Gå til innhold

Hva feiler det folk? Lag på lag med klær, tykk jakke m pels, og bare ankler i -10?

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Over alt trasker det ungdommer kledd som for en polarekspedisjon, men hva hjelper det når buksa er brettet opp til over anklene og småskoene er på, selv om det er snø på bakken og -10 i lufta? Vil folk ha blærekatarr eller hva? Overhørte to unge jenter på kanskje 12år på butikken i dag hvor hun ene var oppgitt over at faren nektet henne å gå med bare ankler, og det var ikke måte på hvor teit han var.

Skjønner jo at mote er kult, men å vasse i snø så det havner oppi skoene??

Anonymkode: 651d4...6c5

For noen år siden var det ikke anklene som skulle være bare, men området mellom bukselinningen og en kort genser/dunjakke. 

Resultatet ble at mange dannet et solig lag med "spekk" rundt midjen som de aldri blir kvitt på naturlig måte. Kroppen kompenserer nemlig for manglende klær i kulde med spekkdannelse. Det samme vil nok skje rundt anklene på mange av disse jentene (og guttene) som mangler både sokkeskaft og støvletter, ikke av pengenød men av forfengelighet. 

Jeg holder med den faren som trumfer furnuften igjenneom, men mote er og har alltid vært mote og noe unge mennesker følger. 

Anonymkode: 7d8ae...9ac

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er faktisk hodet.

Anonymkode: b6eed...330

Hodet også ja, men det hjelper ikke med lue hvis man går på tur i 10 minus hvis man ikke tildekker de stedene jeg nevnte. Det er en grunn til at det er visse gyldene regler når man skal på f. eks fjelltur.

Anonymkode: 216da...5b2

• Liker 6
Skrevet

Jeg er glad jeg aldri fulgte sånne merkelige moter da jeg selv var barn og tenåring. På "min tid" var det bar mage og åpen vinterjakke, noen gikk til og med i shorts og t-skjorte i minusgrader. For min del får de bare gjøre det, det er deres egen feil om noe skjer. Har alltid trives i min tjukke vinterjakke, god lue, gode sko, hansker og skjerf. Så får jeg heller bare være pingle. 😂

• Liker 5
Skrevet

Glad for at jeg har en fornuftig sønn, her er det forede basketsko, ullsokker, og ullstilongs.

Anonymkode: 206b2...fe0

Skrevet
3 minutter siden, Ella1 said:

Alle venninnene til sønnen min går i Svea-jakker, tøysko og bare ankler. Siden jeg gikk i disse skoene når jeg var på den alderen så holder jeg klokelig kjeft👇😂

tumblr_m8q3ndGhXG1rdh1u9o1_500.jpg

Datteren min hadde også sånne. Og hun var høy fra før. :biggrin:

Anonymkode: cc487...79d

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

FYI: her i vest-Finnmark er det i dag 4 plussgrader... kalder på Østlandet... var selv i Akershus forrige uke, mye kaldere enn her. 

Anonymkode: 69e59...d50

Begge stedene er det uansett for kaldt for bare ankler 😊

Skrevet
43 minutter siden, Ella1 skrev:

Siden jeg gikk i disse skoene når jeg var på den alderen så holder jeg klokelig kjeft👇😂

bØffalo var jo utmerkede vintersko! Hadde ett par selv:laugh:

• Liker 1
Skrevet

Men i all verden, er alle disse menneskene som dere observerer (og dømmer!) på langtur?

Selv bruker jeg høstjakke til og fra jobb. Suppelerer med skjer og lue hvis det er veldig kaldt, men reiseveien min innebærer mindre enn fem minutter til T-banen og den tar jeg helt til jobb. Gir ikke mening for meg å ha på seg masse varme klær for å så sitte og svette i 20 min på banen. 

Der eneste jeg ikke skjønner er de som dropper refleks eller går med tøysko når det er veldig kaldt, for det er faktisk farlig i motsetning til å fryse i mindre enn 10 minutter. 

Anonymkode: 9f6dd...a66

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner det ikke. Mine klassekamerater går kledd sånn, mens jeg har på ullsokker, stillongs og vintersko og fryser likevel :(

Anonymkode: 89124...d38

Skrevet

Sånn er det med ungdommer. :) 

Anonymkode: ac4d0...319

Skrevet
4 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Sønnen min nekter å bruke vintersko... Selv brukte jeg aldri lue. At ikke ørene datt av i kulden, forstår jeg ikke. Lue var ikke kult, og de klødde i panna...

Brukte heller aldri lue. Det var sosialt selvmord uansett hvor kaldt det var. Når man blir eldre, så orker man bare ikke fryse lenger. Det er sånn det er. 

Anonymkode: ac4d0...319

• Liker 1
Skrevet

For et par år siden så jeg til stadighet jenter barfot i ballerinasko i snøsørpe. Det så ikke særlig «elegant» ut. Om sommeren hadde de gjerne kort shorts og uggs i 25+.

Anonymkode: 1f454...96c

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du brydde deg nok til å kommentere i tråden ;)

Anonymkode: 216da...5b2

Jeg sa ikke at jeg ikke brydde meg om tråden. Jeg sa at jeg gir blanke i hva andre måtte mene om mine eventuelle bare ankler. 

Denne tråden synes jeg faktisk var veldig irriterende, startet av og opprettholdt av dømmende folk. Og enhver som ser folk dømme og latterliggjøre andre har faktisk en fordømt plikt til å si ifra. For det er DET som er latterlig, ikke at noen viser fem cm bar hud om vinteren. 

Anonymkode: d784d...c35

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke at jeg ikke brydde meg om tråden. Jeg sa at jeg gir blanke i hva andre måtte mene om mine eventuelle bare ankler. 

Denne tråden synes jeg faktisk var veldig irriterende, startet av og opprettholdt av dømmende folk. Og enhver som ser folk dømme og latterliggjøre andre har faktisk en fordømt plikt til å si ifra. For det er DET som er latterlig, ikke at noen viser fem cm bar hud om vinteren. 

Njaaaa, jeg synes det er litt latterlig når de småløper og hopper pga snø i skoen, men likevel insisterer på å vise anklene.

Skrevet

Mann 30 her, gikk med bare ankler idag på butikken, håper ikke du ble så krenket at du hamret over tastaturet igjen. Fant ikke rene sokker dessverre og uansett så går jeg som jeg vil. 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, _Mayhem_ skrev:

Mann 30 her, gikk med bare ankler idag på butikken, håper ikke du ble så krenket at du hamret over tastaturet igjen. Fant ikke rene sokker dessverre og uansett så går jeg som jeg vil. 

Kanskje de hadde sokker på butikken?

Anonymkode: 29df8...d7b

• Liker 9
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Njaaaa, jeg synes det er litt latterlig når de småløper og hopper pga snø i skoen, men likevel insisterer på å vise anklene.

Men det er jo ikke din sak på noe vis. 

Skrevet

Jeg er over 30, hater å gå med sokker. Så da får folk heller bare irritere seg over at jeg går med bare ankler og mine hullete jeans selv på vinteren😜

Anonymkode: 0085c...cb5

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aha! Men ikke alle :nei:

Litt svinn må man regne med 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...