Gå til innhold

Hvor ofte pr mnd er det innafor å spise kebab?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere? Jeg spiser det 4-5 ganger pr mnd. Mye?

Skal sies at jeg spiser endel frukt, drikker tran, og spiser svært svært lite godteri. Potetgull/ostetpop f.eks rører jeg aldri. 

Anonymkode: 1a12c...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3-4 ganger i året her. 

Anonymkode: c502a...206

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3-4 ganger i året her. 

Anonymkode: c502a...206

Her og

Anonymkode: f48a1...1d9

Skrevet

1 gang pr mnd tenker jeg det er innafor.

Anonymkode: 0b08d...bc3

Skrevet

Kebab er jo ikke det mest usunne man kan ha i seg. Spørs litt på type kjøtt, saus og om det er i brød eller ikke. Tror fint man kan spise kebab en gang i uka, så lenge man ellers har et variert kosthold og mengden er fornuftig

Anonymkode: 81151...1b6

• Liker 4
Skrevet

Tenker det er greit om det er helga mat, om du spiser det i tillegge til pizza og annet junk blir der for mye..

Anonymkode: c3475...1f9

• Liker 1
Skrevet

Med tanke på at en normal kebab inneholder omkring 1500 kcal og er full av usunt fett så vil jeg si maks en gang i mnd for min del. Flere ganger i mnd er virkelig ikke bra for kroppen. 

Anonymkode: edab9...90f

Skrevet

Du kan spise kebab hver dag om du vil det. Null problem.

Anonymkode: cc119...581

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at en normal kebab inneholder omkring 1500 kcal og er full av usunt fett så vil jeg si maks en gang i mnd for min del. Flere ganger i mnd er virkelig ikke bra for kroppen. 

Kebab er mye bedre enn å spise potetgull som mange spiser hver helg. Ta bort dressingen, og det er mye bra å finne i kebab(agurk, salat, mais).

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er greit om det er helga mat, om du spiser det i tillegge til pizza og annet junk blir der for mye..

Anonymkode: c3475...1f9

Jeg spiser junk 1-2 ganger pr mnd, men spiser jo taco og hjemmelaga pizza itilegg i ny og ne. Men heller kebab > potetgull/sjokolade. Sunnere og.

Skrevet

Altså, er kebab egentlig så usunt? Ja, fettet er usunt. Men resten? Da tenker jeg på kyllingkebab.

Heller kebab enn snop og godteri.

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: edab9

3 timer siden, iskremm skrev:

Altså, er kebab egentlig så usunt? Ja, fettet er usunt. Men resten? Da tenker jeg på kyllingkebab.

Heller kebab enn snop og godteri.

Hva i kebaben er det dere tenker på som inneholder så mye fett? Og hvorfor tror dere fett i seg selv er så usunt? 

Skrevet

Kebab 1 gang i uke er i mine øyne for mye. Kanskje 1 gang per måned selv om dette også er litt i overkant.

Tror ikke jeg har spist kebab i det hele tatt i 2018. Kanskje på tide?

Anonymkode: cc691...3e1

Skrevet

Jeg tenker det kommer helt an på hva man har i kebaben, og spiser av den. Jeg har alltid kylling eller lam, lite fett i, er jo mye salat, tomat og agurk, ber alltid om lite saus, og jeg spiser ikke brødet. Blir som en salat med litt dressing.

Anonymkode: d52df...441

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder på med vektnedgang og spiser en liten kebab eller rullekebab ca 1 gang i uka, og går ned i vekt. Da dropper jeg brødet og maisen, mest fordi jeg får vondt i magen av det. Holder meg helt unna pizza/taco/godteri/kaker/potetgull/brus osv. Så kebab er min eneste "synd" sånn sett. Og det funker for meg :)

Anonymkode: 3825a...7cb

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som er den store forskjellen mellom taco og kebab egentlig? De fleste har vel dressing, saus eller rømme i tacoen, så hvorfor er kebab så mye verre? Er det kjøttet? Brødet? Det er jo salat, mais og løk i kebaben, og det er det jo i taco også, så hva er forskjellen? 

Anonymkode: 651f7...3e2

• Liker 4
Skrevet
På 13.12.2018 den 15.56, AnonymBruker skrev:

Nei, blir jo hele 50 kcal å forbrenne extra pr dag i en mnd:fnise:(!)

Anonymkode: 2c6cc...2eb

Skrevet

Til ts. 

Etter som du skriver, så virker det som du spiser sunt sånn relativt ellers, så nyt kebaben med god samvittighet. 4-5 kebabs i måneden er ikke før mye, så lenge du ikke spiser masse usunt ellers i hverdagen. Noe du tydeligvis ikke gjør.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det kommer helt an på hva man har i kebaben, og spiser av den. Jeg har alltid kylling eller lam, lite fett i, er jo mye salat, tomat og agurk, ber alltid om lite saus, og jeg spiser ikke brødet. Blir som en salat med litt dressing.

Anonymkode: d52df...441

Hvorfor kjøper du kebab når du ønsker deg en kyllingsalat?😂

Anonymkode: 1c608...1f1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...