Gå til innhold

Tips til gløgg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes denne typiske tomtegløggen man får på matbutikken er for søt. Jeg kjøpte en økologisk en en gang som var god, og den var mindre søt og med litt kryddersmak, men husker ikke hva den het:\ Må ikke være økologisk altså. Noen anbefalinger? Jeg bor i Trondheim forøvrig så kan godt prøve noe lokalt.

Anonymkode: b6229...adf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag selv! Mye enklere enn man forestiller seg og da kan du justere sukkermengde selv.

Skrevet

Jacobs sin kryddergløgg 😍

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, sannsigersken said:

Lag selv! Mye enklere enn man forestiller seg og da kan du justere sukkermengde selv.

Det har jeg ikke tenkt på en gang:D Finner sikkert oppskrifter på nett men har brent meg på slike oppskrifter før...:P Har du en du pleier å lage?

Skrevet
17 minutter siden, Vinky said:

Den er veldig god!

Skrevet
8 minutter siden, sannsigersken skrev:

Den er veldig god!

Ja😍

Skrevet
13 hours ago, Vinky said:

12 hours ago, sannsigersken said:

Jeg har laget denne et par ganger :)

https://www.oppskrift.no/oppskrift/viestads-glogg

Takk for tips dere:) Du med linken; jeg har et lite spørsmål ang. appelsinskallet som skal i. Jeg har alltid irritert meg over sjokolader, drikker osv. som skal smake appelsin, men så viser det seg at det smaker bittert av appelsinskall i stedet. Jeg er altså ikke noe glad i det. Hadde det gått an å bruke saften i stedet tror du?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hadde det gått an å bruke saften i stedet tror du?

Ja, det går helt fint :) 

Skrevet
1 minutt siden, sannsigersken said:

Ja, det går helt fint :) 

Konge:)

Skrevet
På 12.12.2018 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne typiske tomtegløggen man får på matbutikken er for søt. Jeg kjøpte en økologisk en en gang som var god, og den var mindre søt og med litt kryddersmak, men husker ikke hva den het:\ Må ikke være økologisk altså. Noen anbefalinger? Jeg bor i Trondheim forøvrig så kan godt prøve noe lokalt.

Helt enig, synes det er i overkant søt jeg også 🤤

Anonymkode: 8da39...a24

Skrevet

Prøvd Lerum sin tomtegløgg? Vet ikke om den er ny av året, eller bare jeg som ikke har sett den før, men syntes den var ganske god :) Litt "lettere" på smaken enn den der vanlige, eller åssen jeg skal forklare det - mindre intenst søt

Anonymkode: 9abcc...511

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd Lerum sin tomtegløgg? Vet ikke om den er ny av året, eller bare jeg som ikke har sett den før, men syntes den var ganske god :) Litt "lettere" på smaken enn den der vanlige, eller åssen jeg skal forklare det - mindre intenst søt

Anonymkode: 9abcc...511

Gløgg fra Lerum? Den finner jeg ikke på sidene deres. :klo:

(Dessuten er vel Tomtegløgg en merkevare som tilhører Stabburet, så jeg tror nok ikke Lerum har lov til å kalle sin gløgg for tomtegløgg.)

Anonymkode: 74bfd...ceb

Skrevet

Den heter Lerum Julegløgg hvis du tar et googlesøk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...