Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille på 5 mnd har vært skikkelig grinete i en ukes tid ca. Har ikke kjent noe i munnen hennes tidligere, men i dag var det plutselig en hard tann! Kjente at den var komt ut på en måte. Når tror dere tanna kommer skikkelig frem? 😁

Anonymkode: 796ba...383

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan gå både fort og sakte. :) Noen tenner er bare et risgryn i tannkjøttet lenge, og andre tenner spretter nesten opp over natta. Men det er faktisk omvendt, det er tannkjøttet over tanna som visner bort og avdekker tennene under. Det er en form for nekrose-reaksjon som gjør at det klør litt ekstra med disse babytennene.

De har et bedøvelsesmiddel på apoteket man kan smøre på et par ganger i døgnet. 

Anonymkode: ef9f6...050

Skrevet

Jeg lurte på det samme, så takk for svaret over her :) Hos mi er det tre tenner som stikker opp fra tannkjøttet, og det har de gjort i to uker nå. Det er tydelig at det kløøør. Så jeg hadde håpet noen skulle skrive at det tar ca. to uker, og så var alle tennene ordentlig oppe i morgen tidlig 😅

Anonymkode: 52aed...27e

• Liker 1
Skrevet

er det fortenner som har kommet hos deres? Min baby begynte å klø veldig i munnen da hun var 2mnd, kløingen har naturligvis blitt verre og hun har de siste dagene nesten ikke tatt pupp. 

Hun er 4,5 mnd nå. Kjenner ikke noen faktiske tenner ennå, men klumper bakerst (mellom fortenner og jeksler). 

Anonymkode: 2bc68...087

Skrevet

Min har fått de tennene nede helt fremme. Kjenner tydelig at det er en tann der liksom 🙈 gleder meg til de popper skikkelig frem😍

ts

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

er det fortenner som har kommet hos deres? Min baby begynte å klø veldig i munnen da hun var 2mnd, kløingen har naturligvis blitt verre og hun har de siste dagene nesten ikke tatt pupp. 

Hun er 4,5 mnd nå. Kjenner ikke noen faktiske tenner ennå, men klumper bakerst (mellom fortenner og jeksler). 

Anonymkode: 2bc68...087

De kan visstnok klø og sikle lenge før tennene dukker opp. Men det er fortennene nede som vanligvis kommer først, deretter fortenner oppe, så de på sidene av fortennene, før de første jekslene kommer en gang mellom 1-1,5 år. Og det varierer veldig når de kommer. Min fikk de første ca 6 mnd gammel, mens søskenbarnet hans er 10 mnd og har ikke antydning til tenner. Begge deler er normalt. 

Anonymkode: e2974...0bd

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Min har fått de tennene nede helt fremme. Kjenner tydelig at det er en tann der liksom 🙈 gleder meg til de popper skikkelig frem😍

ts

Hvilken tann er det som kommer nå? Jekslene var helt jævlig for min gutt 

Anonymkode: 46874...3d1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken tann er det som kommer nå? Jekslene var helt jævlig for min gutt 

Anonymkode: 46874...3d1

Nå kjenner jeg kun den tannen som er nede helt fremme 😊 tror tannen rett ved siden av også er på vei opp 😊

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...