bananblad Skrevet 31. mars 2005 #1 Skrevet 31. mars 2005 Tenk om alle verdens mennesker skulle fryse seg ned i håp om å bli vekket opp igjen. Det ville kreve uendlig mengder energi. kanskje frysetørring kunne være et alternativ til denne midlertidige tilværelsen?
Gjest pipip Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 og innen de alle ble vekket til live igjen måtte vi ha fått nda en beboelig klode å bo på, for det kommer til å bli jæ... trangt med alle de folka...........
Dagoberta Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 For ikke å snakke om at vi må skaffe kropper til dem som bare har tatt seg råd til å fryse ned hodet sitt
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #4 Skrevet 1. april 2005 For ikke å snakke om at vi må skaffe kropper til dem som bare har tatt seg råd til å fryse ned hodet sitt Hvis de ikke løser det slik som i Futurama da...
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #5 Skrevet 2. april 2005 Interessant dette. Jeg leste en del om dette tidligere. Det er utrolig hva vi mennesker kan klare, og jeg ser ikke bort ifra at det vil vise seg at dette vil kunne fungere en gang i fremtiden heller. http://science.howstuffworks.com/cryonics.htm http://www.alcor.org/ Milliarder av $ blir årlig brukt til forskning rundt dette, og forskere fra hele verden har jobbet siden tidlig 80 tall med dette. Nobelpris vinnere snakker godt om det, kjente forfattere holder seminarer om det, politikere snakker varmt om det.. Det er faktisk ganske utrolig hvor langt på vei det allerede er.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #6 Skrevet 2. april 2005 og innen de alle ble vekket til live igjen måtte vi ha fått enda en beboelig klode å bo på, Mars! Tenk deg restaurantguiden.. God mat, god service, nokså fin utsikt, men ingen atmosfære..
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #7 Skrevet 2. april 2005 Mmm.. ikke heller så forferdelig usannsynlig ser du http://www.isr.us/Downloads/niac_pdf/contents.html
Gjest GreenSky Skrevet 3. april 2005 #8 Skrevet 3. april 2005 Hm... Leste ikke linkene. Men om det er teoretisk mulig å fyse mennesker og gjennopplive dem, tror jeg det vanskelig skulle la seg gjøre i praksis.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #9 Skrevet 3. april 2005 Hm... Leste ikke linkene. Men om det er teoretisk mulig å fyse mennesker og gjennopplive dem' date= tror jeg det vanskelig skulle la seg gjøre i praksis. Det er lett å tenke slik tror jeg GreenSky, men visste du at man under mange operasjoner av hjernen fryser den ned til den er som 'død' å betrakte, for siden å tine den opp igjen og at den da er fullt fungerende? Pr idag har man ikke teknologi (instrumenter) innenfor nanoteknologi som ville kunne realisere dette, men om 10-20-30-60 år? Jeg ser ikke bort ifra det. Se på verden og hva vi kunne/ikke kunne for 10-60 år siden. Nanoteknologi er spennende saker. Her snakker vi om instrumenter så små, at du kan sitte på en stol fremfor legen mens han uten å gjøre annet enn å gå inn i øregangen din, eller kansje munnen (rumpa?) vil kunne fjernstyre bittesmå roboter som baner seg vei igjennom blodårer (dette finnes pr idag) og annet for å operere på deg uten å måtte åpne deg. Det er villt fascinerende! Tenk at vi kan gjøre slike ting :o Med nanoteknologi vil man kunne operere på micro-niva, direkte på selve cellene - med microskopiske verktøy. Det er utrolig.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #11 Skrevet 3. april 2005 Hvorfor er mennesker så redd for å dø? Skjønner de ikke at deres etterkommere trenger litt plass de og?
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #12 Skrevet 3. april 2005 Hvorfor er mennesker så redd for å dø? Skjønner de ikke at deres etterkommere trenger litt plass de og? Jeg tror man skulle måtte ordlegge seg litt annerledes Cyan. Jeg tror ikke det er slik at mennesker er redd for å dø, da vi ikke kjenner hva døden er. Men jeg tror de fleste mennesker er redd for å miste det de har. At det tilfeldigvis i denne sammenheng blir 'livet' som sådann, faller seg naturlig med at alt vi kjenner til er innenfor det 'livet' vi 'lever'.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #13 Skrevet 3. april 2005 Frykte for døden er helt biologisk. Det ligger i våre gener at vi skal unngå døden fordi vi har viktige oppgaver å ta oss av: å få et barn fram til reproduksjonsdyktig alder. Men som så mye annet hos mennesker så kan det som er biologisk logisk føre til absurditeter når gamle syke mennesker velger å la seg fryse ned for å stå opp om la oss si 250 år. Det er vel ingen som tror at de vil ligge nedfrosset i 250 år?
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2005 #14 Skrevet 3. april 2005 Jeg lurer på hvordan testamentene til de her folkene ser ut,...."Du kan få arve huset mitt, men jeg skal ha det tilbake når jeg kommer tilbake om 250år"
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #15 Skrevet 3. april 2005 Jeg lurer på hvordan testamentene til de her folkene ser ut' date='...."Du kan få arve huset mitt, men jeg skal ha det tilbake når jeg kommer tilbake om 250år" [/quote'] Gode poenger, Gjest og Clea Det er nok mange mange ting man måtte tenkt igjennom før man tok et slikt skritt. Og sikkert ennå fler ting man aldri kunne tenke seg. Jeg kunne nok ikke tenke meg det, av diverse grunner - men jeg er alikevel svært fascinert av tanken på å få oppleve verden om eksempelvis 250 år WOW :o Men som du påpeker Clea, så kunne det blandt annet bli tøfft å komme tilbake til en verden med null og nix. Men jeg støtter forskningen av slike ting, for ved resultater kan man komme frem til 'andre' gode ting, som opprinnelig ikke hadde noe med akkurat dette å gjøre. Stammceller som kan være med på å fjerne sykdom osv osv. Fanken. Jeg missunner de som jobber innenfor forskning, medecin o.l. noe så voldsommt. Heldigriser! :-)
bananblad Skrevet 3. april 2005 Forfatter #16 Skrevet 3. april 2005 Tenk å våkne opp om 250 år når ingen mennesker eldes lenger, man beholder kroppen som man hadde som 25-åring og selv er man uttæret etter sykdommen som tok livet av en for 250 år siden, i godt voksen alder, og denne kroppen skal en leve med blant vakre "unge" mennesker. og dette er livet i all evighet. Les boka til Bing som heter Mizt (tror jeg)
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #17 Skrevet 3. april 2005 Tenk å våkne opp om 250 år når ingen mennesker eldes lenger, man beholder kroppen som man hadde som 25-åring og selv er man uttæret etter sykdommen som tok livet av en for 250 år siden, i godt voksen alder, og denne kroppen skal en leve med blant vakre "unge" mennesker. og dette er livet i all evighet. Les boka til Bing som heter Mizt (tror jeg) (bananblad.. Bananer er en fin ting ) Hei og - skal du være! :-) Helt enig Det ville kunne være tøfft å stå der om 250 år etter all den forandringen :o jøsses :o
bananblad Skrevet 3. april 2005 Forfatter #18 Skrevet 3. april 2005 Jeg har nemlig fryseren full av .....bananblad. så
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #19 Skrevet 3. april 2005 Jeg har nemlig fryseren full av .....bananblad. så :o sikkert ikke det værste man kan fylle fryseren med :-) For øvrig tror jeg problemet: "Hunden min tror hun er en katt" - kunne løses dersom katten trodde hun var en hund - og da ikke en hund, som trodde den var en katt
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #20 Skrevet 3. april 2005 Der er ikke noe probelm! Jeg ville ha katt mannen ville ha hund og dette er en fin kombinasjon, bortsette fra at 35 kg er litt mye å få opp i fanget. (Og jeg har fryseren full av bananblad, de skal få stå opp når jeg finner ut hva jeg skal gjøre med dem)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå