Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Er en student på høyskole, og nå har en i klassen bursdag. Hun har invitert en del jenter på en fest hjemme hos henne. Øl og vin er velkommen men ikke sterkere saker. Så jeg regner med det er vanlig å ta med eget som man deler?

Nå har det seg slik at jeg ikke har vært på en slik hjemmefest før. Er ikke mye til festmeneske, men tenke nå jeg skulle prøve å være litt sosial. Hvor mye er vanlig å ta med seg? Er det vanlig å pynte seg til slikt? Er det noe jeg bør styre unna?

Anonymkode: 15bb5...6cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med en vinflaske til deg selv😊 Man pleier ikke å dele. Det er hvertfall ikke jeg vant til. Alle har med egen drikke til seg selv, også er det vanlig at den som inviterer stiller med en velkomsdrink eller shots fks. Er vanlig å pynte seg litt, ja. Kos deg🥂

• Liker 1
Skrevet

Er vanlig å pynte seg litt ja. Du kan jo eventuelt spørre noen av de andre jentene hva dem tenker ha på seg? 

Drikke er vanligvis slik at man tar med til seg selv, ikke for å dele. 

Skrevet

Ok :). Tar med meg en flaske hvitvin til meg selv. Jeg kjenner ikke de andre så godt, så føler det blir litt rart å spørre.
Nå er jeg også midt i 30 åra, mens de andre er 20-25, så vet ikke. Bruked de crop tops til fest så kan ikke jeg gjøre det :p.

Hva er det folk her pleier å kle på seg? Har ikke noe (finere klær) som passer, så jeg må kjøpe noe uansett.

-TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok :). Tar med meg en flaske hvitvin til meg selv. Jeg kjenner ikke de andre så godt, så føler det blir litt rart å spørre.
Nå er jeg også midt i 30 åra, mens de andre er 20-25, så vet ikke. Bruked de crop tops til fest så kan ikke jeg gjøre det :p.

Hva er det folk her pleier å kle på seg? Har ikke noe (finere klær) som passer, så jeg må kjøpe noe uansett.

-TS

Bruker ofte en svært bukse med en fin topp til, og pynter meg med litt smykker. 

Anonymkode: 82771...945

Skrevet

Jeans og en fin topp holder. Bruker alltid å ta med en vertinnegave da. Snacks på deling eller frukt eller blomster. Fruktfat m litt ost blir alltid satt veldig stor pris på. 

Skrevet

Ta med egen drikke til deg selv, er ikke vanlig å dele :) jeg ville hatt på meg sorte jeans eller en enkel bukse og en fin topp, med et fint smykke til. Lykke til!

Skrevet

Personlig så er jeg ikke så glad i å pynte meg ordentlig lenger, så det holder med hakket over det jeg tar på meg ellers. Kle deg så du føler deg fin, men også komfortabel det blir da rådet fra meg. 

Og drikke tar man med selv ja :)

Anonymkode: 08e66...19d

Skrevet

Pleier å ta med en flaske vin til meg selv, også pleier jeg vanligvis å kle med i en svart jeans og en fin topp.

Anonymkode: 606a0...dfd

Skrevet

Pleier å kle meg hakket over hverdagslig. En svart bukse, eller jeans. En pen, litt pyntet topp. Høye sko og smykker. :)

ta med drikke til deg selv. 

Anonymkode: c05ae...a9c

Skrevet

Ta med en vinflaske eller en sixpack som egen drikke. Ikke vanlig å dele, men ikke uvanlig å gi bort et glass om noen går tom heller...

Jeg bruker alltid å ha på meg kjole på fest, men nå er jeg også et skikkelig kjole-menneske. Så en enkel kort kjole synes jeg er bra, men svart bukse eller jeans med bluse, skjorte eller pen topp er også veldig vanlig.

Siden det er en bursdag ville jeg nok tatt med en flaske musserende som gave til jubilanten i tillegg. Eventuelt en blomsterbukett.

Skrevet

Så hyggelig. Det er vanlig å ta med seg en vinflaske eller noen ølbokser til seg selv. Hvis man ikke klarer å drikke det opp selv er det helt vanlig å dele. Jeg pleier å dele en flaske med en venninne, eller tilby de rundt et glass hvis jeg ser jeg ikke klarer å drikke opp. Det er ganske vanlig ser jeg. 

Jeg går med kjoler til hverdags, så for meg er saken enkel. For andre er det mer vanlig å ha på seg en bukse og en fin topp. Noen har på seg skjørt. Enkelte har på seg kjole. 

Ha det gøy! Det kan godt hende at dette er mer en sammenkomst enn en fest, og det er mye hyggeligere synes nå jeg. 

Anonymkode: 051e4...70e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...