Gå til innhold

Gallesteinsanfall ved stress?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde et kraftig gallesteinsanfall for første gang for tre uker siden, og fikk da noen sprøyter og litt voltaren og var i helt grei form etter en uke. Nå kjenner jeg på nytt at smertene begynner å komme, og det passer sykt dårlig siden jeg har eksamen i morgen. Denne gangen vet jeg heldigvis hva det er, så jeg tror ikke jeg skal dø (var sikker på at jeg skulle det sist). 

Men jeg bare lurte på om det kan være stresset som utløser det denne gangen? Jeg er nemlig ganske stresset. 

En annen ting er, dersom dere vet noe om det, hva jeg gjør mht eksamen dersom det ikke gir seg på noen timer? Ringer jeg lege og får legeerklæring eller noe? Sist varte det i ti timer nemlig, så jeg var ikke istand til å gjøre noe som helst etterpå. 

Anonymkode: b690d...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke stress påvirker dannelse av gallestein på noen måte, men veit jo ikke. Jeg har selv vært borte fra eksamen på grunn av gallesteinsanfall tidligere. Sendte en mld til fastlegen og ba om legeerklæring som jeg sendte inn til skolen. Har du fått smertestillende som virker og som du kan ta hjemme? God bedring! Hilsen ei som har slitt med gallestein i mange år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at disse smertene begynner å komme om jeg ikke har spist på en god stund. Spiser da en tør brødskive / rundstykke for å prøve å stoppe det. Pleier å fungere 

Anonymkode: 285de...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stress kan føre til galleanfall. Ikke dannelse av gallestein, men galleanfall. Dvs overproduksjon av galle, som gjør den utvider seg og du får vondt fordi den ikke klarer å kvitte seg med gallesaften like fort som du danner den.

Anonymkode: 7982f...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...