Gå til innhold

mer og mer "fordommer" mot folk som alltid får barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen er at jeg ser hvor stressa de alltid er, livet er bare mas og "de er så slitne". Men hvis det er så idyllisk å få barn, hvorfor da all klaginga over ansvaret, økonomien og stresset? hva slags liv er det egentlig? 
Og hvorfor viderefører folk genene sine dersom de ikke har noe å bidra med? Det er faktisk enkelte som mener at folk som velger å leve uten barn er egoistiske, "stakkars moren din som ikke får bli bestemor" liksom. Men det  å få barn blir gjerne ikke som en har trodd. alle liker å tro at sine barn er helt unike og spesielle og "mitt barn ville aldri gjort det der", men så vokser de opp da og kan gjøre det ene og det andre til foreldrenes fortvilelse. Og så tar de valg som foreldrene ikke ville at de skulle ta.. 

Anonymkode: b4e6f...e73

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok.

Anonymkode: 42357...5a7

• Liker 11
Skrevet

Eneste jeg ser er folk med fordommer mot folk som velger å ikke få barn.

• Liker 9
Skrevet
11 timer siden, Aragorn ll Ellesar skrev:

Eneste jeg ser er folk med fordommer mot folk som velger å ikke få barn.

Nettopp, er jo der problemet ligger.

Ikke trenger vi flere barn i verden heller, vi har NOK! Mange uten foreldre som kan adopteres.

Anonymkode: 32340...d87

• Liker 6
Skrevet

Livet med barn finnes ikke idyllisk! Langt derifra! De små øyeblikkene med idyll er avbrutt med endeløse netter med dårlig søvn, kaos, rot, skriking, krangling og skråling. Grising med mat og møkkete klær. Men det er så verd det likevel! Uansett hvor sliten og lei du er, hvor stressa eller irritert du er, så forsvinner det når de kommer med en ting til deg, en klem, eller viser omsorg for hverandre. Hverdagen består av mange mange sånne bittesmå øyeblikk som man bare må huke tak i for å få med seg og huske senere. Du vil aldri ha dårligere råd, tid og søvn enn når du har barn. Men du vil heller aldri ha mer kjærlighet.

• Liker 13
Skrevet

Skulle ikke denne helst ha ligget i barne og familie forumet?

Skrevet

Slik jeg ser det så er det de best stilte som klager mest. De barnløse og de med max 2 barn. Det er mer akseptert å klage når du ikke selv har satt deg i den situasjonen at du har 3-4-5 barn og økonomi deretter. 

Jeg har 4 barn av egen fri vilje. Det er livet jeg vil ha og jeg klager ikke, men det er jo ikke måte på hvor mange andre som skal fortelle meg hvor ille jeg har det

• Liker 11
Skrevet

TS... jeg vet ikke helt hva problemet ditt er, men du er ikke helt i vater...

Anonymkode: e00c2...0b7

• Liker 4
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Synes mange som får barn i veldig ung alder er spesielle. Synes synd på mange av barna som aldri vil få det økonomisk trygt. 

Samboer bodde på hybel til han var 16 år, fikk brukte klær og dro aldri på ferie. Måtte alltid være hjemme om sommeren, og hadde dårlig utstyr som sykkel, ski osv og ble mobbet for dette. Moren vår 19 år da hun fikk han, og hun hadde ingen kontakt med barnefar. Ble med mor på skolen der han satt i flere timer og kjedet seg. Dette har skadet min samboer psykisk, og han mener at mye av barndommen er ødelagt grunnet moren sin dårlige økonomi. 

Skrevet

Veldig mange som er unge blir gravide og lurer partneren. 

20 år etterpå bærer barna på en sorg som det å ikke ha kontakt med barnefar. 

Anonymkode: 35cc5...5db

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig mange som er unge blir gravide og lurer partneren. 

20 år etterpå bærer barna på en sorg som det å ikke ha kontakt med barnefar. 

Noen ganger er det til barnets beste å ikke ha noe med far å gjøre.

Anonymkode: 5c875...c70

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Slik mange driver på er det de som gjør det slik, mår far kun er en sædgiver og bidragsbetaler i mors øyne.

Anonymkode: 3c8a3...f78

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at 90% av disse er med unge mødre som ble gravide på p piller? 

Jeg tror mange lurer menn og skylder på mannen i ettertid. 

Skrevet

Nå tror jeg at de som "klager" ofte er de beste foreldrene, og det er fordi de virkelig skjønner ansvaret og hvilken innsats de må gjøre for barna. Det er jo ikke det at de ville valgt å være uten dem, for alt strevet er jo verdt det vet jeg 🙂

Alle foreldre syns barna deres er unike, hvilket de også er. De beste foreldrene lar barn ta sine egne valg, uavhengig i hva de selv mener og tenker og tror. De fleste foreldre ser nok også at barna deres ikke akkurat er perfekte 🙂 jeg skjønte ikke helt hvor du ville med innlegget, for det ble litt surrete syns jeg. 

Anonymkode: f59f1...4f8

• Liker 3
Skrevet

Min svigermor lurte min samboers far! 

I dag er min samboer uten kontakt med far, og har mange problemer relatert dette. Svigermor forteller at får var slem, men ingen andre kan påpeke dette...

Skrevet
10 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Synes mange som får barn i veldig ung alder er spesielle. Synes synd på mange av barna som aldri vil få det økonomisk trygt. 

Samboer bodde på hybel til han var 16 år, fikk brukte klær og dro aldri på ferie. Måtte alltid være hjemme om sommeren, og hadde dårlig utstyr som sykkel, ski osv og ble mobbet for dette. Moren vår 19 år da hun fikk han, og hun hadde ingen kontakt med barnefar. Ble med mor på skolen der han satt i flere timer og kjedet seg. Dette har skadet min samboer psykisk, og han mener at mye av barndommen er ødelagt grunnet moren sin dårlige økonomi. 

Fy f**er så utakknemlig han er? Brukte klær? Wow for er mareritt!!! Ikke minst mangel på ferie. Unnskyld meg. Han kan da jobbe litt i livet og lære seg hardt arbeid. Han hadde i hvertfall klær?? Er helt normalt å arve klær og bo på hybel. Ikke alle har råd til villa. Unnskyld meg, men lider psykisk av det? Folk lider psykisk av seksuelle overgrep, alkoholiserte foreldre, vold- men din samboer lider psykisk av hybel og brukte klær gitt......

Anonymkode: ddd16...7e0

• Liker 14
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy f**er så utakknemlig han er? Brukte klær? Wow for er mareritt!!! Ikke minst mangel på ferie. Unnskyld meg. Han kan da jobbe litt i livet og lære seg hardt arbeid. Han hadde i hvertfall klær?? Er helt normalt å arve klær og bo på hybel. Ikke alle har råd til villa. Unnskyld meg, men lider psykisk av det? Folk lider psykisk av seksuelle overgrep, alkoholiserte foreldre, vold- men din samboer lider psykisk av hybel og brukte klær gitt......

Det er ikke normalt å arve alle klær å bo på en hybel og aldri dra på ferier i Norge når man er enebarn, da lever man under fattigrensa. Ja, min samboer sliter veldig pga barndommen han hadde. Han vokse opp i et gammel hus med mus, og han bodde store deler av livet på hybel med med moren. Moren hadde ingen kontskt med barnefar så mor forsørget min samboer alene på studielån, og bidrag fra Nav. Han fikk aldri dra på kino, eller så fikk han aldri bli med på fotballcup fordi moren hadde ikke råd til opphold. Han villa aldri ha med seg klassekamersteter hjemme fordi han skjemtes over kotte de bodde i, som så ut som et dass og var fult av mugg på bade.  Når samboer ble 8 år måtte han bli med moren på forelesning annen hver dag fordi mor var alene med han, og hadde ikke råd til barnevakt. Når han først ble 18 år kjøpte moren sin første leilighet, men da var han så ferdig med alt at han flyttet rett ut og startet rett i jobb, fordi moren tok husleie av han fordi hun hadde ikke råd til å betale alt selv. 

Selv ble han sammen med meg som kommer fra en veldig ressurssterk familie. Han kom til en annen verden da han så alle feriene jeg hadde vært på, og det store flotte huset jeg hadde vokst opp i. I dag er min samboer utdannet ingeniør og vi har kjøpt oss enebolig sammen, og vi lever godt med godt betalte jobber.

Høres ut som du er bitter? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

eller mor...

Anonymkode: e00c2...0b7

• Liker 1
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du har misforstått litt. Forskning har bevist at det å være fattig i Norge er veldig usunt og skadelig. Selvfølgelig kan man slite psykisk etter å ha vokst opp med en mor uten en krone. Man blir ikke psykisk syk av å bruke brukte klær og bo på hybel, men det er konsekvensen av hva pengene setter en stopper på som kan føre til utestengelse, og sosial ulikhet samt grupperinger og eventuelt mobbing.

Hvordan hadde du selv følt det om du aldri fikk dra på tur med kompisene dine, og derfor gikk glipp av store opplevelser hele barndommen fordi mamma har ikke råd. Barn er slemme mot hverandre, og samboeren ble sikkert mobbet på skolen fordi han hadde på seg slitte klær osv. Barn og voksne sammenligner seg med hverandre, og er ganske direkte.

Det er tøft å vokse opp med en alenemor uten en trygg økonomi. Hva er så sjokkerende med det? Selv ble jeg mobbet på barneskolen fordi jeg hadde en gammel stygg sykkel, fordi faren min var grådig å ønsket å heller bruke penger på seg selv enn meg. Til slutt nektet jeg å sykle, og ble derfor ikke med på turer med klassen grunnet mobbing.

Endret av Klokkeblomst90
Skrivefeil
Skrevet
3 timer siden, O.G. skrev:

Skulle ikke denne helst ha ligget i barne og familie forumet?

Går helt fint. Er ikke slik at en ikke forstår tråden eller blir sittende å irritere seg over at den ikke ligger i et annet forum.

Anonymkode: 5420d...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...