Gå til innhold

Overført mellom egne kontoer - pengene forsvant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å sjekke om dette er noe noen andre har opplevd, det måtte selvsagt skje  når bankens kundeservice nettopp har stengt.

Jeg overførte nettopp et (for meg) større beløp fra brukskonto til en annen av mine kontoer i samme bank, som jeg ofte gjør.

Men til min store fortvilelse forsvant pengene fra brukskonto, men dukket ikke opp på kontoen jeg overførte dem til. Jeg har sjekket fire ganger, tall for tall, at kontonummeret pengene er overført til er riktig - men likevel kom ikke pengene inn på den kontoen! Jeg skal ta kontakt med banken hvis de enda ikke er inne når jeg står opp i morgen, men jeg ville bare sjekke om noen andre har opplevd lignende og vet om dette er en normal «feil»?

Mest for nattesøvnens skyld. Jeg overfører ganske mye mellom kontoene mine, og pengene har alltid vært på rett plass øyeblikkelig etterpå, så jeg ble litt varm når jeg så at det ikke skjedde denne gang.. 

Anonymkode: d6097...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å sjekke om dette er noe noen andre har opplevd, det måtte selvsagt skje  når bankens kundeservice nettopp har stengt.

Jeg overførte nettopp et (for meg) større beløp fra brukskonto til en annen av mine kontoer i samme bank, som jeg ofte gjør.

Men til min store fortvilelse forsvant pengene fra brukskonto, men dukket ikke opp på kontoen jeg overførte dem til. Jeg har sjekket fire ganger, tall for tall, at kontonummeret pengene er overført til er riktig - men likevel kom ikke pengene inn på den kontoen! Jeg skal ta kontakt med banken hvis de enda ikke er inne når jeg står opp i morgen, men jeg ville bare sjekke om noen andre har opplevd lignende og vet om dette er en normal «feil»?

Mest for nattesøvnens skyld. Jeg overfører ganske mye mellom kontoene mine, og pengene har alltid vært på rett plass øyeblikkelig etterpå, så jeg ble litt varm når jeg så at det ikke skjedde denne gang.. 

Har kontoen du overførte til vært i minus?

Anonymkode: 96df0...87e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei -TS

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer heller ikke opp i kontooversikten/kontobevegelser på kontoen jeg overførte til, at beløpet er overført. Men det er trukket fra brukskonto, og på kontobevegelsene til brukskonto står det altså at beløpet er overført til den andre kontoen.

Skrevet

Det kan jo hende i noen tilfeller at det kan ta litt tid. 

Anonymkode: 42c1c...2f9

• Liker 3
Skrevet

Det har skjedd meg også ofte, spesielt i mobilbanken. Men da må jeg lukke appen, så prøve på nytt eller vente

Skrevet

Hvis du har flere kontoer enn de to i samme bank, sjekk de andre om du kan ha valgt feil konto?

Skrevet

Har du valgt vanlig betaling i stedet for overføring mellom egne konti?

Anonymkode: ca06a...8b9

Skrevet

Jeg har konto i Eika. Det kan ta litt tid noen ganger før jeg ser beløp jeg har overført til meg selv. 

Anonymkode: 54c54...f68

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Nordea, under "Overføing mellom egne konto" så kan man kun velge de man har selv fra en nedtrekksmeny. Så umulig at pengene forsvinner til en ukjent konto.

Hos meg står de som disponible med en gang.

Anonymkode: 3fd46...128

Skrevet

TS her, takk for innspill! Jeg sjekket kontoen når jeg våknet i morges, og pengene var overført til rett konto.

Jeg brukte mobilbank og valgte overføring mellom egne kontoer, ikke betaling. Har Sparebanken Vest. Det har som sagt aldri skjedd før, men siden pengene kom inn i løpet av natta så kan jeg tenke meg at det har vært en teknisk feil eller lignende 🙂 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her, takk for innspill! Jeg sjekket kontoen når jeg våknet i morges, og pengene var overført til rett konto.

Jeg brukte mobilbank og valgte overføring mellom egne kontoer, ikke betaling. Har Sparebanken Vest. Det har som sagt aldri skjedd før, men siden pengene kom inn i løpet av natta så kan jeg tenke meg at det har vært en teknisk feil eller lignende 🙂 

Har samme bank som deg og det har skjedd med meg også, men kun ved større summer.

Anonymkode: 1014a...b4e

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sparebanken Vest hadde problemer med overføringer i går kveld/natt. Det samme skjedde meg i går kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...