Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min og jeg har bestilt oss en tur i midten av neste mnd. Jeg er ikke gravid, men jeg bare lurer på hvordan det er å fly hvis jeg blir gravid innen den tid? Jeg flydde sist jeg var gravid, og det endte i SA. Om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men det sitter litt i meg enda kjenner jeg..

Anonymkode: d01a0...405

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint å fly så tidlig i graviditeten, det er bare evt de siste månedene man ikke kan fly. Og det er ingen sammenheng mellom å fly og SA, så det var nok helt tilfeldig. (SA skjer nesten alltid fordi noe går galt i den tidlige utviklingen av fosteret, og har ingenting å gjøre med om du sitter på et fly i noen timer.)

Så tidlig merker du sannsynligvis ikke mye til graviditeten engang, men anbefaler midtgangsete så det er enkelt å komme seg på do om du er kvalm eller må tisse ofte. Støttestrømper hjelper med blodsirkulasjonen og husk å drikke vann.  God tur! 

Anonymkode: e30b2...2a2

• Liker 1
Skrevet

En flytur kan ikke utløse spontantabort. Det er nok som den over her sier helt tilfeldig. Spontantabort er veldig vanlig..  Selvfølgelig vil mange lete etter "grunnen" til at det skjedde med dem og finne en kobling mot en hendelse som tilfeldigvis skjedde rundt samme tid som SA'en. Bestill deg tur med god samvittighet, og krysser fingrene for at spiren sitter snart! :)

Anonymkode: 69bbd...183

• Liker 1
Skrevet

Flytur har ingenting med SA å gjøre. Blodpropp derimot kan være en fare. Eller vann i beina. Det er bare å holde beina oppe/ha på strømper.

Har flydd i uke 3, uke 26 og 13 og 11. Ingen problem.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min og jeg har bestilt oss en tur i midten av neste mnd. Jeg er ikke gravid, men jeg bare lurer på hvordan det er å fly hvis jeg blir gravid innen den tid? Jeg flydde sist jeg var gravid, og det endte i SA. Om det var tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men det sitter litt i meg enda kjenner jeg..

Anonymkode: d01a0...405

Hadde det vært noen som helst sammenheng mellom SA og flyvninger så hadde sammenhengen for lengst blitt oppdaget og alle kvinner i fertil alder, ville blitt graviditetstestet før de fikk fly. Flyvertinner har jo flydd når de har vært gtavide. Aldri hørt at denne yrkesgruppen har forhøyet risiko for SA. 

Tilfeldigheter, mrn jeg forstår at du tenker tenk om du ikke hadde flydd. 

Anonymkode: 3302a...7b2

Gjest Mammalivet
Skrevet

Skjønner det er lett å koble SA’n mot flyturen, men det har nok ingen kobling. 

Jeg har mistet flere ganger uten å ha nærmet meg en flyplass, og fløy både tidlig og sent i sist svangerskap som gikk helt fint :) I uke 5/6 jeg fløy først, deretter i uke 8. Min siste tur var jeg 33 uker på vei, 36 på vei tilbake til Norge. Det gikk helt fint det også, men jeg hadde ikke fått flydd senere. 

Jeg bruker alltid støttestrømper når jeg er gravid og flyr, sånn i tilfellet. Vil ikke ha blodpropp. Og forsøk å beveg deg litt når du kan :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...