AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #1 Skrevet 13. desember 2018 Hei! Jeg og mannen har et barn på 6 mnd nå. Vi har vært heldige med henne, ingen kolikk, glad i mat og amming går og har alltid gått bra. Så jeg er ikke helt skremt bort fra å få flere 😊 Mannen ønsker seg 3 barn. Så det jeg lurer på er hvordan er det med 3 barn? Jeg er litt redd for at det kan bli for mye, men det er 2 år til vi eventuelt prøver på nr 2 (pga fagbrev) så da er vel hun første litt mer selvstendig til neste kommer? Og andre med erfaringer? Og hvor lang tid er det mellom barna? Vi er forresten i midten av 20-åra 😊 Anonymkode: 22508...fa6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #2 Skrevet 13. desember 2018 Jeg kjenner mange som har sett for seg tre, men som har stoppet på to barn. Men det må man jo bare se an etterhvert. Det er umulig å si noe om når første bare er 6 mnd. Vi har to og jeg synes det holder på alle måter. De skal følges opp også. Baby tiden er en ting, men de blir jo større. Jeg føler meg ofte delt mellom barna når begge trenger meg samtidig. Fordi jeg ønsker å kunne være mest mulig mamma for begge to, så holder det med de to vi har. Men det er for oss Dere vil kanskje føle det annerledes. Er ca 3,5 år mellom våre og jeg ville ikke hatt de tettere. Anonymkode: fd01e...7f3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #3 Skrevet 13. desember 2018 Tusen takk for et godt svar 😊 kjekt å høre erfaringer fra andre. Det er nettopp det jeg og tenker at jeg vil være best mulig mamma. Jeg og mine søsken var 3 stykker og det var veldig fint. Mellom oss er det også 3 års mellomrom fra hver. Vi får nok se det an som du sier 😁 Anonymkode: 22508...fa6
solmåneogstjerner Skrevet 13. desember 2018 #4 Skrevet 13. desember 2018 Dere trenger jo ikke å bestemme det nå! Kos deg med barnet du har, om dere er klare for en til så gjør dere det når det passer. Om dere vil ha en tredje eller en fjerde, må dere se an etterhvert. Er så mye som spiller inn, hvordan barna er, hvordan de sover, hvordan fødsler og svangerskap blir, sykdom hos barn eller foreldre, parforholdet, økonomi osv osv. Og disse tingene går opp og ned, man takler ting forskjellig osv osv. Livet kan fort snu, på mange måter. Så mitt råd er faktisk å ikke planlegge dette nå. Har tre barn som jeg fikk mellom 22 og 30 år. Skulle jeg valgt om igjen hadde jeg hatt færre. Men det er bare på grunn av ting som oppsto etterhvert. Ville absolutt ikke vært uten noen av dem nå da! Livet blir som det blir. Og det kan ikke planlegges.
Arkana Skrevet 13. desember 2018 #5 Skrevet 13. desember 2018 Vi har fått tre barn på fire år, så det er to år mellom hver. Vi ønsket tette barn og ville valgt det samme igjen. Ulempen er kanskje at det blir litt intenst i småbarnsperioden (den varer til gjengjeld ikke så lenge), men samtidig er de så tette i alder at de har mye glede av hverandre og det er jo også positivt for oss. Det er lett å finne noe som hele familien kan gjøre sammen og som alle barna liker framfor at man må dele seg som jeg ser mange med større aldersforskjell gjør. Jeg synes overgangen var størst fra 0 til 1. Det er da man legger om livet sitt til å inkludere barn, med nr 2 og nr 3 hadde vi rutiner og vaner på plass og de bare føyde seg inn i dem. Jeg synes det er herlig at de ikke "bare" er to, men en liten flokk. De begynner å bli store (yngste blir 6 år i januar) og jeg synes det blir både bedre, mer gøy og enklere å være forelder jo eldre de blir. Jeg tenker at det ikke er noe du trenger å planlegge. Hvis du får lyst på flere barn så får du flere barn og hvis ikke er det greit å stoppe på både en og to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå