Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal ha eksamen i anatomi nå på mandag, og lurer på hva som skjer om man lar være å svare på et spørsmål?

Er det sånn at hele eksamen blir stryk eller får man kun "minuspoeng/ingen poeng" for akkurat den oppgaven? 

Anonymkode: 71701...2f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg tok eksamen i 2015 var det iallefall ingen minuspoeng, men fikk naturligvis ikke poeng hvis man ikke svarte på oppgaven. Ingen fare å unnlate å svare på ett spørsmål.

Anonymkode: 566ae...e58

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg tok eksamen i 2015 var det iallefall ingen minuspoeng, men fikk naturligvis ikke poeng hvis man ikke svarte på oppgaven. Ingen fare å unnlate å svare på ett spørsmål.

Anonymkode: 566ae...e58

Ja var vel bare det jeg lurte på egentlig, litt sliten av pugging nå på kvelden 😂 At man ikke MÅ svare på absolutt alle oppgavene, fordi det går på antall poeng på eksamen totalt. 

Har nemlig gått en bachelor tidligere, og hadde da to eksamener der alle oppgaver måtte oppnå minimum karakter E for å bestå eksamen i det heletatt 😅 

Skrevet

Skriv noe du tror du husker i det minste. Det går på prosent riktig besvarelse.

Anonymkode: 23b45...794

Skrevet

Får du ikke nok poeng, så stryker du jo og det er vel trist!

Skrevet

Ts her 

Jeg vil selvsagt prøve å besvare alle oppgaver :) På grunn av mye jobb i høst er det to temaer jeg kan mye mindre om enn de andre, immunsystemet og hormonsystemet, så jeg er redd for å dumme meg ut på disse to. Har jo fortsatt litt tid til å øve, men jobber både lørdag og søndag. Skal nok klare å skrive noe fornuftig, men det kommer rett og slett ann på dybden på oppgavene. Det er også noen temaer jeg har sånn 90% kontroll på, men der visse veldig spesifikke spørsmål kan ødelegge 😅 

Derfor jeg lurte på om ALT må besvares riktig til en viss grad for å i det heletatt bestå eksamen :) Skal ikke levere noen spørsmål blanke uansett hvor lite jeg kan 

Skrevet

Vi fikk spørsmål om ting om hjerte, blodårene, leveren, temperaturregulering osv i alle fall. 

Anonymkode: 4eaf4...428

Skrevet

Det forelesere har sagt til oss er at det er bedre å svare LITT enn ingenting. Selv om du ikke får full uttelling, så kan du kanskje få 1p eller 0,5p. 

Har samme eksamen på mandag :) 

Skrevet

Det varierer fra eksamen til eksamen om en ikke besvart oppgave er nok til å stryke i seg selv. 

Jeg underviser i et lignende fag (annet studium), og de to temaene du ikke kan er viktige og noe det sannsynligvis vil bli spørsmål om i en eller annen form. Særlig endokrinologien. Enig med anon over her - har du svart NOE er det veldig(!) mye bedre enn ingen ting. Du har ikke tid til å lære deg detaljer nå, men du har tid til å lære deg såpass at du kan svare NOE på de viktigste tingene. Vil absolutt anbefale deg å lese deg opp på i alle fall hormonene knyttet til diabetes, å forstå poenget med hypothalamus - hypofysen og også aksen videre til binyrene. På immunforsvaret bør du ha i alle fall en grunnleggende forståelse av forskjellene mellom medfødt og ervervet immunforsvar, og aktiv og passiv immunitet. 

Anonymkode: 188a0...25b

Skrevet

Du får ikke minuspoeng på nasjonal eksamen :) Det eneste som skjer er at du ikke får poeng for den aktuelle oppgaven.

Anonymkode: ed63f...3a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...