AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Jeg har tre. SAS Eurobunus Mastercard for å få poeng på større kjøp. Trumf VISA for å få ekstra trumfpoeng når jeg handler mat. Shell Mastercard for å få enda mer bonus ved å betale de to over med dette. Anonymkode: f2c74...fd4
Gjest Dævendøtte Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Har kun ett og bruker det kun til reiser og når jeg handler på nett. Mastercard fra banken min. Burde kanskje fått meg et til diesel også.
Jellybean Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 Har et MasterCard som jeg bruker til netthandel og reiser.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 Har MasterCard som jeg bruker til netthandel, andre større innkjøp, og reiser. Opptjener SAS-poeng på dette. Har VISA på debetkortet. Betaler bestandig fakturaer ved forfall. Anonymkode: 81c80...fd9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 Har Visa Gull som jeg bruker til netthandel, som regel kun når jeg bestiller fra utlandet dog. Betaler tilbake summen når varen er kommet frem Anonymkode: bec8e...14d
ekkoet Skrevet 12. desember 2018 #6 Skrevet 12. desember 2018 Har bank norwegian som jeg bruker til "alt" Har dnb mastercard som jeg bruker til spesialtilbud og bensin Har et cresco som jeg brukte til bensing, men ikke bruker lengre etter jeg fikk dnb-kortet. Så lenge man betaler fakturaer ved forfall er den eneste bakdelen slik jeg ser det at man ikke får alle transaksjonene inn i nettbanken og kan bruke bankenes "min økonomi"-funksjon for å se hva pengene går til.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7 Skrevet 12. desember 2018 Ett, Coop mastercard, som gir meg 1% kjøpeutbytte på alle kjøp (unntatt hos konkurrerende matvarekjeder/ butikker). Anonymkode: 54a62...1a2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #8 Skrevet 12. desember 2018 Yx sitt for gode rabatter på drivstoff, dekker 100kr av netflix også. Handler med det og betaler tilbake med en gang. Anonymkode: f2099...58a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #9 Skrevet 12. desember 2018 Bank Norwegian- kjøper reiser med det og hotellopphold osv siden jeg samler opp poeng da. Har også mastercard fra banken min, men tenker å klippe det og avslutte avtalen siden det ikke brukes i tillegg til at fra 2019 av så regnes det man kan bruke i kreditt som gjeld selv om man ikke bruker det. Anonymkode: d4f2c...5fe
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #10 Skrevet 12. desember 2018 Har Norwegian sitt, men de halverer bonusen når du har handlet for 200 000. Bestilte derfor Coop mastercard for å få mer bonus. Bruker kredittkort på alt bortsett fra noen få steder som ikke tar kredittkort. Betaler selvsagt fakturaene i tide. Anonymkode: 44421...ed1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #11 Skrevet 12. desember 2018 1 time siden, ekkoet skrev: Har bank norwegian som jeg bruker til "alt" Har dnb mastercard som jeg bruker til spesialtilbud og bensin Har et cresco som jeg brukte til bensing, men ikke bruker lengre etter jeg fikk dnb-kortet. Så lenge man betaler fakturaer ved forfall er den eneste bakdelen slik jeg ser det at man ikke får alle transaksjonene inn i nettbanken og kan bruke bankenes "min økonomi"-funksjon for å se hva pengene går til. Det er jo en bakdel at det fra neste måned av regnes som gjeld, så om du f.eks kan bruke 100.000 tilsammen på kredittkortene dine så regnes dette som gjeld selv om du ikke har brukt det. Det er ganske ugunstig mtp kjøp av bolig Anonymkode: d4f2c...5fe
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #12 Skrevet 12. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en bakdel at det fra neste måned av regnes som gjeld, så om du f.eks kan bruke 100.000 tilsammen på kredittkortene dine så regnes dette som gjeld selv om du ikke har brukt det. Det er ganske ugunstig mtp kjøp av bolig Anonymkode: d4f2c...5fe Det kan man justere ned. Anonymkode: 1bc73...bfc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #13 Skrevet 12. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en bakdel at det fra neste måned av regnes som gjeld, så om du f.eks kan bruke 100.000 tilsammen på kredittkortene dine så regnes dette som gjeld selv om du ikke har brukt det. Det er ganske ugunstig mtp kjøp av bolig Anonymkode: d4f2c...5fe Man kan betale inn ekstra på kredittkortet slik at det ikke blir regnet som gjeld. Anonymkode: 44421...ed1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #14 Skrevet 12. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo en bakdel at det fra neste måned av regnes som gjeld, så om du f.eks kan bruke 100.000 tilsammen på kredittkortene dine så regnes dette som gjeld selv om du ikke har brukt det. Det er ganske ugunstig mtp kjøp av bolig Anonymkode: d4f2c...5fe Egne kredittkort bør vel sies opp en situasjon der man skal søke boliglån. Kredittkort man må ha fordi arbeidsgiver forlanger det MÅ det jo komme en slags løsning på? TS Anonymkode: f2c74...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #15 Skrevet 12. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan betale inn ekstra på kredittkortet slik at det ikke blir regnet som gjeld. Anonymkode: 44421...ed1 Ja, men det er ikke alle som har f.eks 100.000 på konto som de bare kan overføre på kredittkort her og nå for at det ikke skal regnes som gjeld det man har i kreditt. Anonymkode: d4f2c...5fe
SPOCA Skrevet 12. desember 2018 #16 Skrevet 12. desember 2018 (endret) Jeg har de fleste kredittkort det går an å få, men har satt det grensa på de fleste, siden kredittgrensene nå blir tatt med i det nye gjeldsregisteret. Synd, fordi det tross alt ikke er reell gjeld. Jeg bruker følgende kort mest; * Trumf Visa - til alle kjøp som ikke er i konkurrerende butikker til Norgesgruppen * Bank Norwegian - til alle kjøp i konkurrerende butikker til Norgesgruppen * Choice - til overnattinger i Choice-kjeden * yaBank - brukes primært til Netflix - gir 99 kr i rabatt hos Netflix per måned * Komplett - når jeg handler hos Komplett * Finnair - når jeg bestiller reiser via Finnair * SAS - når jeg bestiller reiser via SAS * Gebyrfri Gold - brukes til uttak på reiser i utlandet, samme som Bank Norwegian (back-up-kort) * LOfavør - Bilettforsikring osv. Brukes lite, men brukt det noen ganger til billettbestillinger. Har også kort som LOfavør, 365Privat, Flexi Visa, Ikano, Ikea osv. Endret 12. desember 2018 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #17 Skrevet 12. desember 2018 4 minutter siden, SPOCA skrev: Jeg har de fleste kredittkort det går an å få, men har satt det grensa på de fleste, siden kredittgrensene nå blir tatt med i det nye gjeldsregisteret. Synd, fordi det tross alt ikke er reell gjeld. Jeg bruker følgende kort mest; * Trumf Visa - til alle kjøp som ikke er i konkurrerende butikker til Norgesgruppen * Bank Norwegian - til alle kjøp i konkurrerende butikker til Norgesgruppen * Choice - til overnattinger i Choice-kjeden * yaBank - brukes primært til Netflix - gir 99 kr i rabatt hos Netflix per måned * Komplett - når jeg handler hos Komplett * Finnair - når jeg bestiller reiser via Finnair * SAS - når jeg bestiller reiser via SAS * Gebyrfri Gold - brukes til uttak på reiser i utlandet, samme som Bank Norwegian (back-up-kort) * LOfavør - Bilettforsikring osv. Brukes lite, men brukt det noen ganger til billettbestillinger. Har også kort som LOfavør, 365Privat, Flexi Visa, Ikano, Ikea osv. Godt tips! Betaler du årsgebyr? Anonymkode: f2c74...fd4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #18 Skrevet 12. desember 2018 Et viktig moment som ikke er nevnt er om disse kortene dere bruker tilbyr efaktura eller avtalegiro. Jeg glemmer fort å betale og det blir så styr hvis jeg må punche lange kid nummer inn i nettbanken hver måned. Anonymkode: e4c5b...d91
Million Skrevet 12. desember 2018 #19 Skrevet 12. desember 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et viktig moment som ikke er nevnt er om disse kortene dere bruker tilbyr efaktura eller avtalegiro. Jeg glemmer fort å betale og det blir så styr hvis jeg må punche lange kid nummer inn i nettbanken hver måned. Anonymkode: e4c5b...d91 Ja, det har jo alle nå til dags. Jeg har flere kredittkort, bl.a. Ya-bank Visa kredittkort og re:member Visa kredittkort og Trumf Visa kredittkort og noen flere, og alle sender regningen ferdig utfylt som e-faktura i nettbanken. Ingen tasting nødvendig, bare å godkjenne. Jeg betaler hele saldoen hver gang og utsetter ingenting, så da er det bare å betale det ferdigutfylte totalbeløpet som allerede er fylt ut. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #20 Skrevet 12. desember 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et viktig moment som ikke er nevnt er om disse kortene dere bruker tilbyr efaktura eller avtalegiro. Jeg glemmer fort å betale og det blir så styr hvis jeg må punche lange kid nummer inn i nettbanken hver måned. Anonymkode: e4c5b...d91 Helt enig med deg her. Jeg hadde Uno YX sitt drivstoffkort. Fakturaen lot seg ikke legge inn i nettbanken med efaktura eller avtale. Ble så irritert at jeg klippet kortet og avsluttet kundeforholdet. Etterpå oppdaget jeg at Flexi Visa Fra Santander faktisk gav bedre rabatt på drivstoff og der oppretter en enkelt efaktura. I tillegg har vi Esso kort til bilvask. Det gir 25 % avslag på bilvask på Esso. 365 kortet har vi til å fylle drivstoff på Esso, det er best på nettopp Esso. Men Esso har ofte mye høyere drivstoofpriser enn Uno YX. så her trixer og mixer vi bode kort og fyllinger. My Holiday gir rabatter ved bestilling hos Ving. Norwegian gir gebyrfri uttak i minibank i utlandet og renter som ikke løper før kortets forfallsdag, så det kortet bruker vi i utlandet. Ett kort til netthandel fra vår dagligbank. Og diverse annet som gir ulike fordeler ved spesiell bruk. Blir det nå endringer i kredittkort og vi vurderer en lånesøknader for bytte av bolig så får vi revurdere kredittkortbunken. For alt vi har trenger vi strengt tatt ikke. Anonymkode: 859bf...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå