Cammy30 Skrevet 11. desember 2018 #1 Skrevet 11. desember 2018 Hei Har en venninne som jeg tror ikke klarer å bestemme seg. Var litt usikker hvordan jeg skulle skrive i tittelen. Men saken er at jeg har venninne som ikke klarer å bestemme seg. Vi skal på konsert nå til lørdag og hun skrev til meg at vi skal møtes for eks 18:30 og da skrev jeg at da møtes vi da. Men så spør hun plutselig når jeg vil møte henne om denne tiden er Ok og om det er greit å møte henne da. Det jeg gjorde var ar jeg ikke svarte på det andre hun skrev. Blir litt forvirret av det hun skriver. Hva kan jeg si til henne på en pen måte på hvorfor hun gjør sånn uten å såre eller fornærme henne? Hun er en kjempe grei venninne, men er innimellom litt intens.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #2 Skrevet 12. desember 2018 Hun endret tidspunktet? Ser ikke problemet.. Anonymkode: 2d0c7...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #3 Skrevet 12. desember 2018 Det går da fint å endre tidspunkt? Enig med AB over, ser ikke problemet jeg heller... Handler jo ikke om at hun ikke klarer å bestemme seg, men kanskje det var en annen tid som passet bedre. Jeg pleier aldri å avtale tidspunkt før dagen før, eller den dagen avtalen skjer. Heldigvis er vennene mine slike også, de trenger ikke å vite nøyaktig tidspunkt flere dager før... Anonymkode: c460e...ec3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #4 Skrevet 12. desember 2018 Gjør hun sånn ofte eller var det bare denne gangen? Trodde det var mer alvorlig enn at hun ville endre møtetidspunkt for en konsert. Ser heller ikke problemet med å endre tidspunkt for å møtes, om det var et annet som passet henne bedre. Hun spurte jo om det var greit for deg. Hvis det er mer alvorlig burde du muligens skrive det med en gang. Eller spurte hun om samme tidspunktet dere hadde blitt enige om var greit å møtes? Anonymkode: b8e68...0c1 1
Mia00 Skrevet 12. desember 2018 #5 Skrevet 12. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør hun sånn ofte eller var det bare denne gangen? Trodde det var mer alvorlig enn at hun ville endre møtetidspunkt for en konsert. Ser heller ikke problemet med å endre tidspunkt for å møtes, om det var et annet som passet henne bedre. Hun spurte jo om det var greit for deg. Hvis det er mer alvorlig burde du muligens skrive det med en gang. Eller spurte hun om samme tidspunktet dere hadde blitt enige om var greit å møtes? Anonymkode: b8e68...0c1 Hva er det du snakker om? Dikter opp problemer med møte vennene mine. Du tar dette lengre enn det er.
Cammy30 Skrevet 12. desember 2018 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2018 Hun gjør dette ofte. Vi avtaler er bestemt ting og jeg er enig i det, men hun vrir og endrer på det hele tiden.
Cammy30 Skrevet 12. desember 2018 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør hun sånn ofte eller var det bare denne gangen? Trodde det var mer alvorlig enn at hun ville endre møtetidspunkt for en konsert. Ser heller ikke problemet med å endre tidspunkt for å møtes, om det var et annet som passet henne bedre. Hun spurte jo om det var greit for deg. Hvis det er mer alvorlig burde du muligens skrive det med en gang. Eller spurte hun om samme tidspunktet dere hadde blitt enige om var greit å møtes? Anonymkode: b8e68...0c1 Hun spurte samme tidspunktet. Jeg skrev at vi møtes da.
Zaga Skrevet 12. desember 2018 #8 Skrevet 12. desember 2018 Jeg klarer heller aldri å bestemme meg for noe og jeg skjønner at det er vanskelig for andre å skjønne seg på meg siden jeg ikke skjønner meg om meg selv heller. Ikke lett det der.
Elghund Skrevet 12. desember 2018 #9 Skrevet 12. desember 2018 7 timer siden, Cammy30 skrev: Hei Har en venninne som jeg tror ikke klarer å bestemme seg. Var litt usikker hvordan jeg skulle skrive i tittelen. Men saken er at jeg har venninne som ikke klarer å bestemme seg. Vi skal på konsert nå til lørdag og hun skrev til meg at vi skal møtes for eks 18:30 og da skrev jeg at da møtes vi da. Men så spør hun plutselig når jeg vil møte henne om denne tiden er Ok og om det er greit å møte henne da. Det jeg gjorde var ar jeg ikke svarte på det andre hun skrev. Blir litt forvirret av det hun skriver. Hva kan jeg si til henne på en pen måte på hvorfor hun gjør sånn uten å såre eller fornærme henne? Hun er en kjempe grei venninne, men er innimellom litt intens. "Da møtes vi da" betyr forskjellige ting avhengig av hvor du legger trykket i setningen - hvis du ikke legger trykket på siste "da" betyr det bare "da møtes vi".
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #10 Skrevet 12. desember 2018 1 time siden, Cammy30 skrev: Hun spurte samme tidspunktet. Jeg skrev at vi møtes da. Så ville hun ha det bekreftet da. Du lager problemer ut av ingenting. Anonymkode: 2d0c7...3e7 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2018 #11 Skrevet 12. desember 2018 Jeg tenker også at hun bare ville ha bekreftet avtalen deres. I tilfelle du hadde glermt det. Det er helt normalt å gjøre, jeg gjør også det når jeg har avtalt med en venninne lang tid i forveien. Melder dagen før eller samme dag og "minner om" avtalen, på denne måten, at tid og sted fremdeles gjelder. Anonymkode: 58935...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå