Gjest Nilsen32 Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Jeg har skrevet noen innlegg her før at jeg hjelper til med kjæresten sitt barn når han må jobbe og folk virker så sjokket. Er dette helt uvanlig? Vi bor ikke sammen. Nå mandag og tirsdag skal jeg f.eks ha henne 100% i 2 dager.
Sensi Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Jeg vet ikke hva som er vanlig. Men hvis du liker det og syns det er Ok så hvorfor ikke. Han kan selvsagt høre med mor, men kan jo hende hun ønsker avlastningen? Kommer også helt an på grunnen til at det er slik. Vet mor om det eller holder han det skjult? Samarbeider de bra? Det er helt sikkert et sårt tema dette med fordelingen. Klart man vil ha barnet hos seg hele tiden. Samtidig trenger man avlastning. Bare spekulasjoner selvsagt. Jeg hadde nok hatt 50/50 hadde jeg blitt skilt selv om mannen jobber mye og reiser en del. Tror nok vi hadde samarbeidet. Men ville nok heller hatt barna enn at nydama skulle hatt dem. Men ikke fordi jeg ikke trodde de hadde det bra, men fordi at for meg ville det vært mest naturlig. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 Håper moren vet om dette her. Graverende egentlig at far skal ha barnet på samvær og får nåværende kjæreste til å passe barnet... 50/50 skal de ha men å passe barnet selv gidder de ikke. Anonymkode: e96d9...fe0 24
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper moren vet om dette her. Graverende egentlig at far skal ha barnet på samvær og får nåværende kjæreste til å passe barnet... 50/50 skal de ha men å passe barnet selv gidder de ikke. Anonymkode: e96d9...fe0 Enig. Sånn er min eks. Takler ikke farsrollen uten en dame i livet sitt. Anonymkode: f1a76...b94 7
SoWhat? Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 Lurer egentlig mest på hvorfor du skriver innlegg etter innlegg om det samme? Er du ekstremt opptatt av hva andre mener, eller er du smått desperat for å få bekreftelse på at du gjør det rette? Hvorfor så opphengt i dette? 13
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #6 Skrevet 12. desember 2018 Kjæresten min har barna 50/50 og de gangene han er på jobbreise passer jeg barna hans. Skal han andre ting som julebord eller «sosialt» passer jeg de også gjerne men sier at han ikke kan forvente at jeg alltid kan stille opp som barnepasser Anonymkode: e6191...82e 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7 Skrevet 12. desember 2018 18 minutter siden, Nilsen32 said: Jeg har skrevet noen innlegg her før at jeg hjelper til med kjæresten sitt barn når han må jobbe og folk virker så sjokket. Er dette helt uvanlig? Vi bor ikke sammen. Nå mandag og tirsdag skal jeg f.eks ha henne 100% i 2 dager. Det sier mye om hvem han er som person. Nei, man trenger ikke jobbe helger når man har samvær med sitt eget barn. Han kan legge opp livet sitt annerledes. Det som skjer nå er at du blir utnyttet, barnet får mindre samvær med far (og mor) og far oppfører seg i bunn og grunn som et rasshøl mot deg, moren til barnet og sitt eget barn. Hvorfor er du tiltrukket av en mann som oppfører seg på denne måten? Anonymkode: 39067...71d 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #8 Skrevet 12. desember 2018 5 minutter siden, SoWhat? said: Lurer egentlig mest på hvorfor du skriver innlegg etter innlegg om det samme? Er du ekstremt opptatt av hva andre mener, eller er du smått desperat for å få bekreftelse på at du gjør det rette? Hvorfor så opphengt i dette? Kanskje TS begynner å skjønne at det som foregår ikke er sunt for noen av partene. Anonymkode: 39067...71d 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #9 Skrevet 12. desember 2018 I min mening skal man kun stille opp eller bli spurt om å stille opp dersom det er krise, noe annet er uaktuelt. Det er ikke ditt barn og det er ikke du som skal passe på barnet til kjæresten din, for hva er vitsen med samvær når han uansett ikke kan være med barnet? Anonymkode: dfeab...985 8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #10 Skrevet 12. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: I min mening skal man kun stille opp eller bli spurt om å stille opp dersom det er krise, noe annet er uaktuelt. Det er ikke ditt barn og det er ikke du som skal passe på barnet til kjæresten din, for hva er vitsen med samvær når han uansett ikke kan være med barnet? Anonymkode: dfeab...985 Helt enig. Er TS den samme som har laget tråder om at kjæresten ikke vil flytte sammen med henne «ennå», at hun må vise at hun er en god husmor og stemor osv. før de kan bo sammen? TS? Anonymkode: 39067...71d 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #11 Skrevet 12. desember 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Sånn er min eks. Takler ikke farsrollen uten en dame i livet sitt. Anonymkode: f1a76...b94 Det er så utrolig flaut med menn som dette. Anonymkode: 39067...71d 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #12 Skrevet 12. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som skjer nå er at du blir utnyttet, barnet får mindre samvær med far (og mor) og far oppfører seg i bunn og grunn som et rasshøl mot deg, moren til barnet og sitt eget barn. Anonymkode: 39067...71d Du poengterer noe viktig her, barnet mister samvær med både mor og far. Hva er TS da? En barnepike. Anonymkode: dfeab...985 5
regine Skrevet 12. desember 2018 #13 Skrevet 12. desember 2018 Som mor hadde jeg ikke akseptert at barna måtte på samvær og far på jevnlig basis ikke stilte opp.Barnet er hos far 7 dager, hvorav 2 skal de være kun hos fars kjæreste fordi far ikke er der. Absolutt NEI. Da burde barnet få være hjemme hos mor, når far åpenbart ikke kan prioritere ungen. Håper mor snart finner ut av dette, slik at hun kan sette ned foten og at samværsordning kan bli bedre for ungen. Jeg skjønner ut fra andre tråder TS har startet om nesten det samme, at hun VIL IKKE forstå at denne mannen verken er en god far eller kjæreste. Og han blir det ikke heller, så lenge hun bare lar seg overkjøre og skal være så «grei» og stille opp «for det gjør man». Av og til, ja, men ikke på ukentlig basis. Da lar man seg utnytte, akkurat som TS gjør her. 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #14 Skrevet 12. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så utrolig flaut med menn som dette. Anonymkode: 39067...71d Han er nå singel, så får se hvor lenge det holder. Neppe lenge. Men datteren min fortalte det var eksen hans som sto opp med henne, dusjet henne og børstet håret hennes. Han her har ikke peiling rett og slett Anonymkode: f1a76...b94 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #15 Skrevet 12. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du poengterer noe viktig her, barnet mister samvær med både mor og far. Hva er TS da? En barnepike. Anonymkode: dfeab...985 Nettopp, en ubetalt barnepike. For far må jo denne situasjonen være utrolig behagelig, han slipper å betale barnebidrag og han betaler ikke engang for barnevakten. Det hadde stilt seg annerledes om TS og mannen var etablerte som samboere og TS kun stilte opp en sjelden gang, for eksempel om far måtte jobbe pga. noe ekstraordinært som høyt sykefravær e.l. At denne mannen i tillegg manipulerer TS og presser henne med å si at hun må bevise seg i rollen som stemor, at hun må stille opp for å vise at de kan bo sammen «en gang i fremtiden». Det er feil og ekkelt å lese om. Jeg blir så provosert og lei meg, mest av alt på grunn av barnet. Barnet er den som er skadelidende her. Anonymkode: 39067...71d 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #16 Skrevet 12. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Han er nå singel, så får se hvor lenge det holder. Neppe lenge. Men datteren min fortalte det var eksen hans som sto opp med henne, dusjet henne og børstet håret hennes. Det er dessverre altfor vanlig at menn finner seg en ny dame og overlater til dem å ta seg av barna sine. Anonymkode: 39067...71d 4
addict Skrevet 12. desember 2018 #17 Skrevet 12. desember 2018 Jeg som mor ville definitivt hatt muligheten til å ha barnet mitt selv framfor at fars kjæreste skulle ha det. Det hadde vært noe helt annet om det hadde vært fars samboer i deres felles hjem, for da handler det om stabilitet for barnet (slippe å reise mellom mor og far), men skal noen som ikke er en del av barnets hverdag hos far passe så ønsker jeg heller å få den tiden selv. 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #18 Skrevet 12. desember 2018 58 minutter siden, Nilsen32 said: Nå mandag og tirsdag skal jeg f.eks ha henne 100% i 2 dager. Jeg foreslår at du ringer mor og forklarer situasjonen til henne. Så avslutter du forholdet til denne dusten. Anonymkode: 39067...71d 8
Chantielle Skrevet 12. desember 2018 #19 Skrevet 12. desember 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #20 Skrevet 12. desember 2018 Hvorfor flytter dere ikke sammen ettersom du ofte passer barnet hans? Anonymkode: 114e8...311 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå