Gå til innhold

Trenger 10 studiepoeng innen april. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg trenger 10 studiepoeng innen april. Nesten alle studier har eksamen med sensur i mai. 

Vet noen av dere om noen studier som har tidlig eksamen?

Har hørt at noen høgskolestudier har to eksamensrunder i semesteret - en midtveis og en på slutten av semesteret. Det er noe slikt jeg ser etter. Det gjør ikke noe dersom studiet koster penger.

Er veldig takknemlig for tips!

(Og; jeg vet om BirdID og IKTMOOC, men de er ikke aktuelle for meg)

Anonymkode: 3b3d5...848

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor i landet?

Anonymkode: ba381...dab

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet?

Anonymkode: ba381...dab

Det glemte jeg helt å si! Bor på Østlandet, men det ideelle hadde vært noe som er nett- eller samlingsbasert, ettersom jeg er i full jobb. 🙂

Skrevet

Trenger du de til jobb eller noe?

Anonymkode: be9fe...825

• Liker 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger du de til jobb eller noe?

Anonymkode: be9fe...825

Mangler 10 studiepoeng for å fullføre en grad. Trenger å ha graden ferdig i april. 😊 

Har tatt alle de emnene jeg trenger på «viderekommende» nivå i graden, så kan slippe unna med å ta et innføringsemne. 

Det spiller ikke så stor rolle hvilket fagfelt, så lenge det ikke krever realfagskompetanse, og eller er veldig hobbypreget (eksamen i fugletitting eller tilsvarende). 

Skrevet

Du er litt sent ute. Fristen for januaremner på nmbu var 1.des. Men ring dem å hør? Ellers så er det sikkert flere høyskoler som fortsatt har januarblokk. Vet UiO har noen 2 poenget som blir godkjent som 10 når man har 5. 

Anonymkode: 128e1...d92

• Liker 3
Skrevet

Det er vel ganske uvanlig å ha eksamen i april.

Sitat

Har hørt at noen høgskolestudier har to eksamensrunder i semesteret - en midtveis og en på slutten av semesteret.

Ja, men da er det nok ikke avsluttende eksamen, men midtveiseksamen = deleksamen + avsluttende eksamen i mai/juni.

Anonymkode: 9169b...99f

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet at rettsvitenskap i Bergen har eksamener fortløpende gjennom semesteret, men 1) vet ikke/tviler på om de har enkeltemner man kan melde seg opp i og 2) det er ikke på østlandet, tviler på det er noe nettbasert...

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er litt sent ute. Fristen for januaremner på nmbu var 1.des. Men ring dem å hør? Ellers så er det sikkert flere høyskoler som fortsatt har januarblokk. Vet UiO har noen 2 poenget som blir godkjent som 10 når man har 5. 

Anonymkode: 128e1...d92

TS her! Tusen takk for gode tips! 

Jeg vet at jeg er sent ute - jeg skulle egentlig ha tatt de siste studiepoengene i graden min denne uka, men jeg ble akutt syk på eksamensdagen. Var så dårlig at jeg ikke var i stand til å komme meg til lege. Dermed får jeg heller ikke konteeksamen. Pleier vanligvis å være litt mer fremsynt enn det man får inntrykk av når man leser hovedinnlegget mitt. 🙃

Skal ringe NMBU i morgen. De hadde faktisk mange spennende emner i januarblokka, så det hadde vært stas om de hadde noen «restplasser». 

Har ikke klart å finne 2-poengsfagene hos UiO 🙂

Igjen - hjertelig takk for god hjelp! 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men da er det nok ikke avsluttende eksamen, men midtveiseksamen = deleksamen + avsluttende eksamen i mai/juni.

TS her! 

Jeg tenkte ikke på midtveiseksamen, men på den ordningen de bl.a. har i Sverige. Der er det vanlig at studieåret deles i fire - du har emner som går i «første periode» (dvs. januar - mars/april) og i «andre periode» (dvs. mars/april - juni). Høstsemesteret er også delt i to. 

En utrolig praktisk ordning! 😊 Har sett på restplasser i Sverige (det kunne ha løst problemet), men systemet er ikke helt tilrettelagt for studenter uten svensk personnummer. 

Skrevet
35 minutter siden, gobbledigook skrev:

Jeg vet at rettsvitenskap i Bergen har eksamener fortløpende gjennom semesteret, men 1) vet ikke/tviler på om de har enkeltemner man kan melde seg opp i og 2) det er ikke på østlandet, tviler på det er noe nettbasert...

Takk for tips, uansett! 🙏 Skal sjekke studiesidene hos UiB 😊

Skrevet

TS her. Tar sjansen på å dytte denne opp, i tilfelle det er noen flere som har gode forslag. 😊

Skrevet

Hvorfor må du ha graden ferdig til april? Om det er i jobbsammenheng.går det fint an å si at eksamen er i mai f.eks. 

Anonymkode: f9d72...a14

Skrevet
På 13.12.2018 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Joda, det er forholdsvis vanlig å ha avsluttende eksamener i oktober, desember, mars og mai. Slik var det når jeg tok master for et par år siden. Man hadde to emner, seks uker forelesninger og så eksamen. Så begynte man med to nye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...