Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er ei dame ute i media igjen med viktige saker på dagsorden. Hun vil oppdra alle nisser rundtomkring her i landet til å slutte å spørre om det er SNILLE barn tilstede da dette antyder at barn også kan være slemme. 

https://www.nrk.no/vestfold/etterlyser-bedre-retorikk-fra-julenissen-1.14335386

Hva synes du? På tide nissen blir mer pedagogisk og slutter å krenke barn?

Anonymkode: 9c0cb...2bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Krenkefesten vil tydeligvis ingen ende ta!

Endret av Sommernatt
Skrivefeil
  • Liker 16
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Finnes det noe som folk ikke blir krenket for? 

Det blir for dumt.

Skrevet

Føler at til mer pedagogisk korrekt alle blir, til mer uhøflige ufordragelige barn blir det. Og dette tar virkelig kaken. Blir altfor dumt.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Jeg blir så provosert av sånne folk at jeg sliter med å holde meg saklig. Også er jeg så drittlei av at alle skal krenkes og alt skal være galt hele tida. Man kan ikke sy puter under armene på folk som det gjøres i dag. Snart kan du vel ikke si at ungene ikke får lov til å henge i gardinene heller, da de kan krenkes og føle at de ikke får utvikle sine klatreevner. Kan med hånda på hjertet si at jeg har aldri, noen gang, følt meg dårlig fordi nissen har spurt om det finnes noen snille barn der. 

Endret av Jadzia
  • Liker 7
Skrevet

Er bare dere i denne tråden som snakker om å bli krenket.. 

Skrevet

Vi hadde ingen problemer med "snille barn her" da vi var små. Vi syntes det bare var gøy, og alle ropte så høyt de kunne "JAAAAA" mens smilet gikk rundt.

Anonymkode: 5ef57...c05

• Liker 7
Skrevet

Jeg er født i et av verdens fattigste land og bodde selv i en søppeldynge, og var mer eller mindre overlatt til meg selv fra jeg var 5år. Jeg husker denne setningen så godt om det å være snill for å få ønsket sitt oppfylt til jul og det var å bli mett. Hvert eneste år satt jeg med følelsen 1.juledag om at jeg var ikke snill nok denne gangen heller og kjente godt på den sårheten om at julenissen hadde glemt meg. 

Og utrolig nok vokste jeg opp til å bli normal også, uten varige mén. 

Det eneste jeg blir krenket av denne artikkelen er psykologen som sikkert hadde ett trygt barndom og selv om hun løy til nissen om at hun var «snill» så fikk hun likevel barbiedokka hun ønska seg til jul. Makan! 

Anonymkode: 75257...c63

• Liker 1
Skrevet

Jeg spyr snart av dette hysteriet. Har de så lite å ta seg til at de leter med lupe etter noe de kan la seg provosere eller bli krenket av. Hvor skal dette ende? Latterlig!

Anonymkode: ea0b3...886

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er født i et av verdens fattigste land og bodde selv i en søppeldynge, og var mer eller mindre overlatt til meg selv fra jeg var 5år. Jeg husker denne setningen så godt om det å være snill for å få ønsket sitt oppfylt til jul og det var å bli mett. Hvert eneste år satt jeg med følelsen 1.juledag om at jeg var ikke snill nok denne gangen heller og kjente godt på den sårheten om at julenissen hadde glemt meg. 

Og utrolig nok vokste jeg opp til å bli normal også, uten varige mén. 

Anonymkode: 75257...c63

Jeg syntes ikke det er så rart at hun ikke ønsker på at 5-åringer skal sitte og føle på den følelsen, jeg da

Anonymkode: 91ad8...5c0

• Liker 1
Skrevet

Barnet skal kjenne litt på frykten for å ikke få gaver. Når nissen soør om det er noen snille barn her vil barnet tenke gjennom alt det har gjort galt og lære at det ikke skal gjøres noe galt. Da blir det mindre pakker.

Anonymkode: 1ba8c...f90

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet skal kjenne litt på frykten for å ikke få gaver. Når nissen soør om det er noen snille barn her vil barnet tenke gjennom alt det har gjort galt og lære at det ikke skal gjøres noe galt. Da blir det mindre pakker.

Anonymkode: 1ba8c...f90

Tror de bare tenker på pakker...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg leste en artikkel om en kvinne som gikk i avisen for å klage over at Lambi (eller hva det nå var) hadde skrevet "god jul" på toalettpapiret sitt. 

Dette var visst ekstremt "krenkende" ifølge dette kvinnfolket.   

Anonymkode: 35ff7...b3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...