Gå til innhold

Skrive søknad, stilling utlyst internt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bedriften jeg jobber i har utlyst ledige stillinger internt i bedriften. Jeg vurderer å legge inn en søknad.

Men hvordan utformer man en søknad når man søker på en intern stilling? På samme måte som om jeg var en utestående?

F.eks: "Hei. Mitt navn er ***."?

Anonymkode: 3e6f2...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Internt eller eksternt utlyst: man starter aldri en jobbsøknad med «Hei. Mitt navn er...» 

Du starter med «Det vises til internt utlyst stilling som xxx.» Avhengig av virksomhetens størrelse kan du fortsette med «Mitt navn er NN, og jeg jobber i dag i avdeling for MM» eller bare gå rett til «Jeg vil med dette søke på den utlyste stillingen.» 

Akkurat som for en ekstern stilling må du fortelle hvorfor du søker på den utlyste stillingen og hva som gjør deg interessant for arbeidsgiver. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intern søknad kan jo være så mangt. Er det en stor organisasjon eller er det noen som kjenner deg. 

Alle søknader må være satt opp på en formell måte, men når du skal fremheve din motivasjon og hva du vil bidra med i ny stilling må du ta hensyn til hvor mye de vet om deg og den jobben du gjør i dag. Du må skrive direkte til den som skal lese søknaden, men på en formell måte. Du har sikkert erfaring fra tidligere også som de ikke vet om/husker.

Noen ganger kan det være nok å vise interesse, men hvis stillingen lyses ut så skal det være en søknadsprosess og da må du vise at du er profesjonell.

Anonymkode: 47494...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...