Gå til innhold

Håndtere baby etter alkoholinntak

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan gjør dere det med håndtering av baby etter alkohol? Hvor setter dere grensen?

Et eksempel: Mannen drikker 3 glass rødvin på en kveld. Er det da helt greit at han har baby på fanget, koser, klemmer, skifter bleie, osv? En ting er jo hvordan alkoholen påvirker kroppen, dømmekraft, osv. En annen ting er dette med å "puste alkohol" på baby.

Endret av Jimjam
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs hvor stor mannen er. Min mann er 192 på sokkelesten og veier nærmere 100 kilo, tre glass har liten innvirkning på han så lenge han har spist og sovet som normalt. 

Anonymkode: 44f94...f8a

• Liker 4
Skrevet

Nulltoleranse. Ingen får håndtere mitt barn med alkohol i blodet. Selv om de ikke tror de er påvirket så merker barnet det. Barn er veldig følsomme for endringer.

Anonymkode: 0306c...cce

• Liker 2
Skrevet

Om han uke virker beruset er det ikke noe problem. Men jeg ville ikke latt de sove sammen.

Anonymkode: 359fb...377

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
6 timer siden, Jimjam skrev:

Hvordan gjør dere det med håndtering av baby etter alkohol? Hvor setter dere grensen?

Et eksempel: Mannen drikker 3 glass rødvin på en kveld. Er det da helt greit at han har baby på fanget, koser, klemmer, skifter bleie, osv? En ting er jo hvordan alkoholen påvirker kroppen, dømmekraft, osv. En annen ting er dette med å "puste alkohol" på baby.

Hadde vært ok for meg. Det som hadde spilt noen rolle, var om dette skjedde hver helg, eller en sjelden gang i blant. 

Jeg hadde ikke sovet i samme seng som baby etter tre glass vin. 

Gjest BearMama
Skrevet

Om han drikker 3 glass rødvin fordelt på en hel kveld så ser jeg ikke det på som å drikke engang. 

Klart, nå har mannen min vært avholds i mange år så han hadde faktisk kanskje blitt litt full 🙈😅

Fra spøk til revolver. 

Jeg har i utgangspunktett nulltoleranse for barn og alkohol OM det er snakk om at en drikker seg beruset.

Å ta et par glass vin på kvelden med god mat der en har et normalt forhold til alkohol og ikke er avhengig av de glassene daglig er ikke noe problem sammen med barn. Jeg er selv avholds, uten at det ligger noe spesiell grunn bak, men ser ingen problem at det er alkohol i en barnefamilie så lenge det er noe som skjer av og til i små(!)mengder til maten eller fotballkampen. 

Barn har ikke vondt av å vokse opp med et normalt forhold til alkohol så lenge foreldrene har kontroll og konsumerer alkohol i små mengder en lørdag her og der. Det er ikke alkoholen i seg selv som er et problem. Det er menneskene som drikker det og forholdet de har til alkohol som avgjør om det er ok eller ikke.

Skrevet

For vår del går det greit... Jeg tar meg gjerne en øl en sjelden gang på kvelden. Eller to. Å skifte bleie, kose, mate osv osv er ingen problem. Er mann selv. Jeg kjenner meg selv, og vet at jeg ikke blir noe særlig påvirket av en eller to øl.

Om det skulle bli noe mer, nei da holder jeg meg unna :). Og dette med å puste inn alkohol på babyen er bare tull.  

Anonymkode: 2b554...ad4

Skrevet

Null toleranse. Barn og alkohol hører ikke sammen rett og slett. 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Jimjam skrev:

Det trenger du ikke bekymre deg for, det er beruselsen som er skadelig. 3 glass rødvin hadde vært helt fint for min mann, men helt på grensen for min del.

Anonymkode: 664e9...250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...