Gå til innhold

Hva er det som gjør sex så spennende når nådagens hvertfall ungdom hoper fra sexpartner til sexpartner?

Synes du det er greit med sex før ekteskapet  

62 stemmer

1. 1. Er sex før ekteskap greit?

• Ja, hva er problemet
      60
    • Nei, det er synd først og fremst for Gud
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er så mye sex og sexpress blandt nåtidens unge at det rett og slett er en skam. Det er akkuratt som det går sport i hvor mange hver enkelt kan ha sex med på så og så lenge, er det ikke bedre å holde seg til en?

Hva er det som er så fristende til å spre kjønnssykdommer og å gå imot guds ord? Jeg er en middelaldrende kristen mann og har aldri hatt sex eller flørting med andre enn kona mi, vi hadde heller ikke sex før vi ble gift, ei heller sov på samme rom før giftemålet! Hva er det som er så spennende med mange sexpartnere og hor?

Det er jo mye bedre å holde seg til en partner, det bør vel også ureligiøse mene?

Endret av tesla x
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tror folk hadde sex med færre før så tror jeg du burde åpne skylappene litt altså. 

Anonymkode: 5c594...859

• Liker 14
Skrevet (endret)

Ekstremt få som treffer rett partner første gang, sex er en viktig ting i et sundt forhold, selv Gud må mene det!

Hva hvis sexen ikke fungerer etter dere er gift da? Skal dere bare leve med et dødfødt forhold kun pga en såkalt Gud bruker dere som slaver??

Legg fra deg bibelen, tror virkelig det hadde vært sundt for deg 🙂

Endret av BMW 5-serie 535D
  • Liker 7
Skrevet

Nådagens ungdom?

Hvilken stein har du levd under de siste tiårene om du tror dette er nytt for dagens ungdom?

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, BMW 5-serie 535D said:

Ekstremt få som treffer rett partner første gang, sex er en viktig ting i et sundt forhold, selv Gud må mene det!

Tja, Gud ga oss jo høyrehånda 😂

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Det er vanlig å ha sex ganske tidlig ja. Det undrer meg også. Og jeg tror dette er mer vanlig enn det var før. Jeg har en teori på at det kan være dette som medvirker til at en del ungdom sliter med psykiske problemer. Mange har ubehagelige opplevelser fordi de ikke er klare for å gjøre det. 

Skrevet

Du sier du er middelaldrene, ts. Hvor gammel er du?

Anonymkode: 65057...626

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du tror folk hadde sex med færre før så tror jeg du burde åpne skylappene litt altså. 

Det er jeg sikker på at de hadde

Skrevet

Dette har vel folk drevet på med åpenlyst siden 70-tallet, så dere (vi) middelaldrende er ikke bedre. Uten at jeg ser problemet.

Anonymkode: b8d27...763

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hva hvis sexen ikke fungerer etter dere er gift da? Skal dere bare leve med et dødfødt forhold kun pga en såkalt Gud bruker dere som slaver??

Legg fra deg bibelen, tror virkelig det hadde vært sundt for deg 🙂

Bibelen legger jeg aldri vekk, den skal jeg holde på helt til jeg er død og kommer til Jesus

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, tesla x skrev:

Det er så mye sex og sexpress blandt nåtidens unge at det rett og slett er en skam. Det er akkuratt som det går sport i hvor mange hver enkelt kan ha sex med på så og så lenge, er det ikke bedre å holde seg til en?

Hva er det som er så fristende til å spre kjønnssykdommer og å gå imot guds ord? Jeg er en middelaldrende kristen mann og har aldri hatt sex eller flørting med andre enn kona mi, vi hadde heller ikke sex før vi ble gift, ei heller sov på samme rom før giftemålet! Hva er det som er så spennende med mange sexpartnere og hor?

Det er jo mye bedre å holde seg til en partner, det bør vel også ureligiøse mene?

Statistisk sett har unge MINDRE sex enn generasjonen før dem.  Det store problemet med dagens ungdom handler mer om hvor mye de skammer seg enn hvor skamløse de er. Du har ingen anelse om hvor glad jeg er som ikke vokser opp nå. 

Fra en som ikke på noen måte vil hevde jeg har opplevd nok sexpartnere og nok "hor", er jeg ute av stand til å fortså premisset av påstanden din. Det er like uforståelig som ideen om at det er mulig å få nok penger.

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Nådagens ungdom?

Hvilken stein har du levd under de siste tiårene om du tror dette er nytt for dagens ungdom?

Lever ikke under en sten, lever under Bibelen

Skrevet
8 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er vanlig å ha sex ganske tidlig ja. Det undrer meg også. Og jeg tror dette er mer vanlig enn det var før. Jeg har en teori på at det kan være dette som medvirker til at en del ungdom sliter med psykiske problemer. Mange har ubehagelige opplevelser fordi de ikke er klare for å gjøre det. 

Ja du sier noe der, det kan nok ha mye med saken å gjøre. Selv de ureligiøse føler på seg at det er synd og galt uten at de vil tilstå det

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du er middelaldrene, ts. Hvor gammel er du?

Mellom 40-60

Skrevet
6 minutter siden, tesla x skrev:

Det er jeg sikker på at de hadde

Og jeg sier igjen at du må åpne skylappene dine. Du tar nemlig feil.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i helvete skrev du ikke «be prepared for hell» som en jævla warning? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vel folk drevet på med åpenlyst siden 70-tallet, så dere (vi) middelaldrende er ikke bedre. Uten at jeg ser problemet.

Anonymkode: b8d27...763

Aldri slik som nå for tiden

Skrevet
1 minutt siden, tesla x skrev:

Ja du sier noe der, det kan nok ha mye med saken å gjøre. Selv de ureligiøse føler på seg at det er synd og galt uten at de vil tilstå det

Å ha sex er ikke synd eller galt, det er menneskets natur. Så gjerne kom med kilder på at folk flest føler det er feil av dem å ha sex. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, tesla x skrev:

Aldri slik som nå for tiden

Joda, og det er gjerne de som hevder de er mest religiøs som puler rundt mest. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, tesla x said:

Mellom 40-60

Ok.

Hvor gammel var du på 70-tallet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...