Gå til innhold

Mannen ønsker stort bryllup - jeg ønsker et mindre. Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har fridd og vi har startet å diskutere litt ideer og ønsker til bryllupet. Det blir tidligst om 2 år,er vi enige om. Grunnet stram økonomi og praktiske årsaker. Men nå frykter jeg det vil gå mye lenger tid enn dette. Samboer vil nemlig ha et stort bryllup med «alle» venner/bekjente tilstede. Totalt sett har vi regnet på at vi nok kommer opp i 100 personer. Han sier at går det 5 år før vi får spart opp pengene så får det bare gjøre det.Dette synes jeg er litt lenge. 

Personlig synes jeg Maks 70-80 gjester ville vært nok,og jeg ønsker et fint lokale som ligger sentralt i byen, mens min samboer mener et gårdsbryllup eller lignende kunne vært bedre, der gjestene overnatter i telt osv. For å få kuttet utgiftene litt tar jeg sikte på å sy min egen brudekjole. Men det alene vil ikke være nok til å realisere et så stort bryllup.

Noen som har vært i lignende situasjon og klart å møtes på midten?

Anonymkode: cda47...e16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke slik at bruden alltid skal få viljen sin ?

Anonymkode: ed3bd...859

Skrevet

Det går jo an å ha et stort bryllup som ikke koster så mye.

Jeg var med på et "dugnads bryllupp" for noen år siden. Paret hadde masse venner og stor familie, og overhodet ikke god råd. Så de inviterte og ba om isteden for gave, å få arbeidsinnsats i forhold til bryllupet. 

Vi var bortimot to hundre personer. Og jeg hadde ansvaret for oppvasken🙂.

Et par i vennegjengen fikk/tok ansvar for organisere og fordele oppgaver, og ha ansvaret selve dagen. Slik kunne brudeparet komme til dekket bord (bokstavelig talt), og forlate festen uten å måtte styre med noe av det praktiske .

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer har fridd og vi har startet å diskutere litt ideer og ønsker til bryllupet. Det blir tidligst om 2 år,er vi enige om. Grunnet stram økonomi og praktiske årsaker. Men nå frykter jeg det vil gå mye lenger tid enn dette. Samboer vil nemlig ha et stort bryllup med «alle» venner/bekjente tilstede. Totalt sett har vi regnet på at vi nok kommer opp i 100 personer. Han sier at går det 5 år før vi får spart opp pengene så får det bare gjøre det.Dette synes jeg er litt lenge. 

Personlig synes jeg Maks 70-80 gjester ville vært nok,og jeg ønsker et fint lokale som ligger sentralt i byen, mens min samboer mener et gårdsbryllup eller lignende kunne vært bedre, der gjestene overnatter i telt osv. For å få kuttet utgiftene litt tar jeg sikte på å sy min egen brudekjole. Men det alene vil ikke være nok til å realisere et så stort bryllup.

Man kan se for seg mange artige diskusjoner i årene som kommer om man ikke kan bli enige om 😮.  Dere må vel finne en mellomløsning dere begge kan leve med. Å utsette bryllupet i fem år grunnet økonomi høres ikke ut som en god idé.

Jeg synes også 70-80 gjester utgjør et stort bryllup, og om dere ønsker full pakke i et fint lokale må dere vel regne med minimum 100.000 kroner. Mye penger om man ikke har veldig god råd. Synes uansett ikke noe om å blakke seg på stort bryllup.

Skrevet

Man diskuterer og er åpne for løsnigner man selv ikke umiddelbart har tenkt på. BEGGE må være åpne for at de IKKE får det 100% som de selv vil ha det. Det betyr også at man må være villig til å høre på hva den andre tenker seg, uten umiddelbart å si NEI. Si heller tja, vel, vet ikke og så snakk om det. "har du tenkt på at hvis vi gjør X så betyr det Y......" .

(og personlig hadde jeg aldri i verden kommet i et bryllup hvor jeg måtte bo i telt! Men jeg skal ikke i deres bryllup - så det kan du egentlig se helt bort fra!)

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hva med  midt I mellom❤️

Endret av Hiro
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere må møtes på midten. Dere begge må gi slipp på noe, dere må kommunisere og være åpne og ærlige. Lytte til hverandres forslag og eventuelle løsninger etc. Hva om dere har 70 gjester, gårdsbryllup, men dropper telt. Hva med bryllup i låve på gården, og grilling? Kjolen kan du kjøpe brukt evt sy selv...

Skrevet

Ha de nærmeste til middag og inviter venner til kaffe.  70 er også svært mange. 

Skrevet

70-80 gjester er jo også ganske mange gjester, syntes jeg. Dere må møtes på midten et sted, rett og slett.

Og jeg hadde aldri dratt i et bryllup hvor jeg måtte sove i telt.

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, stan skrev:

Det går jo an å ha et stort bryllup som ikke koster så mye.

Jeg var med på et "dugnads bryllupp" for noen år siden. Paret hadde masse venner og stor familie, og overhodet ikke god råd. Så de inviterte og ba om isteden for gave, å få arbeidsinnsats i forhold til bryllupet. 

Vi var bortimot to hundre personer. Og jeg hadde ansvaret for oppvasken🙂.

Et par i vennegjengen fikk/tok ansvar for organisere og fordele oppgaver, og ha ansvaret selve dagen. Slik kunne brudeparet komme til dekket bord (bokstavelig talt), og forlate festen uten å måtte styre med noe av det praktiske .

Det hadde ikke jeg gadd hvis jeg var buden gjest.

Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Det hadde ikke jeg gadd hvis jeg var buden gjest.

Da er det jo bra de ikke invitere deg 😉

Jeg derimot stiller opp for folk jeg er glade i. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, stan skrev:

Da er det jo bra de ikke invitere deg 😉

Jeg derimot stiller opp for folk jeg er glade i. 

Så bra da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...