AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Regner med at det er vanlig å få samme helsesøster til barn nr to? Ønsker ikke det, og er en stor helsestasjon med mange helsesøstre, så håper ikke det er noe problem. Venter nr to nå straks, vurderer å ringe ned å høre. Har mine grunner til å ønske en annen, og kan gjerne oppgi de til helsestasjonen. Har også snakket med jordmor om dette, hun sier det ikke skal være noe problem. Største er det jo ikke så ofte vi er der med, så tenkte jeg ikke trenger å bytte der, fungerer greit. Noen som av ulike grunner har bedt om dette? Anonymkode: 40a1d...f6e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Vi har ikke samme helsesøster til våre to, det er helt tilfeldig hvem som blir valgt virker det som. Det er uansett ikke et problem å be om en annen eller å ønske å bytte helsesøster. Anonymkode: 8fee8...62c 2
Arkana Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 Vi har ikke samme helsesøster til våre. Nr 1 hadde en annen enn de to yngste. Jeg vet ikke om de tilstreber å ha samme helsesøster eller om det velges tilfeldig. Uansett var det ikke noe problem å ha ulike helsesøstre. Du kan uansett be om å bytte hvis du ønsker det.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 På vår helsestasjon tror jeg nesten ikke at vi har hatt samme helsesøster mer enn 2 kontroller på ett barn. De skiftes ut fortere enn man klarer å snu seg så tror ikke det er noe stress. Anonymkode: 29f88...afe
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 Hos oss fikk lillesøster samme helsesøster som storebror, er visst vanlig praksis der (bydel i Oslo). Kunne egentlig tenkt meg en ny, men er ikke så ille at jeg gidder bytte. Er det kapasitet nok er det uansett ikke noe problem å få en annen. Anonymkode: 7caad...902
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #6 Skrevet 12. desember 2018 Jepp, tålte virkelig ikke trynet på HS vi hadde med første - unnskyld meg 😛 Ringte bare helsestasjonen etter vi fikk samme med nr. 2, og bad om å få en annen. Anonymkode: 2d1c3...3ce
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7 Skrevet 12. desember 2018 Kunne også tenkt meg å få en annen hs med tredjemann. Den hs vi har nå behandler meg mer som en venninne og "likemann" eller kollega. Er selv sykepleier men i en slik setting vil jeg helst bli behandlet som bare en mor. Anonymkode: fa644...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #8 Skrevet 12. desember 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne også tenkt meg å få en annen hs med tredjemann. Den hs vi har nå behandler meg mer som en venninne og "likemann" eller kollega. Er selv sykepleier men i en slik setting vil jeg helst bli behandlet som bare en mor. Anonymkode: fa644...c4e For et luksusproblem. Du har tydeligvis ikke støtt på en helsesøster som mistenker deg for å være en dårlig mor. Anonymkode: 74d55...0d1
Hactar Skrevet 12. desember 2018 #9 Skrevet 12. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et luksusproblem. Du har tydeligvis ikke støtt på en helsesøster som mistenker deg for å være en dårlig mor. Anonymkode: 74d55...0d1 Ingen grunn til at dere ikke kan bytte helsesøster begge to, både du og hun som ønsker en helsesøster som ikke er redd for å gi veiledning til en sykepleier. 2
Gjest Kritt Skrevet 12. desember 2018 #10 Skrevet 12. desember 2018 (endret) Det pleier ikke å være noe problem å bytte helsesøster, uansett grunn. Det er jo en fordel for alle at det er god kjemi. Var jeg deg ville jeg bare bedt om å bytte, uten å oppgi noen grunn for det - det trenger du ikke. Jeg byttet selv i sin tid. Endret 12. desember 2018 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #11 Skrevet 12. desember 2018 Takk alle sammen, da skal jeg gi beskjed allerede nå at jeg ønsker en annen til nr to. Regner med at det blir hjemmebesøk etter noen dager slik som sist,da blir det rart å bytte etter det, så tror det er bedre jeg gir beskjed nå før han er født. Anonymkode: 40a1d...f6e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #12 Skrevet 12. desember 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et luksusproblem. Du har tydeligvis ikke støtt på en helsesøster som mistenker deg for å være en dårlig mor. Anonymkode: 74d55...0d1 Kjempeluksus. Alikevel er jeg lei av å aldri kunne være pasient eller mor i en slik setting. Jeg bør vite og kunne alt i mitt yrke om alt som handler om baby og kropp. Visste ikke at dette var en konkurranse om hvem som blir mistenkt mest i å være en dårlig mor. Anonymkode: fa644...c4e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå