Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva nå liksom? Noe så utrolig flaut!! Føler meg mislykket

Anonymkode: 237f2...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konting. Er ikke så uvanlig å stryke altså, går helt fint. Har selv en muntlig eksamen fra i sommer jeg må ta opp nå til våren :)

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, gobbledigook skrev:

Konting. Er ikke så uvanlig å stryke altså, går helt fint. Har selv en muntlig eksamen fra i sommer jeg må ta opp nå til våren :)

Føler meg så dum :( Krysser fingre og tær for oss at det går bedre til våren 

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger kan det skje, i klassen vår var det 11 som strøyk på muntlig. Lese lese lese.. med erfaringen fra denne, i form av hva de spurte om osv er du nok mer forberedt neste gang. Lykke til😁

Anonymkode: e6af2...8f3

Skrevet

Er lite tips er å ikke legge denne muntlige helt vekk, lag deg gode notater skriv ut 3 eksemplarer og legg ett på do, i stua og på kjøkkenet.. så glinser du over når du lager mat ect 😅 hørt det har vært triks for noen.. vanskelig og ta det opp når det ligger og ulmer og du bare vil glemme det 😋

Anonymkode: e6af2...8f3

Skrevet

Jeg strøk selv i matte. Tok bare opp eksamen igjen og vipps så er jeg butikkleder :) Du får alltids tatt opp eksamen, er ikke noe stor problem.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva nå liksom? Noe så utrolig flaut!! Føler meg mislykket

Tror det er viktig at du går til sensor og finner ut av hva som gjorde at du strøk til eksamen. Så slipper du å gjøre de samne feilene om igjen. Og det er ingen krise om du stryker. Du har flere forsøk å ta en eksamen på. Bare forbered deg bedre til neste forsøk. Lykke til!

Endret av Serafin
Skrevet

Ja, det er ganske dritt å stryke, men du er slettes ikke alene om det. Det er så mange som stryker på minst 1 eksamen i løpet av studietiden. Noen stryker også med vilje for å få tilgang til konteeksamen. 

Selv om du sitter med mange negative følelser nå vil dette gå over med tiden. Ta deg noen dager der du kobler helt av, så kan du kikke litt på dette igjen og legge opp en plan for hva du skal gjøre videre. Når er neste gang du kan ta eksamen for eksempel? 

Dette går bra! 

Anonymkode: 98f5e...ea6

Skrevet

Strøk selv på muntlig eksamen. Fikk beskjed om at muntlig eksamen kom til å vare i 45 min, og vi ville få spørsmål fra hvert kapittel i pensumboken, og at vi skulle gå gjennom hvert kapittel. Ok, 5 min pr spørsmål, det må vel gå greit tenkte jeg. 

Feil. Jeg møter på eksamen, og sensor bruker 20 min på hvert kapittel...dvs. at vi får gått gjennom to kapittel, og en brøkdel av tredje kapittel. Det var også de to jeg hadde minst peiling på. Hadde lagt 90% av innsatsen i å mestre de andre, som jeg også følte var langt viktigere / sentrale emner for faget. 

Strøk på eksamen, og det var ingen mulighet for kont. eksamen. Var sur på meg selv, men var også mektig forbannet på sensor, fordi h*n brukte så lang. Hadde jeg vist hvordan progresjonen hadde blitt, så hadde jeg følgelig svart "pass" på de første spørsmålene. På skriftlig eksamen fikk jeg B, men det nytter lite når man også må ha bestått muntlig. 

Anonymkode: e3ebb...5d0

Skrevet
17 timer siden, Mia00 skrev:

Jeg strøk selv i matte. Tok bare opp eksamen igjen og vipps så er jeg butikkleder :) Du får alltids tatt opp eksamen, er ikke noe stor problem.

Men det var vel ikke på høgskolenivå?

Anonymkode: 244ac...7b3

Skrevet

Jeg har aldri strøket på muntlig eksamen, men jeg kan snakke for en kompis av meg som strøk i fjor. Han tok opp eksamen igjen og sa spørsmålene han fikk da han tok konte var lettere enn første gangen, men det eneste var kjip var at han måtte til en annen campus for å ta opp eksamen. Dette klarer du :) 

Anonymkode: c2b38...53e

Skrevet

Jeg strøk på en muntlig eksamen siste semester, eneste som strøk, måtte vente ett år for å ta opp eksamen med neste kull. Gikk fra F til B. 
Kjedelig å måtte vente ett år, og ikke fullføre på normert tid, men shit happens. Det er ikke verre stryke på muntlig enn skriftlig. 

Anonymkode: 68cad...354

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...