Tuddelidu Skrevet 1. april 2005 #21 Del Skrevet 1. april 2005 Her er en artikkel om vinduspussing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 1. april 2005 #22 Del Skrevet 1. april 2005 Hva ellers kan man bruke nylonvask til? Og den er vel ganske drøy? Husker mamma hadde sånn, tror jeg (som den gode husmor jeg er, hehe) må få meg en sånn tube! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 1. april 2005 #23 Del Skrevet 1. april 2005 Det meste, ser det ut til, bare les her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #24 Del Skrevet 2. april 2005 Etter vinter med mye støv, salt så skal du være forsiktig. Spyl av først før du gnir såpevann inn. Kan lage riper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 2. april 2005 #25 Del Skrevet 2. april 2005 Nylonvask er bare helt genial. Slik gjør jeg det: *Klemmer ut noen cm Nylonvask i en bøtte, og fyller på med vann *Vasker over vinduene med pusseskinn *Tørker umiddelbart vinduet tørt med koppehåndkle *FERDIG! Vinduene blir knallfine, og enkelre vinduspuss enn dette har jeg aldri vært borti! Siden jeg fikk tipset for 2 år siden, er ikke vindusvasken noe jeg utsetter og drøyer i det lengste lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 2. april 2005 #26 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg bruker en blanding av salo og salimiakk i vannet. Bruker nal til å dra av vannet og pusseskinn til slutt. Blir fine blanke vinduer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 3. april 2005 #27 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg må si pusseskinn fungerer veldig fint. Hvis vinduene er skitne så sprayer jeg med ajax for vinduer, vasker dem og bruker nal. Etterpå tørker jeg over med pusseskinn. Da blir vinduene faktisk like blanke som hos svigermor (og det sier ikke så lite) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 3. april 2005 #28 Del Skrevet 3. april 2005 Huffff, må vel starte på de vinduene, jeg også.. Idag er en bra dag for det, er overskyet ute, men ikke for kaldt til å ha vinduene oppe mens jeg vasker dem Har blitt minnet på vinduene av denne tråden så mange ganger nå at det er vel bare å hoppe ut i det. Men skal jeg prøve med Nylonvask i kaldt vann eller ganske enkelt Jif-spray? Har noen svære stuevinduer som nesten sleit meg ut forrige høst, så jeg tror ikke jeg gidder å stå i evigheter og gnikke med avispapir, som jeg lærte av mamma Tror jeg prøver med både Jif og Nylonvask, og ser hva som virker enklest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 3. april 2005 #29 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har kjøpt nylonvaske nå! :-) Men har ikke brukt den enda for (de fleste) vinduene er rene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 3. april 2005 #30 Del Skrevet 3. april 2005 Mens vi snakker om nylonvask... Jeg bruker også denne til gulvvask. Fungerer helt ypperlig på laminatgulv, ingen skjoller eller renner..(syns grønnsåpe ofte kan gi slikt på laminatgulv..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. april 2005 #31 Del Skrevet 3. april 2005 Når jeg vasker vinduer bruker jeg et stoff som heter Glassklar, nal med pels og en gumminal. Skinnende blanke vinduer uten mye pes. Siden jeg jobber i et renholdsfirma er vi nødt til å pusse vinduer selv i minusgrader og da er spylerveske tingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 4. april 2005 #32 Del Skrevet 4. april 2005 Mens vi snakker om nylonvask... Jeg bruker også denne til gulvvask. Fungerer helt ypperlig på laminatgulv, ingen skjoller eller renner..(syns grønnsåpe ofte kan gi slikt på laminatgulv..) Jøss! Kan man det? Synd jeg ikke så dette innlegget før jeg vasket gulvene i går... Men skal prøve neste gang! Har også laminatgulv og bruker grønnsåpe (må passe på de skjoldene HELE tida!). Hvor mye bruker du til ei bøtte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 5. april 2005 #33 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg bruker vanligvis Zalo' date= enkelt og greit og vinduene blir gullende rene. Nylonvask fungerer også. Det gjør jeg også Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 5. april 2005 #34 Del Skrevet 5. april 2005 Her brukes kun rent vann og mikrofiberkluter. En våt som jeg vasker med og en som jeg tørker med. Enkelt og greit, og resultatet er alltid stripefritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 6. april 2005 #35 Del Skrevet 6. april 2005 Ingen som bruker mikrofiberkluter ved vindusvask, da? Jeg bruker først en fuktig grov klut og tørker over med den litt finere kluten (tørr). Vinduene blir blanke og det går superfort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 6. april 2005 #36 Del Skrevet 6. april 2005 Se meldingen over da, Snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 6. april 2005 #37 Del Skrevet 6. april 2005 Se meldingen over da, Snuppa! Har visst glemt igjen hjernen mitt et eller annet sted i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 6. april 2005 #38 Del Skrevet 6. april 2005 Jøss! Kan man det? Synd jeg ikke så dette innlegget før jeg vasket gulvene i går... Men skal prøve neste gang! Har også laminatgulv og bruker grønnsåpe (må passe på de skjoldene HELE tida!). Hvor mye bruker du til ei bøtte? Tja..det står inni pakningen hvor mye man skal ha.. Men jeg bruker vel ca. en spiseskje til en bøtte vann... Bruker den også til badet og annen småvask... nylonvask er nemlig mykt og deilig for oss med tørre hender... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2005 #39 Del Skrevet 6. april 2005 Wow, må få tak i nylonvask jeg også. Laminat-gulv er SÅ vanskelig å vaske uten å få skjolder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 6. april 2005 #40 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg har også kjøpt den, men ikke prøvd enda. Koster ca. 20 kr. Løp og kjøp! Koselig å kunne "slå et slag" for gamle gode klassikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå