AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #1 Skrevet 13. desember 2018 Over alt trasker det ungdommer kledd som for en polarekspedisjon, men hva hjelper det når buksa er brettet opp til over anklene og småskoene er på, selv om det er snø på bakken og -10 i lufta? Vil folk ha blærekatarr eller hva? Overhørte to unge jenter på kanskje 12år på butikken i dag hvor hun ene var oppgitt over at faren nektet henne å gå med bare ankler, og det var ikke måte på hvor teit han var. Skjønner jo at mote er kult, men å vasse i snø så det havner oppi skoene?? Anonymkode: 651d4...6c5 32
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #2 Skrevet 13. desember 2018 Jøss, har du møtt datteren min? Jeg har bemerket at sokker er en bra ting og hvorfor fryse når man ikke må, men.. nei. Hun orket ikke ha bekledde ankler...... forstå det den som kan. Anonymkode: 15f29...66e 8
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #3 Skrevet 13. desember 2018 Nei, enn kan jo begynne å lure.. Man kan vertfall ikke klage over at man fryser om enn går kledd på den måten.. Anonymkode: ecbaa...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #4 Skrevet 13. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jøss, har du møtt datteren min? Jeg har bemerket at sokker er en bra ting og hvorfor fryse når man ikke må, men.. nei. Hun orket ikke ha bekledde ankler...... forstå det den som kan. Anonymkode: 15f29...66e Orket ikke bekledde ankler? Liksom av alle ting, ankler, hun svarer da for seg 😂 Anonymkode: 651d4...6c5 12
Måbarefåsiat... Skrevet 13. desember 2018 #5 Skrevet 13. desember 2018 Sønnen min nekter å bruke vintersko... Selv brukte jeg aldri lue. At ikke ørene datt av i kulden, forstår jeg ikke. Lue var ikke kult, og de klødde i panna... 7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #6 Skrevet 13. desember 2018 Jeg er 26 år og jeg går med ankel sokker. Jeg vet det ser teit ut, jeg vet jeg ser ut som en fjortis, men jeg synes vanlige sokker er ubehagelig. Jeg har ikke brukt vanlige sokker på mange år. Men til mitt forsvar har jeg høye vinter sko, så anklene er ikke i friluft. Anonymkode: 0c255...865 3
solmåneogstjerner Skrevet 13. desember 2018 #7 Skrevet 13. desember 2018 Haha det ser så idiotisk ut. Det har jeg sagt til datteren min også... Men om ikke jeg følger med når hun går ut døren så er det slik antrekket blir ja. Ubegripelig. Ja, mote er en ting men det er jo iskaldt! Har gått sånn en gang da jeg måtte gå hjem i treningsklær. Aldri mer. 9
Sphynx Skrevet 13. desember 2018 #8 Skrevet 13. desember 2018 Blir så sykt oppgitt. Sommersko, ankelsokker og oppbretta bukser. Jakke til 10K med pels og dun og alt som er. Kusina mi er sånn og hun for i Finnmark. Masse snø, superglatt, bekmørkt og ISKALDT. Forteller henne hvor teit hun er og jeg får til svar ''er bare du som er gammel som gidder å gå med sko som går opp til knærne''. Jaja, jeg får være gammel da, så lenge jeg ikke fryser 27
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #9 Skrevet 13. desember 2018 Du er blitt for gammel til å forstå at det er viktigere å være kledd riktig enn varmt i den alderen der. Anonymkode: a058b...f15 11
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #10 Skrevet 13. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er blitt for gammel til å forstå at det er viktigere å være kledd riktig enn varmt i den alderen der. Anonymkode: a058b...f15 Så det var den dagen jeg ble voksen, når jeg ikke lenger forstod det der..! Anonymkode: 651d4...6c5 5
Gjest IommI Skrevet 13. desember 2018 #11 Skrevet 13. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Over alt trasker det ungdommer kledd som for en polarekspedisjon, men hva hjelper det når buksa er brettet opp til over anklene og småskoene er på, selv om det er snø på bakken og -10 i lufta? Vil folk ha blærekatarr eller hva? Overhørte to unge jenter på kanskje 12år på butikken i dag hvor hun ene var oppgitt over at faren nektet henne å gå med bare ankler, og det var ikke måte på hvor teit han var. Skjønner jo at mote er kult, men å vasse i snø så det havner oppi skoene?? Anonymkode: 651d4...6c5 Det ser skikkelig teit ut med bare ankler på vinteren. Folk bruker jakker til 5000,- pluss, og så ser det ut som at de ikke har råd til sokker og sko. Jeg får innvendig latterkrampe hver dag.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #12 Skrevet 13. desember 2018 4 minutter siden, Sphynx skrev: Blir så sykt oppgitt. Sommersko, ankelsokker og oppbretta bukser. Jakke til 10K med pels og dun og alt som er. Kusina mi er sånn og hun for i Finnmark. Masse snø, superglatt, bekmørkt og ISKALDT. Forteller henne hvor teit hun er og jeg får til svar ''er bare du som er gammel som gidder å gå med sko som går opp til knærne''. Jaja, jeg får være gammel da, så lenge jeg ikke fryser Dagens! I Finnmark av alle ting, hvor det er flere minusgrader enn reinsdyr gående løs, man må nesten beundre viljen Anonymkode: 651d4...6c5 14
Sphynx Skrevet 13. desember 2018 #13 Skrevet 13. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dagens! I Finnmark av alle ting, hvor det er flere minusgrader enn reinsdyr gående løs, man må nesten beundre viljen Anonymkode: 651d4...6c5 De er iallefall ikke pingler når det kommer til snø og kaldt 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #14 Skrevet 13. desember 2018 Akkurat nå, Sphynx skrev: De er iallefall ikke pingler når det kommer til snø og kaldt Det kan man trygt si! De andre som bor der oppe, som gjerne har sånne skikkelige vinterstøvler som de gjerne har der oppe, må jo få sjokk av å se bare ankler løpende rundt Anonymkode: 651d4...6c5 5
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #15 Skrevet 13. desember 2018 4 minutter siden, IommI skrev: Det ser skikkelig teit ut med bare ankler på vinteren. Folk bruker jakker til 5000,- pluss, og så ser det ut som at de ikke har råd til sokker og sko. Jeg får innvendig latterkrampe hver dag. Er så enig. Anonymkode: 4648f...e93
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #16 Skrevet 13. desember 2018 La dem fryse og bli syke så kanskje de lærer. Understreker kanskje... Anonymkode: 216da...5b2 2
Sphynx Skrevet 13. desember 2018 #17 Skrevet 13. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan man trygt si! De andre som bor der oppe, som gjerne har sånne skikkelige vinterstøvler som de gjerne har der oppe, må jo få sjokk av å se bare ankler løpende rundt Anonymkode: 651d4...6c5 Bare ankler er den nye utringningen. 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #18 Skrevet 13. desember 2018 FYI: her i vest-Finnmark er det i dag 4 plussgrader... kalder på Østlandet... var selv i Akershus forrige uke, mye kaldere enn her. Anonymkode: 69e59...d50 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #19 Skrevet 13. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Over alt trasker det ungdommer kledd som for en polarekspedisjon, men hva hjelper det når buksa er brettet opp til over anklene og småskoene er på, selv om det er snø på bakken og -10 i lufta? Vil folk ha blærekatarr eller hva? Overhørte to unge jenter på kanskje 12år på butikken i dag hvor hun ene var oppgitt over at faren nektet henne å gå med bare ankler, og det var ikke måte på hvor teit han var. Skjønner jo at mote er kult, men å vasse i snø så det havner oppi skoene?? Anonymkode: 651d4...6c5 Er det "sånn man skal se ut nå", så er det slik de går kledd. Sånn har det alltid vært. (f.eks med knallrøde ører/ uten lue, eller superkorte boblejakker som viste fram bar mage så fort man rørte på seg). Ingen vits i å lage noe mas ut av det, det er jo de som går lettkledd som fryser. Anonymkode: 52f0c...dfd 4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #20 Skrevet 13. desember 2018 1 minutt siden, Sphynx skrev: Bare ankler er den nye utringningen. Eller den nye bare magen 😂 Vi er gamle, sånn er det bare 🤪 Anonymkode: 69e59...d50 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå