), går inn og ut som han vil (katteluke) spiser godt og er frisk, men han blir aldri fornøyd med vannet. Vi har vært ghennom perioder med å fylle vann i skåla hver gang han er tørst, plastskål, kjeramikkskål og metallskål. Alle disse tingene holder i noen måneder og så er det på an igjen for å finne noe nytt som kan tilfredsstille kongen i huset. De siste månedene nå har han insisert på at vannet er best i dusjen og han ser det som helt naturlig å vekke hele huset midt på natta dersom dusjen er tørr og han er tørst.

Jeg ble anbefalt vannfontene og den står nå på kjøkkenet på 6 dagen og sildrer, men katten ser på den som om den er dødsfarlig! (For så å pile inn på badet og sutre til noen skrur på dusjen.)

Anonymkode: b4fcb...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tok det alt fra noen minutter til nesten en måned. Vær tålmodig og gi det et forsøk. Hva med å sette fontena i dusjen i kveld og natt? Kanskje han tør da?

Skrevet

Her kan ikke vannet stå i nærheten av maten, katten drikker myyye mer av skåla som står på kjøkkenvasken enn skåla ved maten. Vannfontene funker ikke hos oss da katten elsker å leke med rennende vann, men jeg ser hvor mye hun elsker å drikke fra springen. De færreste dyr liker dødt og lunkent vann, fra naturens side drikkes det helst av rennende vann. 

Anonymkode: 1f5c6...e84

Skrevet

Nå så jeg ham drikke fra fontenen 😁

Anonymkode: b4fcb...813

• Liker 4
Skrevet

Jeg har alltid steiner i vannskålen til kattene, de ELSKER det. Det startet med at jeg hadde en glasskål med fine stener jeg plukket rundt forbi ute på balkongen og hver gang det regnet ble den fylt med vann og de drakk kun fra den. Det er visst mineraler og slikt som er grunnen, men ikke vet jeg 

Anonymkode: c0510...0ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...