AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Jeg har kjøpt en god del svibler nå før jul. Jeg synes det er så trist å kast knollene etter at de er avblomstret, så jeg lurte på hva dere gjør med disse? Kan de f eks plantes ut i hagen til våren? Anonymkode: 5a9b9...7a8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Det kan du. Det kan ta ett par år før de kommer opp, men det går fint å plante de ute. Anonymkode: c524d...475
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt en god del svibler nå før jul. Jeg synes det er så trist å kast knollene etter at de er avblomstret, så jeg lurte på hva dere gjør med disse? Kan de f eks plantes ut i hagen til våren? Anonymkode: 5a9b9...7a8 Vi gjorde det med to stk. Det kom en liten blomst på dem, mye mindre enn den blomsten som den hadde før. Kanskje vi gjorde noe feil, men vi plantet bare løkene i bedet i slutten av mai. Såvidt jeg husker kom en bitteliten blomst i juli/august. Heretter blir alle løker kastet Anonymkode: 3cd95...08f
skrue Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 Setter alle i en litt større kasse/potte etter blomstring og fortsetter å vanne litt slik at det grønne klarer seg. Planter ut i mai en gang. De blomstrer normalt våren etterpå. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå