Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En på Finn.no ville kjøpe en bok av meg. Jeg ga tlfnummer vedkommende kunne vippse til og sa jeg kunne sende boka i morgen. Så sier brukeren "Bare send :)". Jeg svarer selvsagt at h*n må vippse først. Får da til svar at "Jeg vippser etter jeg får boka". Er ikke dette et (mulig) forsøk på svindel? Går det an å rapportere dette til finn eller er det unødvendig? Jeg kommer selvsagt ikke til å sende noe uten å få betalt først. Har solgt flere ting på finn og har alltid fått betalt før jeg sender, er jo det som er vanlig.

Anonymkode: 2ef2f...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri betalt noe før jeg hadde fått varen. H*n kan jo like godt tro at du svindler. 

• Liker 8
Skrevet

Det er vel ikke en regel at man skal betale før varen er mottatt? Selvom det er vanligst. 

Skrevet

Jeg vil tro at det er du som forsøker å svindle. 

• Liker 2
Skrevet

Så selger skal bære all risiko? :ler:

• Liker 2
Skrevet

Man betaler før man får varen, eller sender med postoppkrav.

Anonymkode: 084fb...e24

Skrevet
Akkurat nå, FrodeF skrev:

Jeg vil tro at det er du som forsøker å svindle. 

Jeg svindler ikke. Men du får tro hva du vil. Jeg kommer bare ikke til å sende noe uten å få betalt først. Jeg har solgt flere bøker på finn.no og har aldri svindlet noen. Har hatt inntrykk av at det er vanlig at man betaler før selger sender, men ser jo her at det er litt forskjellig. Jeg har uansett ingen interesse av å svindle noen.

• Liker 5
Skrevet

Vi får alltid betaling før vi sender varen med sporing. Har aldri hatt problem, kun fornøyde kjøpere. 

Anonymkode: 55ffc...a54

Skrevet

Jeg tar alltid betalingen først. Har forstått det slik at det er vanligst også. Kjøper kan jo velge å ikke betale - gratis ting, gratis frakt. Selger kan selvfølgelig også lure andre. Det beste for begge er postoppkrav hvis dere ikke er enige?

• Liker 1
Skrevet

Jeg for og alltid betalt før jeg sender varen, noe annet ville ikke vært aktuelt. Men jeg kan godt forstå at kjøperen ville ha vare før han betalte, er mange sleipe "selgere" og der ute.

Skrevet

Kanskje best at kjøperen betaler halve beløpet og så sender du boka?

Skrevet

Tror jeg og ville tenkt betaling først-vare etterpå, men på dyrere ting er det greit med oppkrav. Nå har jeg stort sett kjøpt "på døra" så da er det jo ikke noe stress med slikt. Sist jeg kjøpte en dyrere festival-billett hentet jeg den ut på posten som oppkrav. 

Anonymkode: 50350...0b1

Skrevet
4 minutter siden, infectedsopp skrev:

Jeg tar alltid betalingen først. Har forstått det slik at det er vanligst også. Kjøper kan jo velge å ikke betale - gratis ting, gratis frakt. Selger kan selvfølgelig også lure andre. Det beste for begge er postoppkrav hvis dere ikke er enige?

Koster det ikke mer når man må ha postoppkrav? 

Ellers må jeg si at jeg ser poenget med at vedkommende også kan tro jeg svindler. En av oss må jo risikere noe. Jeg får solgt denne boka uansett, så da venter jeg heller til noen følger "reglene" jeg er vant med. Når jeg har kjøpt noe har jeg også betalt først, har alltid tenkt det er en risiko man som tar som kjøper. Kan for så vidt skjønne at man tenker annerledes ved høye summer.

TS

• Liker 3
Skrevet

Jeg er vant med betaling først, både som kjøper og selger.

Derfor er det viktig å få omtaler fra de man handler med, for å vise at man er til å stole på.

Leser også annonsen nøye, man kan lese mye ut av hvordan folk ordlegger seg.

Selger bør også ha et navn og ikke bare "Finn-bruker."

Mye magefølelse inni bildet her altså.

Anonymkode: 5c8d7...f06

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...