AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Ja altså 👆.. er det flere som har opplevd det samme, å miste mora si når det kommer ei svigerdatter inn i familien? Hun er tydelig den nye datteren nå. Ikke det at jeg og min mor har hatt et så strålende forhold i utgangspunktet, men det var langt bedre enn før hun ble forelsket i svigerdattera og hun ble den nye datteren. flere i samme båt? Anonymkode: e84f1...5de 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Hva med å fokusere på å bedre ditt eget forhold til moren din framfor å bruke tid og krefter på å være sjalu? Det må da være positivt at din bror har funnet ei dame som passer godt med familien? Siden hun kommer ny inn prøver hun sikkert litt hardere på å bli likt også. Kanskje du kan lære litt av henne? Hva er det hun gjør som moren din liker? Er hun flink til å hjelpe til? Viser omsorg? Viser interesse for det moren din er interessert i? Og hva gjør du? Anonymkode: 993f0...0bb 20
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å fokusere på å bedre ditt eget forhold til moren din framfor å bruke tid og krefter på å være sjalu? Det må da være positivt at din bror har funnet ei dame som passer godt med familien? Siden hun kommer ny inn prøver hun sikkert litt hardere på å bli likt også. Kanskje du kan lære litt av henne? Hva er det hun gjør som moren din liker? Er hun flink til å hjelpe til? Viser omsorg? Viser interesse for det moren din er interessert i? Og hva gjør du? Anonymkode: 993f0...0bb Du kan ikke ta mer feil. Svigerinna mi er egoistisk, aggressiv, gjør kun som hun vil, hjelper aldri til, er lat, viser lite omsorg. Ja nei jeg gidder ikke å forsvare det her også. Det gjør jeg dessverre nok på «familiehjemmebane» Anonymkode: e84f1...5de 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 Jeg er den svigerinna. Jeg er nok ikke akkurat din svigerinne, men jeg har også en svigermor som diller mer med meg enn hva hun gjør med sin egen datter. Jeg får mye gaver og hun hjelper meg mye med ting jeg trenger. Ringer meg ofte. Selv om jeg syns det er koselig så syns jeg det er veldig kleint i forhold til svigerinnen min. Jeg syns også det er litt ubehagelig i forhold til min egen mor. Men det er bare sånn at jeg og svigermor er veldig like som mennesker og antagelig hadde vært veldig gode venner om vi møttes i en annen setting også. Jeg blir da litt datter og litt venn. Anonymkode: d864c...ee4 7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er den svigerinna. Jeg er nok ikke akkurat din svigerinne, men jeg har også en svigermor som diller mer med meg enn hva hun gjør med sin egen datter. Jeg får mye gaver og hun hjelper meg mye med ting jeg trenger. Ringer meg ofte. Selv om jeg syns det er koselig så syns jeg det er veldig kleint i forhold til svigerinnen min. Jeg syns også det er litt ubehagelig i forhold til min egen mor. Men det er bare sånn at jeg og svigermor er veldig like som mennesker og antagelig hadde vært veldig gode venner om vi møttes i en annen setting også. Jeg blir da litt datter og litt venn. Anonymkode: d864c...ee4 Da er du jo ihverfall klar over det. Og det er jo bra. Men du kan nok ikke forvente deg at du noen gang får et bra forhold til din svigerinne da, men det er du kanskje heller ikke interessert i? Og det er bra du også er klar over hvordan dette virker ovenfor din mor. Du virker som du har god selvinnsikt. Nei, du er nok ikke min svigerinne for hun og min mor er så langt fra hverandre personlighetsmessig opprinnelig som det kan få blitt, men alikevel så har hun da altså tatt henne under sine vinger og gjort henne til datter istedenfor meg og jeg bare klør meg i hue og gråter bitre tårer og skjønner virkelig ikke hva som har skjedd. Men takk for et veldig konstruktivt og godt svar 🙂 ts Anonymkode: e84f1...5de 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #6 Skrevet 12. desember 2018 Svigermor og svigerinner! Aaaaah... den evigvarende krigen! Har en kone som er på bedre talefot med min mor en sin egen. Altså ikke missforstå, både min og hennes mor er veldig flotte mennesker, men hennes mor er veldig "kjedlig" i praten og holder seg til tema som ikke er interessant for de fleste. Min mor derimot er mer pratsom og opplyst, og man kan snakke med henne om alt. Hun har dessuten langt bedre humor, så da blir det sånn bare naturlig tenker jeg. Anonymkode: b5017...ffe
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7 Skrevet 12. desember 2018 Jeg har det akkurat som deg ts... bortsett fra at svigerinna mi er oppegående, energisk og har alt på strekk til en hver tid... jeg er syk og har ikke mulighet til å være i farta som hun er... Hun har tatt min plass på den måten at hun overkjører meg i felles familieavgjørelser og ved innkjøp av felles gaver til mine foreldre. Blant annet. Min mor er ekstremt begeistret og de tilbringer mye tid sammen... kjenner det er litt sårt faktisk... Anonymkode: 7fdb8...cba
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #8 Skrevet 12. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Svigermor og svigerinner! Aaaaah... den evigvarende krigen! Har en kone som er på bedre talefot med min mor en sin egen. Altså ikke missforstå, både min og hennes mor er veldig flotte mennesker, men hennes mor er veldig "kjedlig" i praten og holder seg til tema som ikke er interessant for de fleste. Min mor derimot er mer pratsom og opplyst, og man kan snakke med henne om alt. Hun har dessuten langt bedre humor, så da blir det sånn bare naturlig tenker jeg. Anonymkode: b5017...ffe Ja det skjønner jeg, noen ganger er det sånn.. men det som er rart her er at min mor og min svigerinne er så forskjellige som personer som det kan få blitt🤔 min mor var en mer jovial person før svigerinna mi kom inn i bildet. Nå har hun adoptert både henne som datter og hennes ufordragelige oppførsel. Min mor pleide å bry seg veldig om folk rundt seg, nå er det kun svigerdatteren som får all oppmerksomhet. Merkelig🤔 ts Anonymkode: e84f1...5de
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #9 Skrevet 12. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det akkurat som deg ts... bortsett fra at svigerinna mi er oppegående, energisk og har alt på strekk til en hver tid... jeg er syk og har ikke mulighet til å være i farta som hun er... Hun har tatt min plass på den måten at hun overkjører meg i felles familieavgjørelser og ved innkjøp av felles gaver til mine foreldre. Blant annet. Min mor er ekstremt begeistret og de tilbringer mye tid sammen... kjenner det er litt sårt faktisk... Anonymkode: 7fdb8...cba Da har vi det i samme båt og jeg føler med deg, det er utrolig sårt 💔 hva du mener med oppegående skjønte jeg ikke, for min svigerinne er jo oppegående hun også, greier jo jobb og den slags ting. Hun bare er så egoistisk, lat, vrang, usympatisk osv osv og jeg skjønner ikke hva min mor ser i henne, men hun er tydeligvis som din mor, ekstremt begeistret for henne. Ts Anonymkode: e84f1...5de
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #10 Skrevet 12. desember 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har vi det i samme båt og jeg føler med deg, det er utrolig sårt 💔 hva du mener med oppegående skjønte jeg ikke, for min svigerinne er jo oppegående hun også, greier jo jobb og den slags ting. Hun bare er så egoistisk, lat, vrang, usympatisk osv osv og jeg skjønner ikke hva min mor ser i henne, men hun er tydeligvis som din mor, ekstremt begeistret for henne. Ts Anonymkode: e84f1...5de Mente egentlig at "late og vrange" trekk ikke passer på noen opegående mennesker, hvis du skjønner?? Anonymkode: 7fdb8...cba 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #11 Skrevet 12. desember 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mente egentlig at "late og vrange" trekk ikke passer på noen opegående mennesker, hvis du skjønner?? Anonymkode: 7fdb8...cba Ok, da skjønner jeg, tror jeg ihvertfall. Svigerinna di er snill og grei, morsom og gjør familien bedre, men hun har alikevel tatt din plass i familien. men uansett om folk er snille og greie eller late og vrange så bør ingen menneske få «lov» til å ta plassen til det andre mennesket og få det til å føle seg mindreverdig. Det er sårt det vi opplever 💔 ts Anonymkode: e84f1...5de
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #12 Skrevet 12. desember 2018 Jeg kunne også vært den svigerinna, men forskjellen er at jeg og min samboer hjelper til når hans foreldre trenger hjelp. Svigerinnen og mannen er motsatt. De er vanskelige når man spør de om hjelp.ø, og ofte er det så mye frem og tilbake. Anonymkode: 59ddc...22b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #13 Skrevet 12. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne også vært den svigerinna, men forskjellen er at jeg og min samboer hjelper til når hans foreldre trenger hjelp. Svigerinnen og mannen er motsatt. De er vanskelige når man spør de om hjelp.ø, og ofte er det så mye frem og tilbake. Anonymkode: 59ddc...22b Her er det jeg og min samboer som har hjulpet til i alle år og også vært på besøk hos dem oftere enn de andre. Men alt endret seg når hun kom inn i familien og ble favoritten. Vi fortsatte i mange år med å være de samme snille «typene», men etterhvert nå når åra har gått og vi ser at hun blir mer og mer favoritten og jeg ser mer og mer at min mor forskjellsbehandler oss så har vi trukket oss mer tilbake. De hjelper de ikke med noe noen gang, men krever mye hjelp (og får det). Ts Anonymkode: e84f1...5de
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #14 Skrevet 12. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det jeg og min samboer som har hjulpet til i alle år og også vært på besøk hos dem oftere enn de andre. Men alt endret seg når hun kom inn i familien og ble favoritten. Vi fortsatte i mange år med å være de samme snille «typene», men etterhvert nå når åra har gått og vi ser at hun blir mer og mer favoritten og jeg ser mer og mer at min mor forskjellsbehandler oss så har vi trukket oss mer tilbake. De hjelper de ikke med noe noen gang, men krever mye hjelp (og får det). Ts Anonymkode: e84f1...5de Kjenner meg så igjen i det du skriver, TS! Vet ikke hav jeg skal si, men føler for å gi deg en klem. Anonymkode: 59ddc...22b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #15 Skrevet 12. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg så igjen i det du skriver, TS! Vet ikke hav jeg skal si, men føler for å gi deg en klem. Anonymkode: 59ddc...22b Tusen takk du snille du 🙂❤️ Ts Anonymkode: e84f1...5de 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #16 Skrevet 12. desember 2018 Jeg har det også slik, men min mor liker hverken sin sønn eller meg. "Svigerinnen" har et av og på forhold til min bror. Hun har et barn som ikke er hans, men min mor er fullverdig bestemor. Min bror er far når det passer min svigerinnen. Hun er i tillegg både ganske hjelpeløs (fysisk skade) og uten nettverk så hun trenger ekstremt mye praktisk hjelp. Har ikke sertifikat, og må bli kjørt mye rundt. Verken meg eller min bror spør om hjelp til noe som helst lenger, min mor er fullstendig utslitt av alt styret rundt svigerinnen. Det verste er at hun har valgt bort ALL familie rundt barnet, både egen og biologisk far av egen vilje, mens hun har rasert vår. Anonymkode: d9143...2bc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #17 Skrevet 12. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det også slik, men min mor liker hverken sin sønn eller meg. "Svigerinnen" har et av og på forhold til min bror. Hun har et barn som ikke er hans, men min mor er fullverdig bestemor. Min bror er far når det passer min svigerinnen. Hun er i tillegg både ganske hjelpeløs (fysisk skade) og uten nettverk så hun trenger ekstremt mye praktisk hjelp. Har ikke sertifikat, og må bli kjørt mye rundt. Verken meg eller min bror spør om hjelp til noe som helst lenger, min mor er fullstendig utslitt av alt styret rundt svigerinnen. Det verste er at hun har valgt bort ALL familie rundt barnet, både egen og biologisk far av egen vilje, mens hun har rasert vår. Anonymkode: d9143...2bc Kan ikke si noe annet enn at det høres grusomt ut og at det må være forferdelig trist og slitsomt 💔 ts Anonymkode: e84f1...5de
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #18 Skrevet 12. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å fokusere på å bedre ditt eget forhold til moren din framfor å bruke tid og krefter på å være sjalu? Det må da være positivt at din bror har funnet ei dame som passer godt med familien? Siden hun kommer ny inn prøver hun sikkert litt hardere på å bli likt også. Kanskje du kan lære litt av henne? Hva er det hun gjør som moren din liker? Er hun flink til å hjelpe til? Viser omsorg? Viser interesse for det moren din er interessert i? Og hva gjør du? Anonymkode: 993f0...0bb Jeg må si det at, at denne kommentaren har fått 8 «likes» er helt utrolig. Synes dere virkelig det ikke er rart at en mor velger sin svigerdatter ovenfor sin datter og så å skylde på meg uten å vite historien? Ts Anonymkode: e84f1...5de 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #19 Skrevet 12. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må si det at, at denne kommentaren har fått 8 «likes» er helt utrolig. Synes dere virkelig det ikke er rart at en mor velger sin svigerdatter ovenfor sin datter og så å skylde på meg uten å vite historien? Ts Anonymkode: e84f1...5de Synes det høres rart ut at din mor foretrekker svigerdatteren over deg når hun i følge deg er sååå fæl. Det skurrer jo noe voldsomt, det er jo du og? Anonymkode: c0a6d...a10 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #20 Skrevet 12. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes det høres rart ut at din mor foretrekker svigerdatteren over deg når hun i følge deg er sååå fæl. Det skurrer jo noe voldsomt, det er jo du og? Anonymkode: c0a6d...a10 Hun er litt redd for henne også tror jeg for hun er en «høyt på strå» jente, med bein i nesa som ikke er redd for å si akkurat hva hun mener så det er nok litt for å tekkes henne også. Men at du ikke tror jeg er snill, mens hun ikke er snill og at hun har overtatt min plass får bare være det samme, jeg kjenner sannheten og sorgen her, og hvordan jeg er som person kontra hvordan hun er som person. Jeg ville høre fra andre i samme situasjon og det har jeg jo fått noen eksempler på at er tilfelle. Ts Anonymkode: e84f1...5de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå