AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #1 Skrevet 12. desember 2018 Blir da svindyrt å ha telefon dersom man skal ha den nyeste hele tiden... jeg synes nå iphone 5s fungerer helt fint enda. Anonymkode: aacc7...82d 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 Ja, så derfor trenger man ikke å kjøpe ny telefon så ofte. Jeg kjøpte ny telefon nettopp fordi den gamle hadde veldig dårlig batteri, men ellers merker jeg ikke særlig stor forskjell. Den gamle var da 3 år gammel. Litt bedre kamera kanskje, men ellers ganske likt. Anonymkode: 17ccc...bb1
Duff Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 Min tre år gamle iPhone som jeg kjøpte brukt er like god som min manns ett år gamle. Ingen merkbar forskjell.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 Har en eldre Sony xperia, snart 2 år. Den har vært med på litt av hvert, det siste den gjorde var en badetur. Var bare å tørke den, så var den like god. Har tatt noen forhåndsregler: skjermbeskytter og deksel. Og mtp at jeg legger den overalt, barn hjemme og bruker den i jobbsammenheng. Og antall ganger rett i betonggulv eller fliser. Jeg gidder ikke å kjøpe ny, kun for å ha det nyeste. Anonymkode: 59cf1...d34
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #6 Skrevet 12. desember 2018 Kjøpe ny mobil hver gang en ny modell kommer ut er like idiotisk som å bytte bil hver gang en ny modell kommer ut. Jeg bytter kun ut mobilen når den ikke funker lengre. Anonymkode: 8231d...30d 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #7 Skrevet 12. desember 2018 Den teknologiske utviklingen går jo fremdeles fremover, så noe bedre vil de nye telefonene være. Blant annet skjer det ting med både skjerm og kamera. Men om du er fornøyd med den gamle og synes den fungerer bra ser jeg ingen grunn til å bytte bare for å bytte. (Men litt moro at det er akkurat en 5S du har. Vi hadde en del av dem på jobben, og jeg tror aldri vi har hatt en telefonmodell det var mer trøbbel med. 5'ern var gull, men 5S kunne kollegaene mine knapt få kvittet seg med fort nok. ) Anonymkode: cee35...daf
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #8 Skrevet 12. desember 2018 Men er ikke batteriet dårlig nå, og spesielt i kulda? Min sønn har en iphone SE, den er vel 3,5 år nå, og strømmen forsvinner utrolig fort ute nå. Så han får min gamle iphone 7, mens jeg har kjøpt med iphone XR. Jeg synes det er helt unødvendig å bytte hvert år, men etter 3 års tid, så blir batteriet ganske dårlig. Anonymkode: 88485...1f6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #9 Skrevet 12. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke batteriet dårlig nå, og spesielt i kulda? Min sønn har en iphone SE, den er vel 3,5 år nå, og strømmen forsvinner utrolig fort ute nå. Så han får min gamle iphone 7, mens jeg har kjøpt med iphone XR. Jeg synes det er helt unødvendig å bytte hvert år, men etter 3 års tid, så blir batteriet ganske dårlig. Anonymkode: 88485...1f6 Hvorfor ikke bare kjøpe nytt batteri? 250 kroner for nytt batteri til SE'en er jo langt billigere enn ny telefon. Anonymkode: d8f45...c73
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #10 Skrevet 12. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men er ikke batteriet dårlig nå, og spesielt i kulda? Min sønn har en iphone SE, den er vel 3,5 år nå, og strømmen forsvinner utrolig fort ute nå. Så han får min gamle iphone 7, mens jeg har kjøpt med iphone XR. Jeg synes det er helt unødvendig å bytte hvert år, men etter 3 års tid, så blir batteriet ganske dårlig. Anonymkode: 88485...1f6 Ja, men om batteriet er dårlig fungerer den jo ikke bra lenger. Og da må man bestemme seg for om man skal bytte batteri eller om det er OK med en unnskyldning til å kjøpe ny telefon. Hva som er beste løsning er jo helt opp til hver enkelt. Anonymkode: cee35...daf
-jk- Skrevet 12. desember 2018 #11 Skrevet 12. desember 2018 Jeg byttet nylig på min SE som jeg kjøpte i mars 2016. Det kostet 349 kroner, men når verkstedet (offisiell Apple-butikk) skulle demontere det gamle ble det noe feil (kortslutning eller noe sånt) så de ødela telefonen. Da måtte de bestille opp en ny SE til meg, så jeg fikk splitter ny telefon for 349,- Den holder nok fint 2-3 år til, så får jeg ta en vurdering på om jeg skal bytte batteri igjen da eller ikke. Kapsitetsmessig og funksjonsmessig er den mer enn bra nok. Mobiltelefonene har etterhvert kommet dit PCene kom for en del år siden. På 90-tallet var det bare å kjøpe ny PC nesten hvert år om man skulle kjøre den siste programvaren. Alle gikk og hungret etter mer kraft. Utpå 2000-tallet hadde maskinvaren "tatt igjen" programvaren, og nå er selv en 7-8 år gammel PC mer enn rask nok for alle normale oppgaver (tenker da ikke på spill og avansert videoredigering). Tilsvarende duger en 3-4 år gammel mobil til stort sett alt som mobiler brukes til. Det var ikke tilfellet for noen år siden, jeg husker min iPhone 3G og senere 3GS ble ganske treg etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #12 Skrevet 12. desember 2018 1 minutt siden, -jk- skrev: Jeg byttet nylig på min SE som jeg kjøpte i mars 2016. Det kostet 349 kroner, men når verkstedet (offisiell Apple-butikk) skulle demontere det gamle ble det noe feil (kortslutning eller noe sånt) så de ødela telefonen. Da måtte de bestille opp en ny SE til meg, så jeg fikk splitter ny telefon for 349,- Den holder nok fint 2-3 år til, så får jeg ta en vurdering på om jeg skal bytte batteri igjen da eller ikke. Kapsitetsmessig og funksjonsmessig er den mer enn bra nok. Mobiltelefonene har etterhvert kommet dit PCene kom for en del år siden. På 90-tallet var det bare å kjøpe ny PC nesten hvert år om man skulle kjøre den siste programvaren. Alle gikk og hungret etter mer kraft. Utpå 2000-tallet hadde maskinvaren "tatt igjen" programvaren, og nå er selv en 7-8 år gammel PC mer enn rask nok for alle normale oppgaver (tenker da ikke på spill og avansert videoredigering). Tilsvarende duger en 3-4 år gammel mobil til stort sett alt som mobiler brukes til. Det var ikke tilfellet for noen år siden, jeg husker min iPhone 3G og senere 3GS ble ganske treg etterhvert. hva er forskjellen på 5s og SE`? Anonymkode: aacc7...82d
addict Skrevet 12. desember 2018 #13 Skrevet 12. desember 2018 Min iphone 7 er vel rundt 2,5 år gammel nå og jeg har ikke tenkt tanken på at jeg har behov for ny engang 😛
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #14 Skrevet 12. desember 2018 Jeg oppgraderte fra SE til 8s pluss fordi jeg ville ha stor skjerm og prisforskjellen på 8 og 8s ikke var stor. De nye er alt for dyre for meg. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: hva er forskjellen på 5s og SE`? Anonymkode: aacc7...82d Innmaten, SE er raskere, har bedre kamera osv. Anonymkode: 940b6...be1
-jk- Skrevet 12. desember 2018 #15 Skrevet 12. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hva er forskjellen på 5s og SE`? Anonymkode: aacc7...82d SE har mye raskere prosessor (A9 mot A7), dobbelt så mye RAM, vesentlig bedre kamera og støtte for Apple Pay. Ellers er de ganske like, samme skjerm osv.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #16 Skrevet 12. desember 2018 Min IPhone 5s er 5 år gammel og funker bra fortsatt. Har byttet batteri på den. Anonymkode: 9562f...3c1
-jk- Skrevet 12. desember 2018 #17 Skrevet 12. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppgraderte fra SE til 8s pluss fordi jeg ville ha stor skjerm og prisforskjellen på 8 og 8s ikke var stor. De nye er alt for dyre for meg. Innmaten, SE er raskere, har bedre kamera osv. Anonymkode: 940b6...be1 Her er det motsatt, jeg vil ikke bytte fra SE da jeg ikke vil ha en diger tohåndstelefon Selv iPhone 8 med 4,7" er for stor for min smak.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #18 Skrevet 12. desember 2018 Jeg har en snart 7 år gammel iphone 5 som skal byttes ut. Ja, det er dyrt å bytte ut, men jeg er ikke lengre interessert å ha en telefon hvor jeg ikke kan laste ned eller bruke halvparten av appene jeg trenger fordi IOS'en er for gammel Anonymkode: fb1c1...f50
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #19 Skrevet 12. desember 2018 Har en 3 år gammel Samsung Galaxy xCover 3. Mer enn god nok til å ringe og sende meldinger med. Bruker sjelden kamera eller andre funksjoner, de eneste appene jeg har er Easypark og Vipps. Anonymkode: f928a...bd8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #20 Skrevet 12. desember 2018 Her varer telefonene (iPhone) litt over et år før enten batteriet blir helt ræva eller skjermen knuses (eller begge deler) Anonymkode: bcd38...6d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå