AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #21 Skrevet 15. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg hatt reisemuligheter under jul og vinteren for øvrig, så hadde jeg dratt sporenstraks. Om nødvendig alene og jobbet frivillig eller noe sånt. Men kan ikke på grunn av en jobb som krever kontinuerlig tilstedeværelse alle dager hele året.... Så bruk muligheten og dra sier nå jeg. Du vet aldri når du er bundet opp i en jobb det ikke er mulig å ta så mye som en dag fri fra.... Anonymkode: 1dfb6...569 Alle har mulighet og krav på å ta fri fra jobb innimellom. Hva slags jobb skulle det liksom være, som du aldri kan forlate? Anonymkode: 897fc...6e3
PhilosopherSe7en Skrevet 27. desember 2018 Forfatter #22 Skrevet 27. desember 2018 On 12/15/2018 at 4:27 AM, AnonymBruker said: Spania er katolsk, i all hovedsak. Tror du bør realitetsorientere deg en smule før du reiser. Gå inn på canariajournalen.no og les om helligdager ol i spania under det skjer. Hellig fred så uvitende voksne folk kan være, midt på svarte natta. Anonymkode: 8bce3...a91 On 12/15/2018 at 12:23 AM, AnonymBruker said: Mange steder er stengt i julehelgen. På Gran Canaria har vi i tillegg absolutt julefeiring. Kommer du hit i jula og tror du kan ignorere julen, så tar du feil. Og mye er nok utsolgt. Anonymkode: 8bce3...a91 Om andre vurderer det samme som oss et annet år kan jeg oppdatere litt og samtidig sette en stopper for gledesdreperen over. Kjøpesentre og alt annet vi kom over på Gran Canaria var åpent alle dager, bortsett fra den 25. Åpningstider den 24 var 10-20 på de store kjøpesentrene, de stengte altså 2 timer tidligere enn vanlig denne dagen. Den 25 var selvsagt restauranter og slikt åpent, det samme gjaldt flere andre ting som go-kart, minigolf og de fleste andre ting som baserer seg på turister. Julaften kunne vi velge mellom flere restauranter som serverte pinnekjøtt, dette styrte vi fint unna og var sammen med en spansk familie på kvelden. Var en dag med overskyet vær, da leide vi bil og fikk sett mye av øyen og noen mindre landsbyer oppe i fjellet. Her ble vi altså invitert på middag den 24. Utrolig koselig og fin opplevelse. Den 24 samles familiene for godt måltid og hyggelig selskap, så det var helt topp. 25 var vi på hotellet på kvelden. Mye god mat og fint opplegg for barn. Fyrverkeri på kvelden var også kjekt å få med seg. Å reise på denne måten kan jeg anbefale. En velger helt selv hvordan dagene skal bli. Vil en ha en bit av spansk jul så får en det, vil en ha norsk jul med pinnekjøtt så får en det også, eller en kan velge å styre helt unna å knapt registrere at en er der i julen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #23 Skrevet 27. desember 2018 Så fine tips, ts. Jeg foretrekker snø på julaften men om behovet for sol i jula skulle melde seg i fremtiden så er det greit med andres erfaringer Anonymkode: 021de...c77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå