Gjest manic Skrevet 31. mars 2005 #1 Skrevet 31. mars 2005 Dette er jo et gøyalt triks : http://www.awfuljunk.com/video/64/dizzy_kitty_2.php
flowerpower Skrevet 31. mars 2005 #2 Skrevet 31. mars 2005 Det har vært mye snakk om at det er dyremishandlning å holde innekatter,- men dette er dyremishandling, det :evil:
Gjest manic Skrevet 31. mars 2005 #4 Skrevet 31. mars 2005 Overreagerer dere ikke litt nå? Og tøyse pittelitt er vel ikke mishandling??
Gjest Hel Skrevet 31. mars 2005 #5 Skrevet 31. mars 2005 Overragere jeg ved å si jeg synes litt synd på den? :klø:
Tusenfryd Skrevet 1. april 2005 #6 Skrevet 1. april 2005 Husker vi la katt i svingstol og lo godt da den etter noen runder sjanglet rundt på gulvet. Vi la også marsvinet på platespilleren og spilte den rundt. Vi sluttet da vi ble 10 år og skjønte hvor vondt dette faktisk var for dyret.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #7 Skrevet 1. april 2005 Vi har ved et par anledninger svingt kattelekene til pusen i sirkel så han har blitt svimmel - ikke like mye/lenge/intenst som på videoen, men så han sjangla litt. Og joda, jeg syntes ltt synd på pusen vår også, selv om han "egentlig" sto fritt til å ikke løpe etter leken... (litt styggere å frustrere katten med å binde fast hyssing til halen, men..) Ville ikke kalt det dyremishandling. Noe annet er det om man gjør det ofte, liksom, og generelt har dyret for å ha det moro på detss bekostning.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #8 Skrevet 1. april 2005 Hadde det enda vært unger, men dama er jo voksen. :o
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #9 Skrevet 4. april 2005 Dette er jo et gøyalt triks : http://www.awfuljunk.com/video/64/dizzy_kitty_2.php "Triks" ? :o Det hun gjør her er å lure katta til å løpe i ring, hun LÆRER den ikke noe "triks". Heregud... at folk kan ha det morsomt på bekostningen av det dyr på en slik måte er sjokkerende (sjokkerende, men desverre ikke overaskende) Dere som synes dette er et "morsomt triks" kan jo forsøke å binde fast en unge på en slikk snurre-leke og snurre den rundt og rundt , og så løsner dere unger og ser på at den sjangler rundt , forvirret og svimmel. Og til dere som himler av øynene av denne sammenligningen: Homo sapiens er faktisk bare et dyr vi også, og jeg tviler på at det er mindre ubehagelig for et kattedyr å bli svimmel enn et primat. Voksne folk liksom.. Sukk. Det er ikke rart det finnes så mange dyr som lider når man ser hva som er akseptabelt.
MiniMjau Skrevet 4. april 2005 #10 Skrevet 4. april 2005 Jeg orker faktisk ikke klikke på linken en gang.
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2005 #11 Skrevet 14. april 2005 At folk lar seg more av dette er sprøtt... :-(
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #14 Skrevet 16. april 2005 Min kattepus løper etter halen sin UTEN innvirkning fra meg... er han masochist da eller? Dette er jo bare lek, og ok, katten blir svimmel et par sekunder. Dette er sikkert ikke noe damen driver med i timevis hver dag. Man må jo gå utfra at hun har et liv, og at dette var en morsom ting å filme... Fem minutter senere har katten glemt dette uansett. har ingen av dere snurret ungene deres på denne måten? Det har jeg gjort. De elsket det og ba om mer. Kanskje katter synes det er gøy også?
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #15 Skrevet 16. april 2005 Synes også folk overreagerer litt her. Kan høre av latteren på dama at dette ikke er noe hun gjør ofte. Jeg synes katten min var litt søt og morsom når den sjanglet etter at operasjons-bedøvelsen gikk over. Syntes synd på han, men han så litt morsom ut også. (Har dere aldri snurret til dere ble svimle..?)
Cand alt Skrevet 16. april 2005 #16 Skrevet 16. april 2005 Synes også folk overreagerer litt her. ..?) Jeg likte ikke innlegget. Hvordan kan du si at jeg overreagerer da? Dette er MIN reaksjon og den er riktig for meg.
Gjest manic Skrevet 16. april 2005 #17 Skrevet 16. april 2005 Jepp, alle har lov til å reagere akkurat som de vil! Selvfølgelig. Men jeg vil ikke ha det på meg at jeg oppfordrer til/liker dyremishandling. Jeg hadde aldri postet en film der dyr ble mishandlet. Jeg er et kattemenneske, tro det eller ei Jeg synes at katten var morsom, så søt ut, og litt stakkarslig ja. Jeg har selv fått katten jeg en gang hadde til å springe etter halen sin Men dyremishandling....come on!
Gjest Catwoman Skrevet 17. april 2005 #18 Skrevet 17. april 2005 Jeg syns heller ikke dette var noe spesielt å reagere på, vil på ingen måte kalle det dyremishandling. Det er bare uskyldig moro, katten tar ingen skade av det. Og det kommer fra meg, som er et ekte kattemenneske Pusen min gjør forresten det der selv, helt på egen hånd, når hun jager halen sin.
Brunhilde Skrevet 17. april 2005 #19 Skrevet 17. april 2005 I all videste verden! Dere som syns dette er så grusomt, leker ikke dere med katten(e) deres? For eksempel ved at de(n) skal løpe etter en leke som blir dradd foran den? Har dere aldri sett katten deres løpe etter sin egen hale? Surmagede syns jeg dere er! Og, bare i tilfelle noen reagerer, det er min reaksjon, den er riktig for meg!
Milly:) Skrevet 18. april 2005 #20 Skrevet 18. april 2005 Joa, litt synd på den, men det var jo bare lek. Tror ikke katten led noe særlig av det der (så ikke slik ut på den heller). Det var i alle fall ikke dyremishandling! Jeg fikk ikke frem filmen først, og leste bare innleggene her..jeg trodde filmen gikk ut på at noen snurret en katt rundt etter halen eller noe sånt :o Ble litt lettet når jeg fikk sett den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå