AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Kan jeg være surrogat i Norge? Hvor mye tjener man? Bruker man i enkelte tilfeller sine egne egg? Har det noe å si at man er jomfru, hvis man er voksen? Anonymkode: 4d26c...346
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Nei, du kan på ingen måte være surrogat i Norge. Anonymkode: 4b0cc...11e 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 Surrogati er ulovlig i Norge. Anonymkode: 23471...0de 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 Du kan gjøre det med egne egg hvis du ikke tar betalt. Du fraskriver deg bare foreldreansvaret etter fødsel Anonymkode: 57b2e...c3e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan gjøre det med egne egg hvis du ikke tar betalt. Du fraskriver deg bare foreldreansvaret etter fødsel Anonymkode: 57b2e...c3e Jeg kommer jo ikke til å ha sex for å selge barnet, akkurat Anonymkode: 4d26c...346
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #6 Skrevet 13. desember 2018 En surrogat skal minst ha født ett barn selv, du vet jo ikke engang hvordan det føles å møte et barn som kommer ut av kroppen din om du ikke har egne barn. Det er også mye lettere å fraskrive seg et barn som er tiltenkt noen andre når man har sitt/sine eget/egne barn. Jeg er, som de fleste andre jeg kjenner, utrolig for surrogati under ordnede forhold. Men det er ulovlig å være surrogat i Norge. Det er ikke ulovlig for nordmenn å inngå surrogatiavtaler i andre land, men disse avtalene er ikke gjeldende i Norge. Anonymkode: 4fa18...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #7 Skrevet 13. desember 2018 I Norge er ikke surrogati lov. Da må du til et annet land, finne et par (det er surrogaten som velger paret), få satt inn egg (ikke vanlig å bruke sine egne). Du kan dra hjem igjen, men må føde i det andre landet. I Norge regnes den som føder barnet som mor, uansett om det biologisk ikke er hun som er mor. Derfor kan man ikke føde det i Norge. Anonymkode: 13708...9bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå