AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Jeg har fått meg en julejobb der jeg står utendørs og selger varer for en bedrift. Vakten varer som regel i 6 timer. Jeg har aldri hatt problemer med flokete hår tidligere, men etter jeg har vært på jobb er håret ekstremt flokete gang på gang. Det er ikke litt flokete, men helt ekstreme floker som starter i underhåret og floker seg oppover og nedover i håret. Dette har resultert i at jeg har måtte klippe noen hårstrå da det har vært ekstreme knuter. Må også sitte med balsam i håret i 1 time påfølgende dag for å få ut floken. Jeg bruker her fuktighetsgivende balsam fra lush. Som alltid har fungert frem til nå. Den løser opp flokene, men dersom jeg dusjer og bruker balsam før jobb floker håret seg i løpet av vakten. På jobb må jeg gå med en lue da dette er et av produktene vi selger. Denne går ned til ørene. Jeg lurer rett og slett på om det er luen som kan være problemet? Da jeg jobbet mine første vakter, og ikke hadde på lue, floket ikke håret seg i det hele tatt. Samtidig var det heller ikke like kaldt som nå. Luen går akkurat over øret. Er det kulden som er problemet eller er det rett og slett kulden som fører til at håret blir slik? Jeg bruker forresten ikke skjerf. Jeg kommer til å miste ekstremt mye hår dersom det fortsetter slik Noen som har noen tips til produkter? Anonymkode: b3a43...242
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Ja, det er lua. Anonymkode: fcf31...9fc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 Har du forsøkt å flette håret? litt stramt? Det pleier jeg å gjøre om jeg skal ut f.eks i vinden eller måke snø, hjelper veldig her Anonymkode: 9bfc0...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #4 Skrevet 13. desember 2018 Skjerf og kanten på jakken bidrar nok også. Tangle teaser gjør det lettere å få dem ut, men det er tidkrevende møkkajobb. Flette er nok lurest. Anonymkode: 42d83...397 1
Gjest Tigress Skrevet 17. desember 2018 #5 Skrevet 17. desember 2018 Eg vil tru kanten på jakka er det verste problemet her. Prøv å flette håret, eller sett det rett og slett opp og stapp det inn i lua slik at det ikkje kjem i kontakt med kragen.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #6 Skrevet 17. desember 2018 Flett håret og kanskje ha en annen tynn lue under denne andre du må ha på om du mistenker det er den. Anonymkode: f473c...fe1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #7 Skrevet 17. desember 2018 Jakkekragen gnagde vekk alt håret mitt i nakken. Jeg byttet jobb og da vokste det ut igjen 😜 Fleece er det verste. Sett opp håret! Anonymkode: e355e...d07
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Hvis du bruker et ullskjerf slik håret ikke kommer i kontakt med jakka, så vil det bli mindre floker. Luen du bruker kan være problemet, det samme kan jakka. Se på hva de er laget av. Acryl, polyester og nylon gjør håret flokete. Ull, bomull, lin, silke behandler håret bra 🙂 Anonymkode: 152db...be5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Jeg setter også en knapp på at å flette håret, eller helst sette det opp i en stram knute, vil løse problemet ditt. Hvis du bruker balsam med silikon så vil ikke dette hjelpe i det hele tatt. Bruk en skikkelig hårkur med Keratin for å prøve å redde det håret som er igjen. Anonymkode: 8357b...e8f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå