trondheim74 Skrevet 13. desember 2018 #1 Skrevet 13. desember 2018 Hei Jeg er i et forhold nummer 2, hvor vi har et felles barn. Jeg har 2 andre barn på 10 og 15 mens samboer har en på 11. Vi har det slik at matbudsjettet betaler jeg 1500 kr mer enn samboer. Dette er pga av blant annet de 2 spiser mindre enn oss, og hun har vært mer sparsommelig med mat før vi flyttet sammen som hun sier. Hennes barn fra forrige forhold har hele tiden vært 50 / 50 til oss og far. Mine 2 har ikke vært der så mye. Til sammen så har de to vært like lenge som hennes. jeg mener at vi ikke skal skille på matbudsjettet når det kommer til barna. Som jeg sa, skal vi virkelig telle kjøttkakene som spises her hjemme. Hva mener dere som er i samme situasjon? Hvordan gjør dere med matbudsjett? Har dere splittet 50 / 50 av kostnadene - eller deler dere etter antall hoder som dere tar med dere inn i storfamilen? 1
frekvens Skrevet 13. desember 2018 #2 Skrevet 13. desember 2018 Å bry seg om slike filleting er et godt skritt på veien mot undergangen. Er man en bitter person så hjelper det kanske på humøret å vite at man ikke betaler for mye? Jeg gir i alle fall jamt f.. vi har mine, hennes og vår. Det er mitt kort som brukes på maten. Hun kjøper mest klær. Jeg tjener dobbelt av det hun gjør og betaler deretter. Skulle jeg liksom gå å tenke på at jeg ikke skal betale for mye i fall hun stikker? Det gidder jeg ikke.. 11
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #3 Skrevet 13. desember 2018 Det høres slitsomt ut å telle kjøttkaker. Hos oss betaler den som handler, men vi tjener godt begge to. Kanskje hun er redd for å ikke ha til andre ting hun trenger? Min stefar hold strikt regnskap. Så strikt at handlelappene ble studert og merket med merketusj hvis den inneholdt noe kun han eller kun mamma hadde bruk for. Det forholdet røyk 😄 Anonymkode: 785e6...68f
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #4 Skrevet 13. desember 2018 Han spiste mer. Jeg ville ha det noen grader varmere hjemme. Jeg trengte raskt nett på grunn av jobben. Og så videre.. Vi betalte etter evne og inntekt. Kranglet aldri om kjøttkakene. Resultatet er et ekteskap som har vart i 15 år. Anonymkode: 0098c...a8c
trondheim74 Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2018 Nå tjener hun mer enn meg... ikke mye, men vi tjener greit begge to. Vi har en felleskonto hvor vi begge har kort for, og det spiller ikke hvem som handler. Mulig det er filleting men jeg mener at vi skal ha en likeverdighet i forholdet vårt, hun mener det skal være rettferdig...
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7 Skrevet 13. desember 2018 3 minutter siden, trondheim74 skrev: Nå tjener hun mer enn meg... ikke mye, men vi tjener greit begge to. Vi har en felleskonto hvor vi begge har kort for, og det spiller ikke hvem som handler. Mulig det er filleting men jeg mener at vi skal ha en likeverdighet i forholdet vårt, hun mener det skal være rettferdig... Synes det er en filleting, ja. Det er rart at man skal betale 1500 mer fordi man har ett barn mer. Men klart: Man kan være uenige om hvilke summer man bruker totalt sett - altså at den ene mener man bruker for mye, og godt kan spise mer betasuppe og mindre laks. Anonymkode: 785e6...68f
frekvens Skrevet 13. desember 2018 #8 Skrevet 13. desember 2018 7 minutter siden, trondheim74 skrev: Nå tjener hun mer enn meg... ikke mye, men vi tjener greit begge to. Vi har en felleskonto hvor vi begge har kort for, og det spiller ikke hvem som handler. Mulig det er filleting men jeg mener at vi skal ha en likeverdighet i forholdet vårt, hun mener det skal være rettferdig... skal man begynne å se nøye på det så er det en million ting man kan ta hverandre på. Det er ikke sunt for forholdet. 1
oslojente1980 Skrevet 13. desember 2018 #9 Skrevet 13. desember 2018 Vi er en familie med mine og dine barn. Hans barn på 12 og 15 år 50/50. Mitt barn på 12 er hos oss, utenom annenhver helg. Vi betaler likt i mat. 1
Ulrikke Skrevet 13. desember 2018 #10 Skrevet 13. desember 2018 Jeg har tre stebarn og vi har et felles. Helt i starten hadde vi delt økonomi. Husker ikke helt hvordan vi gjorde det da. Etter en stund kom felles barn. All lønn går inn på samme konto, og det overføres til alt av regninger osv derfra. Vi har kort til samme konto begge to. Han tjener mest, men har også flest barn. Jeg gjør mest hjemme. Hadde aldri orket å telle kjøttkaker. Har ungene trengt noe har jeg fikset det mye oftere enn ham. Hvem av oss som evt har tjent på dette aner vi ikke, men det blåser jeg i. Vi tok begge et valg da vi flyttet sammen og fikk barn sammen. Barna hans er min familie selv om de har en veldig oppegående mamma. Hvem som spiser hva interesserer meg absolutt ikke, og jeg har ingen egne fra før! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå